KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Wyrównywanie szans edukacyjnych
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
i trudności z nimi związane...
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie Kształtujące
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Sprawdzian w szóstej klasie
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Na wysokościach myślenia jest sfera,
KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI W roku szkolnym 2010/11 realizowany był w naszej szkole Projekt Powiatu Pabianickiego,, Program rozwojowy Powiatowego Zespołu Edukacyjnego.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Analiza matematyczna i algebra liniowa
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
Informator dla rodziców
Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej Marcin Karpiński
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.

KOREPETYTOR Od roku szkolnego 2004/2005 jednym z ważniejszych stało się przygotowanie uczniów liceum do zdania matury z fizyki. W układzie klasowo-lekcyjnym takie przygotowanie jest bardzo trudne z uwagi na bardzo małą liczbę godzin nauczania fizyki w szkole. Konieczne są dodatkowe czynności wykonane przez uczniów.

KOREPETYTOR W trakcie pracy klasowo-lekcyjnej: wykład - wykładowca przekazuje treści nauczania, uczeń biernie przepisuje te treści do zeszytu, ćwiczenia (rachunkowe) – jeden uczeń przy tablicy rozwiązuje problem, pozostali biernie przepisują rozwiązanie do zeszytu, wszyscy uczniowie jednocześnie, samodzielnie lub w małych grupkach, rozwiązują problem, następnie w formie dyskusji dochodzą do poprawnego rozwiązania problemu,

KOREPETYTOR W trakcie samodzielnej pracy ucznia w domu a) zwykła praca z treściami podręcznika, b) rozwiązywanie przez ucznia problemów ze zbioru zadań a następnie sprawdzanie wyników z odpowiedziami, c) praca ucznia z materiałami typu Maturalnie że zdasz, gdzie odpowiedzi są bardzo rozbudowane i szczegółowo tłumaczą rozwiązania, d) uczeń w swoim własnym tempie rozwiązuje problem, w chwili gdy potrzebuje pomocy – otrzymuje ją. Dodatkowo każdą części swojego rozwiązania ma natychmiast ocenioną i poprawioną.

KOREPETYTOR Moja koncepcja sprowadza się do rozwiązywania problemów teoretycznych, rozwiązywania sprawdzianów tematycznych, wreszcie samych arkuszy maturalnych. Może to zrobić w formie tradycyjnej. Ale ciekawszą dla niego i znacznie bardziej efektywną jest praca z odpowiednio opracowanymi uczącymi programami komputerowymi.

KOREPETYTOR Każdy uczeń indywidualnie rozwiązuje poszczególne zestawy zadań, które podaje program komputerowy, rozwiązuje je pisemnie w swoim zeszycie a swoje odpowiedzi wprowadza do komputera. Program natychmiast ocenia tę odpowiedź. Gdy odpowiedź jest poprawna, przypisuje uczniowi odpowiednią liczbę punktów i podaje, dla pewności, poprawną odpowiedź.

KOREPETYTOR Gdy odpowiedź ucznia jest błędna, program podpowiada uczniowi sposób rozwiązania problemu. Następnie prosi o wprowadzenie do komputera wyników kroków pośrednich w trakcie rozwiązywania problemu i je ocenia. W ten sposób uczeń nie tylko ma możliwość rozwiązywania sprawdzianu, ale przede wszystkim w trakcie sprawdzianu natychmiast uczy się tego, czego jeszcze nie umie.

KOREPETYTOR - jest to program uczący rozwiązywania rozmaitych problemów teoretycznych (również rozwiązania arkuszy maturalnych z fizyki). Można z niego korzystać zarówno w pracy indywidualnej każdego ucznia, jak i w pracy zbiorowej całej grupy w pracowni komputerowej. Program pozwala uczniowi pracować własnym tempem. Wtedy, gdy jest to potrzebne, podpowiada uczniowi (w formie dodatkowych pytań i poleceń), sposób rozwiązania zadania, dzieląc je przedtem na etapy. Przed rozpoczęciem pracy z programem uczeń wprowadza do komputera swój identyfikator (np. swoje imię). Następnie wybiera interesujący go zestaw. Od tego momentu komputer rejestruje czas poszczególnych czynności ucznia. Następnie przekazuje mu treść pierwszego zadania do rozwiązania.

KOREPETYTOR W zależności od rodzaju zadania odpowiedź może być wyrażona w postaci wyboru prawidłowej odpowiedzi, wprowadzenia odpowiedzi liczbowej, wprowadzenia odpowiedzi w postaci wzoru, wprowadzenia jednego lub kilku słów (odpowiedź tekstowa).

KOREPETYTOR Gdy uczeń musi na pytanie programu dać dłuższą odpowiedź słowną, to taka odpowiedź nie jest rejestrowana przez program i nie jest analizowana. Uczeń wtedy tylko porównuje swoją odpowiedź z odpowiedzią umieszczoną w ramce informacyjnej programu. Gdy uczeń wprowadzi do komputera błędną odpowiedź, to uzyskuje informację jak poprawić swój błąd. Natomiast w dłuższych sekwencjach rozumowania program podpowiada uczniowi sposób rozwiązania.

KOREPETYTOR W sumie nasz program nie tylko sprawdza dotychczasowe umiejętności ucznia ale także uczy go rozwiązywania problemów. Wskazuje mu na aktualne braki umiejętności i w ten sposób sugeruje dalsze postępowanie. Po zakończeniu wprowadzania poprawnych odpowiedzi do komputera pojawia się PODSUMOWANIE.

KOREPETYROR Składa się ono z dwóch części: droga przebyta przez ucznia, statystyki. W części a mamy spis wszystkich pytań, na które uczeń wprowadza odpowiedzi do komputera, do wszystkich zadań.

KOREPETYTOR W części b PODSUMOWANIE zawiera: - liczbę zdobytych punktów, - % zdobytych punktów, - % dobrze wykonanych zadań punktowanych, - % dobrze wykonanych wszystkich zadań, -czas poświęcony wykonaniu wszystkich zadań, -średni czas na rozwiązanie jednego zadania, -ilość zadań (wliczając w to zadania wyświetlane kilkakrotnie), -liczba prawidłowo rozwiązanych zadań, -czas rozpoczęcia pracy (data, czas).

KOREPETYTOR Moje programy uczące Do matury Techniki rachunkowe fizyki Zastosowanie Excela do rozwiązywania problemów z matematyki i fizyki Wybrane zagadnienia z fizyki na poziomie wyższym Wybrane zagadnienia chemii na poziomie liceum

KOREPETYTOR 1.do matury a) rozwiązywanie problemów, - bez punktowania b) rozwiązywanie sprawdzianów, - z punktowaniem c) rozwiązywanie arkuszy maturalnych, - z punktowaniem.

KOREPETYTOR 1.techniki rachunkowe fizyki a) podstawowe techniki rachunkowe, b) rachunek wektorowy, c) rachunek różniczkowy, d) rachunek całkowy, e) liczby zespolone, f) równania różniczkowe.

KOREPETYTOR 1.zastosowanie Excela do matematyki i fizyki a) tworzenie wykresów funkcji i ich analiza, b) rozwiązywanie równań, c) graficzne rozwiązywanie układu dwóch równań, d) rozwiązywanie algebraicznego układu n równań liniowych, e) wyznaczanie prostej regresji w określonych zjawiskach fizycznych, f) modelowanie prostych ruchów, ruchów z oporami oraz ruchów drgających w Visual Basicu dla Excela.

KOREPETYTOR 1.wybrane zagadnienia z fizyki na poziomie wyższym a) zasady dynamiki a prawa KEPLERA, b) praca w przemianach gazowych, c) cykl CARNOTA, d) mechaniczne drgania harmoniczne, tłumione i wymuszone, e) model atomu wodoru wg BOHRA, f) zastosowania prawa BIOTA-SAVARTA, g) drgania elektryczne i filtry częstotliwości, h) promieniowanie ciała doskonale czarnego, i) problemy rachunkowe w szczególnej teorii względności.