SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Sześciolatek w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Rożnowicach.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Sześciolatek w naszej szkole
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Tel
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
„Sześciolatek w szkole”
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ul. Grzybowska Warszawa
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

SZEŚCIOLATKI W SZKOLE

Dlaczego do szkoły ..... czyli 7 powodów , dla których warto rozpocząć w tym roku naukę w szkole 1/ nowe panie w szkole i przedszkolu 2/ w szkole bezpłatna opieka w świetlicy od 7.00-17.00 3/ jeszcze w tym roku mało liczne klasy 4/ jeszcze w tym roku klasy złożone tylko z 6 –latków 5/ nauczyciel opiekuje się dziećmi przez cały czas pobytu dziecka w szkole ( łącznie z przerwami) 6/ język angielski za darmo dla wszystkich dzieci 7/ bezpłatne dodatkowe zajęcia, których nie ma w przedszkolu 8/ smaczne, domowe obiady

Nowa podstawa programowa kładzie nacisk na indywidualne podejście do dziecka. Różnorodna oferta edukacyjna, wyposażenie klasy, zapewnienie opieki dzieciom, wprowadzenie m.in. zajęć komputerowych i z języka obcego, sprzyja rozwojowi dziecka.

Organizacja pracy w klasie I na początku klasy I przeprowadzona została diagnoza gotowości szkolnej. Jej wyniki pozwoliły kierować rozwojem dziecka. Odpowiednio do kategorii specjalnych potrzeb dzieci, organizujemy pomoc psychologiczno – pedagogiczną. Są to zajęcia : zwiększające szanse edukacyjne dla uczniów zdolnych (zajęcia rozwijające zainteresowania) o dla uczniów mających trudności dydaktyczne l adaptacyjne (dodatkowe zajęcia z czytania i pisania, terapia pedagogiczna, zajęcia psychoedukacyjne, socjoterapia, zajęcia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna W miarę potrzeb zakładamy Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia - KIPU i opracowujemy Plany Działań Wspierających - PDW.

Sala lekcyjna jest wyposażona w nowoczesne środki multimedialne : tablicę interaktywną, laptopa z dostępem do Internetu. Korzystamy z multibooka – interaktywnego podręcznika, kart pracy i plansz demonstracyjnych. W sali lekcyjnej jest część edukacyjna (tablice, ławki) i rekreacyjna (mamy kąciki tematyczne, gry i zabawki dydaktyczne, biblioteczkę).   Uczniowie mogą zostawiać w szkole część swoich podręczników i przyborów szkolnych.

Wprowadzanie liter rozłożone jest na cały rok szkolny. Przeważają czynnościowe metody nauczania - dominującą formą zajęć matematycznych są gry, zabawy i sytuacje zadaniowe. Pakiet edukacyjny dostosowany jest do możliwości dziecka 6-letniego Stosujemy elementy oceniania kształtującego: podanie celu zajęć, kryteriów oceniania NaCoBeZu - na co będziemy zwracali uwagę, informację zwrotną słowną -jakie umiejętności uczeń opanował, nad czym musi jeszcze popracować i w jaki sposób, samoocenę oraz pomoc koleżeńską.

Przystąpiliśmy do Programu „Szkoła z klasą 2 Przystąpiliśmy do Programu „Szkoła z klasą 2.0”, który kształtuje umiejętność odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z Internetu. Wypożyczamy książki w szkolnej bibliotece. Wspieramy akcje charytatywne. ,,Studnia dla południa” – m.in. ogólnopolska akcja charytatywna organizowana przez PAH

Podstawa programowa Przedszkole Szkoła Dziecko uczy się : - porozumiewania z dorosłymi i dziećmi - czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych, porządku - płynnie mówić, uważnie słuchać, komunikować potrzeby - czynności intelektualnych ( przewiduje, wnioskuje ) - uczestniczyć w zajęciach ruchowych, zabawach, grach - zasad bezpieczeństwa - recytować, odgrywać role, odpowiednio zachowywać się podczas uroczystości - rytmiki, słuchać muzyki poważnej - kształtu , barwy - rozumieć działania prostych urządzeń domowych - dodawania, odejmowania ( na palcach ) - mierzyć krokami - słuchać, układać krótkie zdania - uważnie patrzeć - hymnu państwowego, godła, stolicy  Czas spędzony w przedszkolu: - co najmniej 1/5 czasu na swobodną zabawę - co najmniej 1/5 czasu na gry i zabawy ruchowe - najwyżej 1/5 czasu na zajęcia dydaktyczne 2/5 czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować ( czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne Nauczyciel obserwuje umiejętności dziecka, opisuje je, analizuje,   Dziecko uczy się : - wypowiadania - dbałości o kulturę języka - czytania, pisania - korzystania z pakietów edukacyjnych - porozumiewania się w języku obcym - odbioru muzyki - rozpoznawania grafiki, rzeźby, malarstwa - funkcjonować w grupie rówieśniczej - rozumienia i poszanowania przyrody - liczyć, mierzyć, odmierzać ( dokonywać zapisu) - obliczeń pieniężnych ( zna pojęcie długu) - obsługi komputera - obsługi prostych urządzeń domowych - dbania o bezpieczeństwo własne i innych - zasad zdrowego stylu życia - zasad gier zespołowych - pomagania osobom niepełnosprawnym - przestrzegania reguł w społeczeństwie dziecięcym i dorosłych - odpowiedniego zachowania podczas uroczystości szkolnych (apele) Czas spędzony w szkole : - 13 h / tyg zaj. dyd ( przerwy na zajęcia ruchowe) - 3 h / tyg zaj. w-f - 1 h / tyg zaj.plast - 1 h / tyg zaj. muz - 1 h / tyg zaj. komp - 2 h / tyg j. ang - 2 h / tyg religia Nauczyciel stosuje ocenę opisową umiejętności i zachowania na koniec semestru i roku szkolnego oraz oceny z religii  

Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna 6-latki po I semestrze Zachowanie przestrzegają regulaminów, poprawne kontakty z rówieśnikami, zaangażowani podczas zajęć, włączają się w akcje charytatywne, zdarza się zapominać przyborów, podręczników) Edukacja polonistyczna wypowiedzi ustne i recytacja, czytanie z przygotowaniem, czytanie głośne bez przygotowania, czytanie ze zrozumieniem , wypowiedzi pisemne, ortografia, gramatyka, pismo Edukacja matematyczna liczenie, działania, geometria, stosunki przestrzenne

Edukacja przyrodnicza - treści przyrodnicze, - zasady bezpieczeństwa Edukacja artystyczno – techniczna Edukacja motoryczno – zdrowotna gimnastyka, gry zespołowe, strój J. angielski

Jesteśmy przygotowani

sala 30

sala 31

Sala komputerowa

2 place zabaw

Udział w programie ,,Radosna szkoła” 12 tys. na pomoce dydaktyczne

Tablice interaktywne w każdej klasie z dostępem do internetu

Sale gimnastyczne

Szklanka mleka dla każdego ucznia

OWOCE W SZKOLE

LOGOPEDA

Stomatolog

Pedagog

Zajęcia plastyczne

Matematyka

Język polski

Zajęcia w planetarium

Zajęcia ruchowe

Zajęcia I pomocy

Braliśmy udział w ogólnopolskiej kampanii „Śniadanie daje moc”.

Uroczystości szkolne

Przerwa

Stołówka

Świetlica

Profesjonalna kadra nauczycielska Wszyscy nauczyciele ukończyli formę doskonalenia zawodowego „Wykorzystanie tablic interaktywnych w edukacji” z projektu Kapitał Ludzki. Uczestniczyli w konferencjach metodycznych m.in. „Sztuka motywowania - aby dziecko chciało chcieć” oraz spotkaniach prowadzonych przez doradców metodycznych na temat specyfiki pracy z dzieckiem 6 - letnim Nauczyciele szkoły współpracują z nauczycielami przedszkola Nauczyciele w naszej szkole mają wysokie kwalifikacje stosują zasadę indywidualizacji oraz elementy metody behawioralnej i oceniania kształtującego zaspakajają potrzeby dziecka – bezpieczeństwa, aktywności, radości i zabawy, więzi z grupą, poczucia własnej wartości, ciekawości pracują metodami aktywizującymi mobilizują do pokonywania trudności i odkrywania własnych możliwości w przyjaznej atmosferze proponują interesujące metody i formy aktywności, uczą wytrwałości, wiary we własne siły, akceptacji samego siebie organizują interesujące wycieczki dydaktyczne, stosuje różnorodne środki dydaktyczne

W roku szkolnym 2010/2011 w Zespole Szkół nr 6 utworzono jedyną w Bydgoszczy klasę złożoną z uczniów 6-letnich. Podobnie w roku szkolnym 2011/2012. W roku szkolnym 2012/2013 mamy 2 klasy dzieci 6 - letnich od 3 lat mamy 44 uczniów, którzy rozpoczęli naukę jako dzieci 6-letnie. zapewniamy opiekę wychowawcy również podczas przerw lekcyjnych regulowany czas zajęć dla dzieci wydzielone miejsce i czas posiłków opieka świetlicowa obiady w najbardziej dogodnym dla uczniów czasie doprowadzanie dzieci na zajęcia dodatkowe

Rodzice dziecka są obowiązani do: • dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego, • zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia, • informowania w terminie do 30 września każdego roku, dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, o realizacji tego obowiązku np. za granicą, • zapewnienia dziecku warunków nauki w przypadku dziecka realizującego obowiązek poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego.

lub za rok, jako 7 – latek z rocznikiem dzieci młodszych. Rodzicu masz wybór! Jeśli Twoje dziecko urodziło się w 2007 roku – może pójść do szkoły jako 6 - latek we wrześniu 2013, lub za rok, jako 7 – latek z rocznikiem dzieci młodszych.

Od 2009 roku decyzję o wcześniejszym rozpoczęciu nauki przez dzieci podjęło ponad 350 tys. rodziców. Uważne analizy wykazują, że bardzo dobrze radzą sobie one w szkole, osiągając czasami lepsze wyniki niż ich siedmioletni koledzy. Szkoła daje dzieciom sześcioletnim więcej okazji do opanowania nowej wiedzy i umiejętności oraz kontaktu z dziećmi i dorosłymi. Dziecko, które zacznie rozwijać się wcześniej, będzie miało naturalną przewagę nad rówieśnikami, którzy zostali pozbawieni takiej okazji.

Z badań wynika, że już po roku nauki w szkole dzieci, które rozpoczęły ją jako 6-latki mają znacznie wyższe osiągnięcia z zakresu matematyki, czytania i pisania niż ich rówieśnicy, którzy w tym czasie chodzili do przedszkola lub oddziału przedszkolnego. Z kolei w testach po III klasie, w większości uzyskują wyniki lepsze, niż ich koleżanki i koledzy, którzy do szkoły poszli jako 7 - latki

Wcześniejsza nauka w szkole nie oznacza odbierania dziecku dzieciństwa, przeciwnie – w pełni wykorzystuje jego potencjał i stwarza optymalne warunki rozwoju.

Jeśli Państwa dziecko pójdzie do szkoły już teraz, będzie miało znacznie łatwiejszy start na późniejszych etapach edukacji.

Pozwólcie Waszemu dziecku pójść o krok dalej… Szanowni Państwo, jeżeli Wasze dziecko dobrze radzi sobie w przedszkolu, jest bystre, ciekawe świata, zadaje pytania i chce iść do szkoły, dajcie mu Państwo szansę na szybszy rozwój. Z pełnym przekonaniem zachęcamy Państwa do podjęcia przez Wasze dziecko nauki w szkole w wieku 6 lat. Pozwólcie Waszemu dziecku pójść o krok dalej…  

Dziękujemy za uwagę