WITAMY UCZESTNIKÓW Radzyń Podlaski VI Zimy w Mieście 2010
ORGANIZATORZY SPONSORZY - Oddział PTTK w Radzyniu Podlaskim, - SKKT PTTK nr 21 przy I LO w Radzyniu Podlaskim, - Radzyński Ośrodek Kultury i Rekreacji. SPONSORZY - Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim, - Hurtownia okien i drzwi „VOBOS” z Radzynia Podlaskiego, - Radzyńskie Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych, - Stowarzyszenie Wspólnota Samorządowa Powiatu Radzyńskiego, - Rada Rodziców I LO w Radzyniu Podlaskim.
RADZYNIANKA PATRONAT MEDIALNY
KOMITET ORGANIZACYJNY Gospodarze - Tadeusz PIETRAS /Dyrektor I LO/, - Zbigniew WOJTAŚ /Dyrektor ROKiR/, Kierownik imprezy - Robert MAZUREK /PInO nr leg. 430/, Sędzia główny - Małgorzata MAZUREK, Sędziowie - Marcin ŚPIEWAK, - Łukasz HOŁOWNIA, - Damian SIWEK, - Marek RUDNIK, Konkurs - Aleksandra KOWALCZYK, Kierownik bazy - Katarzyna SKRZECZKOWSKA, Zdjęcia - Michał ZAROBKIEWICZ, ...oraz liczne grono członków i sympatyków SKKT PTTK nr 21 przy I LO w Radzyniu Podlaskim.
4 Szkoły Ponadgimnazjalne: UCZESTNICY (240 osób!!!) 8 Szkół Podstawowych: Biała, Paszki Duże, Sosnówka, Suchowola, Szaniawy Matysy, Wola Chomejowa, Wola Osowińska, Zabiele. 7 Gimnazjów: Biała, Firlej, nr 1 Radzyń Podlaski, nr 2 Radzyń Podlaski, Sosnówka, Wisznice, Wola Osowińska. 4 Szkoły Ponadgimnazjalne: I LO Radzyń Podlaski, ZSP im. Jana Pawła II Radzyń Podlaski, LO Wisznice, ZSR Wola Osowińska.
Dorota Dokudowicz, Bogdan Fijałek, OPIEKUNOWIE MŁODZIEŻY Dorota Dokudowicz, Bogdan Fijałek, Leszek Gumieniak, Hanna Gołoś, Dorota Jóźwik, Jacek Kowalski, Marta Krakowiak, Iwona Niewęgłowska, Ireneusz Grzegorz Niewęgłowski, Dorota Makaruk, Mroczek, Tomasz Odrzygóźdź, Iwona Perczyńska, Marzena Rożnowicz, Sabina Sakowicz, Aldona Sobczuk, Dorota Staroń.
GRATULUJEMY!!! TURYSTYCZNE MISTRZOSTWA PODLASIA W 2009 roku już po raz 13. rozegrane zostały Turystyczne Mistrzostwa Podlasia w Marszach na Orientację. Organizatorem rywalizacji, obejmującej wszystkie imprezy turystyczne w danym roku kalendarzowym, jest Oddział PTTK w Radzyniu Podlaskim oraz Komisja Imprez na Orientację jemu podlegająca. W roku ubiegłym do rywalizacji XIII TMP zaliczanych było 6 imprez, podczas których rozegranych zostało 12 etapów marszów na orientację. XIII Turystyczne Mistrzostwa Podlasia w MnO zgromadziły na starcie 497 osób (117 w kategorii TD, 199 w kategorii TM oraz 181 w kategorii TO). Zwycięzcami XIII TMP w Marszach na Orientację zostali: Przemysław Musiatowicz (ZS w Białej k. Radzynia Podlaskiego), Aleksandra Delążek (Gimnazjum nr 2 w Radzyniu Podlaskim) oraz Kamil Mirosław (ZSP w Radzyniu Podlaskim). GRATULUJEMY!!!
ORIENTACYJNY PROGRAM IMPREZY do godz. 959 - zbiórka uczestników w sali widowiskowo-kinowej Radzyńskiego Ośrodka Kultury i Rekreacji 1000 uroczyste rozpoczęcie imprezy, podsumowanie oraz wręczenie dyplomów XIII TMP w MnO za 2009 r., odprawa techniczna 1030 „Przekładaniec krajoznawczy” 1115 start pierwszej drużyny na trasę marszu na orientację od 1300 wydawanie ciepłego posiłku (stołówka I LO) ok. 1500 podsumowanie imprezy, oficjalne zakończenie
PRZEKŁADANIEC KRAJOZNAWCZY Konkurs jest obowiązkowy dla wszystkich uczestników imprezy, gdyż stanowi jedną z dwóch składowych rywalizacji. ---------- Konkurs ma charakter indywidualny. Czas trwania – 20 minut. Należy udzielić odpowiedzi na 50 pytań wyświetlonych na ekranie. Przed udzieleniem odpowiedzi należy dobrze się zastanowić, a następnie w odpowiedniej kratce „KARTY PRAWIDŁOWYCH ODPOWIEDZI” postawić znak „X”.
PRZEKŁADANIEC KRAJOZNAWCZY Wszelkie próby dokonywania zmian wcześniej udzielonych odpowiedzi (skreślenia, poprawki) nie będą brane pod uwagę (zostaną uznane jako błędne). ---------- W przypadku udzielenia 50 błędnych odpowiedzi uczestnik otrzymuje 100 punktów karnych, 49 błędów daje 98 pkt. karnych, 48 – 96 pkt. karnych, 47 – 94 pkt. karnych, 46 – 92 pkt. karnych, 45 – 90 pkt. karnych, (...), 0 błędów – 0 pkt. karnych. Osobom przyłapanym na ściąganiu zostanie odebrana „KARTA PRAWIDŁOWYCH ODPOWIEDZI”, co równoznaczne jest z przyznaniem maksymalnej liczby punktów karnych.
MARSZ NA ORIENTACJĘ Uczestnicy marszu na orientację startują podzieleni na zespoły dwuosobowe. ---------- Każdy członek zespołu posiada własną kartę startową, na której dokonuje wszystkich stosownych potwierdzeń. Trasę należy pokonać ze stałą prędkością 3 km/h (+/- 1 minuta = 1 punkt karny, maksymalnie 100 punktów karnych). Czas przejścia trasy zaokrąglamy w dół, np. z obliczeń wychodzi, że trasę powinniśmy przejść w 26,7 minuty, to w takim przypadku przyjmujemy pełną wartość 26 minut.
MARSZ NA ORIENTACJĘ Na trasie należy potwierdzić 12 punktów kontrolnych (kolejność dowolna) oraz dodatkowo wykonać 2 zadania (zapisując ich rozwiązania na karcie startowej). ---------- Potwierdzenie PK następuje poprzez wpisanie kredką wiszącą przy lampionie, w kolejnej kratce karty startowej, oznaczenia tego PK oraz dwuliterowego kodu z lampionu (np. PK A MM). W przypadku stwierdzenia braku kredki przy lampionie potwierdzenia należy dokonać własnym długopisem, dodając przy tym opis BK (brak kredki).
MARSZ NA ORIENTACJĘ Wartość trasy, potrzebna do przeliczenia punktów karnych na punkty przeliczeniowe, wynosi 1530 (1430 za marsz i 100 za konkurs). ---------- Podczas przejścia trasy należy przestrzegać wszelkich zasad bezpieczeństwa, a jezdnie przekraczać tylko w przeznaczonych do tego miejscach (przejścia dla pieszych). Zalecane jest poruszanie się po drogach wyrysowanych na mapie. Suma punktów karnych z konkursu oraz marszu będzie podstawą do utworzenia klasyfikacji końcowej w każdej kategorii wiekowej.
Fragment mapy wykorzystany do marszu pochodzi z najnowszego wydawnictwa radzyńskiego Oddziału PTTK, Stowarzyszeń WSPR i RaSIL oraz SKKT PTTK nr 21 przy I Liceum Ogólnokształcącym w Radzyniu Podlaskim. Mapę będzie można nabyć tuż po zakończeniu marszu (cena 5 zł).
RYWALIZACJA SZKÓŁ Podczas imprezy prowadzona będzie rywalizacja szkół. Uczniowie, na podstawie zajętych miejsc, zdobywają dla swojej szkoły punkty. Za I miejsce będzie ich 20, za II m – 19, III m – 18, IV m – 17, V m – 16, VI m – 15, (...), XX m i dalsze – 1. Osoby, które nie ukończyły trasy, bądź zostały zdyskwalifikowane, nie zdobywają punktów. Ich suma jest podstawą do utworzenia rankingu szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Ilość osób reprezentujących jedną szkołę jest nieograniczona, z kolei punkty dla szkoły zdobywa jedynie dziesięciu uczniów z najlepszymi wynikami.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE Sędziowanie zgodne z „Zasadami punktacji...” wydanymi przez Komisję Imprez na Orientację ZG PTTK w Warszawie. ---------- Kartę startową do marszu na orientację każdy uczestnik otrzymuje wraz ze świadczeniami. Należy ją czytelnie wypełnić a następnie oddać organizatorom. Podczas marszu obowiązują zespoły dwuosobowe, z czego każda osoba posiada swoją kartę startową, na której dokonuje wszystkich stosownych wpisów i potwierdzeń.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE Start na trasę marszu na orientację odbywa się co minutę. ---------- Na trasie obowiązuje bezwzględny zakaz używania telefonów komórkowych (prosimy opiekunów o przetrzymanie, na czas startu, wszystkich tego typu urządzeń – widok u młodzieży telefonu, nawet wyłączonego, skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją). Na mecie każda drużyna oddaje sędziemu swoje karty startowe. Wszystkie sprawy sporne rozstrzygane będą przez Sędziego Głównego oraz Kierownika Imprezy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE Na mecie marszu istnieje możliwość zakupienia książeczek odznaki „Imprez na Orientację” i „Turystyki Pieszej” (cena: 3 zł), a także zestawu szesnastu pocztówek z zabytkami Radzynia Podlaskiego oraz Planu Radzynia Podlaskiego (cena: 5 zł). ---------- Uprasza się o zachowanie czystości na terenie budynku kina oraz szkoły a także w toaletach. Zmień obuwie w szkole, bądź życzliwy dla innych i jego wysiłku.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE Zapraszamy na stronę internetową www.skkt21.za.pl, gdzie już w najbliższym czasie dostępne będą materiały z imprezy (konkurs wraz z odpowiedziami, mapa marszu na orientację i jego wzorcówka, wyniki rywalizacji indywidualnej oraz szkół, zdjęcia).
i przeprowadzenie naszej imprezy. PODZIĘKOWANIA Organizatorzy VI Zimy w Mieście 2010 składają serdeczne podziękowania wszystkim instytucjom, firmom i osobom prywatnym, dzięki którym możliwe było przygotowanie i przeprowadzenie naszej imprezy. ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY ORGANIZATORZY