POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Advertisements

Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Normy praktyki zawodowej
KULTURA ORGANIZACYJNA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Małgorzata Bogdanowicz
Ja wsród innych.
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
realizacja VIII punktu
Kulturapojęcie i problem
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
WIEDZA O PAŃSTWIE I PRAWIE
Wyzwania przedsiębiorczości
Duże dzieci – wielkie sprawy
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Szkoła wspomaga wychowanie
Wiedza o społeczeństwie
warsztaty dla rodziców
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Procesy grupowe A.Kawalec.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Młodzież i jej autorytety
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Wiedza o społeczeństwie
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
Rozwój społeczny dziecka
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Społeczeństwo i hierarchia społeczna
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Harmonia i ład społeczny
Człowiek jako istota społeczna
Prawa Dziecka.
Wartości w życiu człowieka
Temat: Społeczeństwo i hierarchia społeczna.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
RODZINA.
Postawa asertywna.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Życie społeczne jednostki
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
ZBIOROWOŚĆ I GRUPY SPOŁECZNE
POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ ANTYDYSKRYMINACYJNĄ Aleksandra Dubowska Alicja Radziejewska Maja Janusz Ewa Ratasiewicz Ula Piwowarczyk.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Grupy społeczne.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013 JA I MOJE OTOCZENIE POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013

Ja czyli kto? Tożsamość – obraz własnej osoby składający się z naszych cech fizycznych (np. wygląd), jak i psychicznych (np. cech osobowości)

Tożsamość

Tozamość Cechy wrodzone Cechy nabyte płeć mądrość inteligencja umiejętności wygląd charakter moralność

Aktywny styl życia twórczość artystyczna, rozwijanie hobby, działalność społeczna, uprawianie sportu, formułowanie własnych opinii

Bierny styl życia poświęcanie czasu głównie na rozrywkę, brak własnej inicjatywy, bierna postawa wobec otoczenia brak własnych poglądów, powtarzanie cudzych opinii,

„Mieć” czy „być” KONSUMPCJONIZM SAMOREALIZACJA

Autorytet Osoba ciesząca się powszechnym szacunkiem z powodu swoich osiągnięć w danej dziedzinie, zwykle pełniąca odpowiedzialne funkcje, osoba godna naśladowania, powszechnie podziwiana.

Autorytet pozorny Osoba znana, podziwiana m.in. za oryginalny styl lub nietypowe zachowanie. W rzeczywistości to tylko jej wykreowany obraz, w realnym życiu nie jest godna podziwu.

Człowiek istotą społeczną Oznacza to, że człowiek musi żyć w społeczeństwie, pośród innych ludzi, tylko wówczas może normalnie się rozwijać i żyć.

Socjalizacja

Role społeczne

Porozumiewanie się - komunikacja

Porozumiewanie się - komunikacja

Komunikacja werbalna

Komunikacja niewerbalna

Komunikacja niewerbalna

Dyskusja - Debata

Konflikt to zaburzenie relacji międzyludzkich, do którego dochodzi w wyniku różnicy zdań na określony temat.

Metody rozwiązywania konfliktów rywalizacja uleganie wspólne rozwiązywanie problemu unikanie konfliktu postawa kompromisowa

Metody rozwiązywania konfliktów Pośrednictwo osób trzecich: mediacja arbitraż

Zbiorowość ludzka Grupa osób zajmujących w danym czasie daną przestrzeń, między którymi dochodzi do interakcji. Gdy jej członkowie zaczynają realizować wspólne cele staje się grupą społeczną.

Grupa społeczna To zbiorowość co najmniej 3 osób, połączonych trwałymi więziami, np. realizujący wspólny cel.

Rodzaje grup społecznych MAŁE DUŻE

Rodzaje grup społecznych PIERWOTNE WTÓRNE

Rodzaje grup społecznych FORMALNE NIEFORMALNE

Rodzina - podstawowa grupa społeczna

Rodzina - podstawowa grupa społeczna dwupokoleniowa wielopokoleniowa

Szkoła Statut szkoły – dokument regulujący funkcjonowanie danej placówki, przygotowany przez każdą szkołę samodzielnie.

Szkoła Organy wewnątrzszkolne: Dyrekcja Rada Pedagogiczna Rada Szkoły (Rada Rodziców) Rada Samorządu Uczniowskiego

Szkoła

Normy społeczne Normy społeczne – to zasady i wzorce zachowań obowiązujące w danym społeczeństwie. Dzielimy je na formalne i nieformalne.

Normy społeczne Normami formalnymi są normy prawne, to zasady postępowania oparte na przepisach prawa, ich musimy bezwzględnie przestrzegać.

Normy społeczne Normami nieformalnymi są normy religijne, obyczajowe i moralne. Ich także powinno się przestrzegać, ale wszystkich one dotyczą (np. grupy wyznaniowe) lub ich przestrzeganie wiąże się z akceptacją otoczenia.

Tolerancja – po co? Tolerancja to poszanowanie dla cudzych poglądów, uczuć, obyczajów, zachowań i wyglądu, nawet wówczas gdy całkowicie różnią się od naszych. Tolerancja to akceptowanie odmienności.

Rodzaje nietolerancji