Politechnika w Darmstadt Niemcy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Advertisements

Bezpieczni na drodze.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Projekt Green Stream Patronat Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Kierowca samochodów ciężarowych.
Funkcja produkcji.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Jeżdżę z głową.
UŻYWANIE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Jak moje miasto jeździ z głową? Projekt pt.,,Jeżdżę z głową
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Prędkość i hamowanie.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Bezpieczna jazda rowerem
Michał Szczepański Patryk Banasiak
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Pieszy w ruchu drogowym
Wypadek drogowy Pierwsza pomoc.
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Ekojazda.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Jak moje miasto jeździ z głową !
Budowa motoroweru.
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Autorka: Sylwia Palonek
Symulatory jazdy By Martin Hansen wyjątkowe narzędzia szkoleniowe.
Bezpieczeństwo na drodze
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Pamiętaj! Masz jedno życie!!!
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
26.Z Elbląga do Gdańska (60km) ruszyła z prędkością 60km/h ciężarówka. Gdy znajdowała się w Nowym Dworze Gdańskim (20km od Elbląga) ruszył za nią samochód.
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
Powiat Siedlecki to: powiat ziemski z drogami krajowymi nr 2 i 63, - długość drogi krajowej K-2 to 55,5 km, - długość drogi krajowej K-63 to 37,5 km.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Ośrodek Szkolenia Kierowców
Beata Pepel Psycholog transportu
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
Ruch uliczny.
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje Leszek Baran.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Struktura organizacyjna firmy Dyr.ds.marketingu  Mateusz Kluba Dyr.ds.finansów  Magda Burmińska Wspólnicy :  Robert Rudlicki  Sylwia Szpaczek 
„Chcesz żyć? Noś odblaski. Włącz myślenie.”
Pojazdy samochodowe do przewozu ładunków Środki transportu
ROZLICZNIE za 2012 r. z działalności bezpieczeństwa ruchu drogowego Rzeszów, 24 stycznia 2013 r.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Politechnika Białostocka Dr hab. Inż. Maciej Zajkowski
BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY
PODATKI W CZĘSTOCHOWIE
Poznań
JAZDA SZOSOWA POKONYWANIE ZAKRĘTÓW.  1.Obserwacja  2.Prędkość  3.Pozycja przed zakrętem  4.Hamowanie  5.Skręcanie  6.Przyśpieszanie  7.Podsumowanie.
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Zapis prezentacji:

Politechnika w Darmstadt Niemcy Widoczność samochodów ciężarowych, a redukcja wypadków drogowych

Podstawa Badań Warunki widoczności w nocy, o zmierzchu, lub w czasie złej pogody znacznie ograniczają zdolność dostrzeżenia samochodu ciężarowego. W 1992 r. niemieckie ciężarówki przejechały dystans 46,6 bilionów km, z czego prawie 10 bilionów to jazda w warunkach nocnych. Wraz z powiększeniem się UE, oraz zwiększeniem wymiany handlowej z państwami byłego ZSRR, wielkość transportu drogowego ulegnie również zwiększeniu. Wraz z większym natężeniem ruch drogowego potrzebna jest większa świadomość problemów BRD.

Badania w Darmstadt Z ogólnej liczby 5653 wypadków w okresie 1 roku z udziałem ciężarówek w Bawarii, 2216 uznano za odpowiednie do analizy. Szczególną uwagą objęto przypadki uderzeń w tył i bok ciężarówek Z badań wykluczono wypadki z udziałem pijanych kierowców

Wyniki Badań 37% uderzeń w bok ciężarówek oraz 41% uderzeń w ich tył w porze nocnej lub o zmierzchu, spowodowane było, ponieważ nie zostały dostrzeżone na czas.

Wniosek Oznakowanie odblaskowe konturów boków i tyłów ciężarówek zdecydowanie poprawia ich widoczność w nocy, a tym samym zmniejsza ilość wypadków, do których dochodzi kiedy ciężarówka jest zauważona zbyt późno lub nie zauważona w ogóle.

Politechnika w Darmstadt Niemcy Badanie efektywności oznakowania konturowego na próbie 2000 ciężarówek w okresie 2 lat

Podstawa Badań Badaniami objęto 2000 ciężarówek, z których 1000 oznakowano odblaskowymi taśmami konturowymi, a drugi 1000 pozostawiono w stanie oryginalnym. Obie badane grupy składały się z różnych rodzajów ciężarówek: chłodnie, cysterny, przyczepy, naczepy.

Wyniki Badań W okresie 2 lat tylko 1 ciężarówka z grupy oznakowanej konturowo uległa wypadkowi. W drugiej grupie wypadkom w warunkach nocnych uległo 30 ciężarówek.

Wniosek Oznakowanie konturowe grupy 1000 samochodów ciężarowych zmniejszyło ryzyko wypadków (uderzenia w bok i tył) o ponad 95%.