MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Wyniki badania TNS OBOP
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Badania opinii publicznej
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Województwo pomorskie –
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wojciech Kuśpik – Prezes Zarządu, Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości Artur Wolny – Ernst & Young.
Jakość kształcenia przez całe życie 25 marca 2010.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Magdalena Florek Warszawa
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Warszawa, r. Korporacja Opinie pasażerów i liderów opinii podróżujących pociągami PKP Intercity zatrzymującymi się na stacji Włoszczowa Północ.
Ocena atrakcyjności turystycznej Miasta i Gminy Prabuty
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
XII FORUM DYSKUSYJNE OŚWIĘCIM – MIASTO AKTYWNYCH OBYWATELI?
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Głos Polaków w sprawie wina
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Zapis prezentacji:

MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1

Rola komunikacji wewnętrznej miasta Rynek wewnętrzny – mieszkańcy i lokalni przedsiębiorcy są pierwszym odbiorcą przekazu marketingowego Miasta. Warunek konieczny – społeczność lokalna odnajduje się (swoje cechy, ambicje) w przekazie. Różne kanały przekazu informacji: JEDNOKIERUNKOWA   ZWROTNA obwieszczenia wybory informacje w Urzędzie Miasta referenda biuletyny, ulotki spotkania z mieszkańcami outdoor badania opinii wywiady, wypowiedzi w mediach 2

Po co Miastu badania opinii? Badania opinii mieszkańców są nieodzownym narzędziem w tworzeniu polityki promocyjnej Miasta. Poznanie potrzeb mieszkańców i prowadzenie systematycznej analizy. Zweryfikowanie własnych przekonań, intuicji, wiedzy o tym, co myślą mieszkańcy lub inne grupy społeczne, np. inwestorzy, turyści. Określenie co wyróżnia Miasto – zdaniem mieszkańców. Zidentyfikowanie mocnych i słabych stron Miasta. 3

Wyniki badań mogą stanowić źródło inspiracji Celem będzie wypracowanie zgodnej z oczekiwaniami mieszkańców strategii promocji Miasta. Wyniki badań mogą stanowić źródło inspiracji Weryfikacja koncepcji promocji Miasta. Weryfikacja realizacji strategii i prowadzonych działań promocyjnych w konfrontacji z oczekiwaniami. Identyfikacja najefektywniejszych kanałów komunikacji. 4

Kogo badać? Działania promocyjne miasta powinny być prowadzone dwukierunkowo – „do wewnątrz” i „na zewnątrz”. Badania wśród ogółu mieszkańców. Badania liderów opinii. Badania wybranych grup celowych – np. przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów, młodzież, turyści. Mieszkańcy sąsiednich miejscowości, regionu – klienci oferty handlowej, kulturalnej, naukowej, rekreacyjnej i turystycznej. Ogół mieszkańców Polski, byli i potencjalni turyści, inwestorzy i przedsiębiorcy. Badania potencjalnych zagranicznych inwestorów a także osób zainteresowanych turystycznymi walorami Miasta. 5

W jaki sposób badać opinie? Badania – podobnie jak działania promocyjne - powinny być prowadzone systematycznie. Stosowanie powtarzalnych pytań-wskaźników pozwala na porównywanie wyników uzyskiwanych na przestrzeni określonego czasu np. kadencji władz samorządowych. Pierwszy pomiar – czyli pierwsze badanie - stanowi punkt odniesienia dla wyników uzyskanych w kolejnych badaniach. Prowadzenie badań reprezentatywnych, czyli takich, których wyniki można uogólnić na całą populację mieszkańców. 6

Rodzaje badań Badania ilościowe – dają odpowiedź na pytanie o stopień znajomości, akceptacji itp. (jaki odsetek, ile?). Wywiady bezpośrednie w domu respondenta, sondaże uliczne, badania telefoniczne, pocztowe, ankiety internetowe. Badania jakościowe – pozwalają lepiej zrozumieć opinie, motywacje itp. (dlaczego?). Grupy dyskusyjne tzw. fokusy, wywiady pogłębione. 7

Mieszkańcy jako multiplikatorzy działań komunikacyjnych Mieszkańcy są ambasadorami promocji miasta – zawodnicy i kibice klubów sportowych, wybitni obywatele, artyści, organizatorzy akcji społecznych i protestów. 91% mieszkańców miast lubi swoje miasto, ale w sposób zdecydowany odpowiedziało 52% pytanych. Pozytywny efekt działań promocyjnych można uzyskać doceniając rynek wewnętrzny – mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców, organizacje i inne instytucje działające na danym terenie. Mieszkańcy powinni być pierwszymi czytelnikami przekazów informacyjnych o mieście, powinni móc się w nich odnaleźć, aby z przekonaniem je rozpowszechniać. 8

Mieszkańcy o swoim mieście – wyniki badania Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2007 roku na ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków. Prezentowane wyniki dotyczą odpowiedzi udzielonych przez mieszkańców miast (N=629). Zapytano o emocjonalny stosunek do miasta – Czy lubi Pan(i) miasto, w którym Pan(i) mieszka? Mieszkańcy ocenili atrakcyjność miasta dla turystów, przedsiębiorców/inwestorów a także dla samych mieszkańców. Mieszkańcy wypowiedzieli się o prowadzeniu przez Miasto działań, akcji mających na celu zareklamowanie, poprawę wizerunku – czy takie akcje były i czy powinny być kontynuowane. 9

10

Niemal wszyscy mieszkańcy (91%) mówią o pozytywnych emocjach związanych z miastem, w którym mieszkają. W sposób zdecydowany wypowiada się ponad połowa (52%). Im większe jest miasto, tym częściej mieszkańcy wypowiadają zdecydowane opinie (do 100 tys. – 46%, 101-500 tys. – 54%, pow. 500 tys. – 66%). Bardziej związane emocjonalnie ze swoim miastem są osoby starsze w wieku 50 i więcej lat niż młodsze, częściej – mieszkańcy regionu pomorskiego i wielkopolskiego. 11

„Czy miasto, w którym Pan(i) mieszka jest atrakcyjne, interesujące dla: turystów, przedsiębiorców/inwestorów, mieszkańców?” Większość pytanych odpowiedziała pozytywnie, ale tylko co czwarta osoba uznała atrakcyjność miasta w sposób zdecydowany. 12

13

Atrakcyjność miasta dla turystów podkreślają mieszkańcy największych aglomeracji, osoby z regionu pomorskiego i małopolskiego. O atrakcyjności dla inwersorów mówią częściej niż inni mieszkańcy regionu dolnośląskiego i miast liczących powyżej 500 tys. ludności a także sami przedsiębiorcy i pracownicy administracji i usług. Najczęściej o atrakcyjności miasta dla mieszkańców przekonani są badani z regionu centralnego, pomorskiego i małopolski. Im większe miasto – tym wyższy odsetek zdecydowanie przekonanych. 14

15

Działania promocyjne prowadzone przez władze miasta w ciągu ostatnich 5 lat dostrzegli przede wszystkim mieszkańcy miast największych, a także tych z regionu wielkopolskiego i pomorskiego. O tym, że było wiele działań prowadzonych w celu poprawy wizerunku miasta najczęściej mówią dwudziestolatkowie, prywatni przedsiębiorcy oraz kierownicy i specjaliści. 16

17

18