(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II 15 00-828 Warszawa tel.+48 22 338 60 10 fax.+48 22 338 60 11

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Witamy! Polish Yellow Pages Consultants. Porządek teleadresowy/omówienie Dane teleadresowe i branże: według kryterium wyszukiwania Wydawcy: lokalni i.
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
PC Guard SA 2008 Dom Softwarowy.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Największy Polski Portal Pracy
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
PROPOZYCJA Gazeta Biznes. Boksy Gazeta Biznes to biznesowy produkt reklamowy oparty na technologii doboru kontekstowego, prezentowany na serwisach wysokiej.
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Internauci w grupach wiekowych
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Prezentacja Agencji.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
© Audytel S.A Profil firmy – usługi, referencje, studia przypadków 1 Po co nam szerokie pasmo… … a po co operatorom LTE? Tomasz Kulisiewicz Analityk.
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
Wszystko o aplikacjach mobilnych
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
PREZENTACJA PLATFORMY
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Jak zaplanować rozwój firmy? TeleMobile case study.
Warszawa Wędkarski Świat Wędkarstwo jest to największa grupa hobbystyczna w Polsce. Wędkarze stanowią 7,3 % populacji 15+ czyli jest to:
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
EDI NET - badania.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Oferta targetowania na iPhone
Instytut Statystyki i Demografii
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Lokale użytkowe do wynajęcia na ryneczku Psiego Pola.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Green S.A. na tle obecnego
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
NESCAFE Budzik w iPhone
Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Zapis prezentacji:

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Kto pobiera multimedia na komórki Fakty o rynku multimediów Polsce Profil demograficzny konsumenta Najpopularniejsze marki i modele telefonów Kierunki rozwoju 2007

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Na początku był dzwonek Początkowo rynek zawartości multimedialnej napędzany był pragnieniem konsumenta do spersonalizowania swojego telefonu. Głównymi produktami stały się więc dzwonki monofoniczne, polifoniczne oraz biało-czarne, a potem kolorowe obrazki. Ten trend był widoczny do końca 2005 roku, kiedy – w miarę pojawiania się coraz lepszych telefonów – na znaczeniu zaczął wyraźnie zyskiwać aspekt rozrywki. Dzisiaj personalizacja nadal odgrywa znaczącą rolę w sprzedaży multimediów, obrazki były w 2006 nr 1 w kategoriach produktów pobieranych na komórki. Jednak konsumenci chcą, aby telefon w coraz większym stopniu dostarczał im zabawy i to ona jest jednym z kluczowych czynników, które będą napędzały rozwój branży contentu w następnych latach. Gry, do niedawna jeszcze proste, czasem wręcz prymitywne aplikacje, teraz są produktami często znanymi z komputerów PC i konsol, w doskonałej oprawie graficznej, dysponują zaawansowaną logiką, coraz częściej także silnikiem 3D. Tytuły takie jak FIFA 2006 czy Tetris są hitami sprzedaży niezależnie od kraju, w którym są sprzedawane, a licencje na produkcję i dystrybucję w urządzeniach przenośnych są w rękach gigantów rozrywki komputerowej, np. Electronic Arts. Cała sfera muzyki wraz z produktami pokrewnymi (videoclipy) może w perspektywie najbliższych lat stanowić prawie 50% rynku contentu mobilnego. Nowe produkty, które zyskują znaczenie w tym sektorze, to przede wszystkim tzw. full tracks, oraz ringback tones. Popularne staje się także Video i TV. Warto wspomnieć też o ciekawej sferze, jakimi są aplikacje użytkowe na telefon. Do tej pory ze względu na bardzo ograniczone możliwości handsetów, ten obszar nie był zbyt popularny wśród konsumentów. Sławomir Szymański Prezes zarządu Telecom Media Sp. z o.o.

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Na początku był dzwonek (c.d.) Jednak aplikacje, mające rzeczywistą wartość dla użytkowników: mapy, słowniki, programy edukacyjne, będą notowały stabilny wzrost. Wynika to z faktu, że komfort korzystania z urządzeń mobilnych znacznie się poprawił. Coraz bardziej na popularności zyskują smartfony, niebagatelna jest również poprawa funkcjonalności oprogramowania telefonów oraz przeglądarek WAP i WWW, choć nadal wiele jest do zrobienia. W przypadku wszystkich nowoczesnych produktów multimedialnych na telefon trzeba nadmienić, że ich prawdziwy wzrost i rozkwit będzie możliwy dopiero wtedy, gdy rozpowszechnią się sieci szybkiej transmisji danych, lecz przede wszystkim, gdy nastąpi poprawa ofert cenowych operatorów za ich przesył. Do dzisiaj na palcach jednej ręki można policzyć operatorów europejskich, którzy zaoferowali zryczałtowaną opłatę miesięczną za transmisję danych. A jest to warunek niezbędny, aby usługi i produkty, takie jak mobile TV i download plików muzycznych stały się masowe. Minęły czasy, kiedy zawartość pobierana na komórkę zamykała się w 10 kB. Dzisiaj, pobierając na komórkę plik muzyczny w pełnej długości, użytkownik słono zapłaci za luksus pobrania kilku MB. Niniejsze opracowanie odpowiada na pytanie, kim jest polski odbiorca multimediów na telefon i jak przedstawia się na tle całej populacji oraz użytkowników Internetu. Pytanie staje się coraz ważniejsze, wraz ze wzrostem popularności usług multimedialnych w medium mobilnym, a także ze względu na znaczenie, jakie zyskuje telefon komórkowy jako medium reklamowe. Zapraszam do lektury. Sławomir Szymański Telecom Media Sp. z o.o.

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Ankietowe badanie ilościowe ad hoc Ilość wywiadów: 3000 Dobór losowy Osoby, które w ciągu ostatnich 3 m-cy co najmniej raz zamówiły produkt Telecom Media Realizacja badania – marzec 2007 Analiza struktury bazy Telecom Media – na podstawie 10 mln pobrań multimediów na komórki w okresie – Ogólnodostępne raporty rynkowe Źródła i sposób zbierania danych

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Ok mln pobrań miesięcznie w Polsce Ok. 0,8 - 1 mln szt. miesięcznie w Telecom Media 6,5 mln osób skorzystało już z usług Telecom Media 6 zł netto – cena pobrania pliku muzycznego (real tone) 9 zł netto cena gry Java Sprzedaż głównie za pośrednictwem reklam prasowych oraz w internecie Multimedia na telefon – fakty

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Muzyka aktualne hity, evergreeny, klasyka Tapety, wygaszacze i animacje Gry hity z PC, klasyka (np. Tetris), casual games Aplikacje użytkowe mapy, słowniki, programy edukacyjne etc. Video muzyczne, śmieszne, erotyka TV streaming lub download Multimedia na telefon - rodzaje

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Profil użytkownika na tle populacji Kto pobiera multimedia na komórki

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Proporcje pobierania multimediów na komórki przez kobiety i mężczyzn są praktycznie wyrównane, z nieznacznym wskazaniem na mężczyzn (52%) Zdecydowanie największą grupą, która zamawia multimedia na komórki są osoby w wieku lat, które stanowią aż 41% wszystkich zamawiających. Znaczny udział stanowią osoby w wieku: (19%), (18%) oraz lat (14%). Najmniejszy odsetek stanowią osoby powyżej 40 roku życia (8%) oraz dzieci poniżej 10 lat (1%). Struktura wykształcenia wsród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji. Najwięcej jest osób z wykształceniem średnim – 62% (populacja 52%). Osoby z wykształceniem podstawowym stanowią 25% (populacja 35%), natomiast osób z wykształceniem wyższym jest 12% (populacja 13%) Demografia na tle populacji

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Płeć konsumenta multimediów na komórki Źródło: GUS *Multimedia –Dane z badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007,próba reprezentatywna 3000 osób Demografia na tle populacji

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Wiek konsumenta multimediów na komórki Źródło: GUS *Multimedia –Dane z badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007,próba reprezentatywna 3000 osób Demografia na tle populacji

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Miejsce zamieszkania – konsument multimediów na komórki Źródło: NetTrack MillwardBrown SMG/KRC, styczeń-grudzień 2006 *Multimedia – wyniki ważone badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007 dla grupy wiekowej 15+ Demografia na tle populacji

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Wykształcenie – konsument multimediów Źródło: GUS *Multimedia –Dane z badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007,próba reprezentatywna 3000 osób Demografia na tle populacji

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Profil użytkownika na tle Internetu Kto pobiera multimedia na komórki

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Źródło: NetTrack MilwordBrown SMG/KRC, styczeń-grudzień 2006 *Multimedia – wyniki ważone badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007 dla grupy wiekowej 15+ Płeć– konsument multimediów na komórki Demografia na tle internetu

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Źródło: NetTrack MilwordBrown SMG/KRC, styczeń-grudzień 2006 *Multimedia – wyniki ważone badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007 dla grupy wiekowej 15+ Wiek – konsument multimediów na komórki Demografia na tle internetu

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Źródło: NetTrack MilwordBrown SMG/KRC, styczeń-grudzień 2006 *Multimedia – wyniki ważone badania Kto pobiera multimedia na komórki – marzec 2007 dla grupy wiekowej 15+ Wykształcenie – konsument multimediów na komórki Demografia na tle internetu

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Udział marek i modeli telefonów Kto pobiera multimedia na komórki

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Niekwestionowanym liderem rynku jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, na które pobrano multimedia. Jej udział wzrósł jeszcze do 38% w 1 kwartale 2007 roku. Na drugim miejscu plasuje się Sony Ericsson z udziałem 20%. Warto zaznaczyć, że marka ta zanotowała największy wzrost w 1 kwartale 2007 r. osiągając 24% udział w rynku. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13% Jego pozycja od roku jest na stałym poziomie. Marką, która straciła najwięcej w ciagu roku jest Siemens – spadek z 13% w 1 kw. 2006, na 8% w 1 kw Kolejne miejsce ze zbliżonym udziałem zajmuja: Motorola – 6% (wzrost do 8% w 1 kw. 2007), Sagem – 6% oraz LG – 5%. Marki telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Udział marek telefonów, z których pobierano multimedia Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki w okresie 1,01, ,03,2007 Marki telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Udział marek telefonów, z których pobierano multimedia Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki w okresie 1,01, ,03,2007 Pobieranie multimediów na komórkę – udziały wg marek telefonów w 2006 Pobieranie multimediów na komórkę – udziały wg marek telefonów 1Q2006 vs. 1Q2007 Marki telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Aż 43% pobrań w 2006 roku dokonano na 10 modeli telefonów, W TOP 10 telefonów, z których najczęściej pobierano multimedia w 2006 r. znajdują się: 5 modeli Nokii, 3 modele Sony Ericsson, 1 Siemens oraz 1 Samsung Nokia zajmuje 5 pierwszych pozycji Liderem wśród telefonów, który mają największy udział w pobraniach multimediów jest Nokia 3100, na którą zamówiono 7% wszystkich multimediów. Modele telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki TOP 10 telefonów, z których pobierano multimedia w 2006r. Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki Modele telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki TOP 10 modeli, z których pobierano multimedia – 1Q2006 vs. 1Q2007r. Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki Modele telefonów

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Operatorzy GSM a multimedia Kto pobiera multimedia na komórki

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki W Polsce trzy firmy od wielu lat posiadają zbliżone do siebie udziały w rynku pod względem liczby abonentów. Okazuje się, że struktura ta nie jest odzwierciedlona wśród pobrań multimediów na komórki. Zdecydowanie najmniejszą grupą klientów contentu oferowanego przez Telecom Media są posiadacze telefonów w sieci Era. Ich udział w całości zamówień multimediów na komórki wyniósł tylko 25%, natomiast pobrania z sieci firm konkurencji oscylowały na podobnym poziomie: Polkomtel – 38%, Orange – 37%. Operatorzy GSM

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Użytkownicy multimediów w podziale na sieci GSM Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki Pobieranie multimediów na komórkę – udziały wg operatorów w 2006 Pobieranie multimediów na komórkę – udziały wg operatorów (kwartalnie) Operatorzy GSM

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Multimedia: Telecom Media, na podstawie bazy 10 mln pobrań multimediów na komórki Pobieranie multimediów na komórkę – udziały wg operatorów w 2006 Źródło: PAP/PTC Struktura rynku telefonii komórkowej w Polsce wg liczby abonentów (na koniec 2006) Operatorzy GSM Struktura pobrań a struktura rynku

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Trendy produktowe Kto pobiera multimedia na komórki

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Proste usługi personalizacyjne, takie jak dzwonki monofoniczne, logosy i grafiki odchodzą do lamusa, Ich miejsce zajmują zaawansowane technologicznie aplikacje multimedialne (video, aplikacje użytkowe, gry java, real music itp.) Trendy produktowe

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Multimedia na komórki – udziały w strukturze sprzedaży Źródło: Telecom Media, na podstawie bazy pobrań multimediów na komórki Trendy produktowe

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Należymy do liderów branży Premium SMS w sektorze Mobile Entertainment w Polsce. Jesteśmy jednym z największych dystrybutorów i producentów zawartości multimedialnej na telefony komórkowe oraz dostawcą usług mobile-marketingowych nowej generacji. Głównymi udziałowcami są fundusze BB Capital oraz MCI Management. Obszary działalności: Mobile Entertainment – wiodący dystrybutor multimediów na telefon Dystrybucja treści na telefony komórkowe Spotler – jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w zakresie contentu mobilnego Reklamy w większości czasopism kolorowych w Polsce, Jedna z największych i najlepszych jakościowo baz zawartości na komórki w Polsce Mobile Advertising – Spotler - pierwsza w Polsce reklama w telefonie komórkowym Emisja graficznych reklam podczas pobierania multimediów Bogate możliwości targetowania komunikatów do atrakcyjnej grupy odbiorców Potencjał 1 mln odsłon miesięcznie System reklamowy, umożliwiający emisję, zarządzanie i monitoring kampanii Mobile Marketing nowe koncepcje w komunikacji mobile-marketingowej Kompleksowe rozwiązania w zakresie wykorzystania kanału marketingowego jakim jest telefon komórkowy Wykorzystanie multimediów na komórki w komunikacji marketingowej, znacznie wykraczające poza proste akcje SMS Produkcja aplikacji GSM wykorzystywanych w akcjach marketingowych (katalogi promocyjne, brandowe gry java) O Telecom Media

(c) 2007 Telecom Media sp. z.o.o. Aleja Jana Pawla II Warszawa tel fax Sąd Rejonowy miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS , kapitał zakładowy zł. Raport Kto pobiera multimedia na komórki Autor raportu Łukasz Mroczek Kier. Ds. Sprzedaży Telecom Media Sp. z o.o. Al. Jana Pawła II Warszawa Tel.: +48 (0) Fax: +48 (0) Dziękujemy za uwagę