Zmapowane, opisane, zmierzone, niezarządzane - stan zarządzania procesami w polskich organizacjach Łukasz Tartanus – PROCESOWCY.PL Katarzyna Szołtys –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
system zarządzania zasobami ludzkimi
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
BENCHMARKING – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KONTROLI ZARZĄDCZEJ
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Wdrażanie zarządzania ryzykiem w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
System ewaluacji NPR i NSRO
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Norma modelowa ISO 9001.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Model jakości CMM/CMMI
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Warsztat 4: Dobór mierników dla procesu
Praca dyplomowa – Projekt X
USPRAWNIANIE, DORADZTWO, KONSULTING
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Nowe wytyczne raportowania – GRI G4
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
SYSTEM DYNAMICZNEJ ANALIZY JAKOŚCI SCENARIUSZY BIZNESOWYCH Łukasz Budnik.
Szkolenia, Coaching, PR.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Sponsorzy konferencji: Patronat konferencji: : Organizator: : Partnerzy konferencji: Koordynacja i dbanie o spójność terminologiczną w dużych projektach.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Skrypter rozmów Gadżet czy niezbędne narzędzie?
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
USPRAWNIANIE, DORADZTWO, KONSULTING
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Ministerstwo Finansów
Moduł V Monitorowanie wskaźników
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Funkcja planowania.
Zapis prezentacji:

Zmapowane, opisane, zmierzone, niezarządzane - stan zarządzania procesami w polskich organizacjach Łukasz Tartanus – PROCESOWCY.PL Katarzyna Szołtys – Carrywater Group S.A. BPM GigaCon Warszawa, 27/09/2012

Kontekst Raport Dobre praktyki we wdrażaniu koncepcji BPM przygotowywany przez zespół PROCESOWCY.PL oraz Carrywater Group S.A.

Koncepcja BPM Pomiar procesów Identyfikacja procesów Optymalizacja Analiza procesów

Dojrzałość procesowa Procesy mierzone i zarządzane 12% Procesy zdefiniowane, mierzone, niezarządzane Procesy powtarzalne, zdefiniowane, udokumentowane, niemierzone Procesy powtarzalne, nieudokumentowane Procesy przypadkowe 12% 38% 29% 17% 4%

Dojrzałość procesowa – główne problemy źle zdefiniowane właścicielstwo procesów źle zdefiniowane cele procesów źle zdefiniowane mierniki procesów brak architektury procesów źle zaprojektowana komunikacja konflikt z IT

Właścicielstwo procesów DOBRE PRAKTYKI: Zdefiniuj role Zadbaj o zrozumienie ról Spozycjonuj role w organizacji Sformalizuj role Zaangażuj ścisłe kierownictwo do obsady ról Zadbaj o poprawne zdefiniowanie celów personalnych Przeprowadź szkolenia Zadbaj o odpowiednią komunikację dot. ról w organizacji

Cele procesów DOBRE PRAKTYKI: Potwierdź ze ścisłym kierownictwem cele strategiczne Powiąż drzewo celów z architekturą procesów Definiuj cele procesów wg podejścia TOP-DOWN Zadbaj o powiązanie celów procesów z celami personalnymi Zadbaj o mierzalność celów Zaplanuj cykliczną weryfikację aktualności celów

Mierniki procesów DOBRE PRAKTYKI: Zdefiniuj mierniki w oparciu o cele procesów Zweryfikuj dostępność danych pomiarowych Zachowaj logikę drzewa celów podczas tworzenia struktury mierników Zadbaj o możliwość agregowania i dekomponowania wyników Zdefiniuj zasady pomiaru i raportowania wyników Zaplanuj cykliczną weryfikację aktualności mierników

Architektura procesów DOBRE PRAKTYKI: Zadbaj o wyrównanie wiedzy na temat architektury procesów Zidentyfikuj i pogrupuj procesy strategiczne ze ścisłym kierownictwem Zidentyfikuj procesy na niższych poziomach z powołanymi Właścicielami Procesów strategicznych Zdefiniuj punkty styku między procesami Sformalizuj i zakomunikuj opracowaną architekturę Uruchom system pomiarowy sprzężony z architekturą

Komunikacja dotycząca procesów DOBRE PRAKTYKI: Zaplanuj komunikację dot. procesów Wybierz narzędzie do publikacji i komunikacji Zadbaj odpowiedni poziom wykorzystania narzędzi Publikuj wyniki pomiarów w ramach repozytorium procesowego Prowadź aktualizacje dokumentacji w ramach przeglądów procesów

Związek BPM i IT DOBRE PRAKTYKI: Zadbaj o to, alby to procesy biznesowe powinny kształtować narzędzia je wspierające, na nie na odwrót Traktuj IT jako jeden z obszarów, w ramach którego również powinny zostać zdefiniowane i monitorowane procesy biznesowe Wykorzystaj moment definiowania procesów w obszarze IT do opracowania modelu IT Governance w Twojej organizacji

PYTANIA? Łukasz Tartanus lukasz.tartanus@procesowcy.pl tel. +48 608.612.431 Katarzyna Szołtys katarzyna.szoltys@carrywater.com tel. +48 515.065.091