Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rocznik 2003/2006 KLASY TRZECIE
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Szczęście.
realizacja VIII punktu
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Z ESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W Z GIERZU TO SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Prezentacja Zając Martyna
Karoliny Kazimierczak
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Samorząd Szkolny Jak wszyscy wiemy, niedługo czekają nas wybory przedstawicieli do Samorządu Szkolnego. Musimy dobrze wybrać, bo te osoby będą przez cały.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
3 grudnia 2014 roku klasy 1c i 2a uczestniczyły w spotkaniu z behawiorystką i treserem psów, podczas którego dowiedzieli się jak porozumiewać się z psami,
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
W roku szkolnym 2013/2014 w Gimnazjum im. Karola Urbańskiego w Złotnikach Kujawskich został zrealizowany projekt, którego celem było kształtowanie zachowań.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Co to jest WOLONTARIAT?.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Wyjazd organizacyjny wolontariatu W dniach 4 – 5 października odbył się wyjazd wolontariatu. Wyjechaliśmy o 16. spod szkoły, a na miejscu byliśmy o 17.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Przeciwdziałanie narkomanii
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Młodzi i zwariowani.
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Promująca Zdrowie
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Bernadeta Ellmann.
Zapis prezentacji:

Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto w realizacji programu zaangażowali się wychowawcy tych klas i pedagog szkolny.

Zadanie pod nazwą zajęcia integracyjne Ja-oni-my realizowaliśmy w formie ognisk klasowych na terenie miejscowego OSiR-u.

Wrażenia młodzieży z tych spotkań są następujące: Moim zdaniem był to dobry pomysł z tym ogniskiem, ponieważ mogliśmy się lepiej poznać. Zrobiłbym więcej konkurencji, które musiałyby być zorganizowane w parach, ponieważ w ten sposób moglibyśmy lepiej poznać drugą osobę.

Moim zdaniem to ognisko było dość dobrym pomysłem na integrację naszej klasy. Na tym ognisku poznaliśmy się trochę lepiej, takie spotkania mogłyby być organizowane częściej. Była fajna zabawa, a ogóle ta rozmowa z jedną osobą (we dwoje). Dowiedziałam się coś więcej o osobie drugiej.

Moim zdaniem był to dobry pomysł, ponieważ nie każdy był taki śmiały, żeby się otworzyć i z każdym porozmawiać. Podobały mi się rozmowy w grupach kolegami i koleżankami z klasy z którymi nie miałam okazji zamienić słowa w szkole.

Moim zdaniem klasowe ognisko było udane. Podobało mi się na nim. Myślę, że było ono dobrym pomysłem na integrację klasy. Bardzo fajne były zabawy przeprowadzone przez Panią pedagog. Myślę, że dzięki nim klasa bardziej się zbliżyła do siebie i przełamała także barierę. Uważam, że częściej powinny być organizowane takie zajęcia, zabawy, gdyż to bardzo dobry sposób na zbliżenie się klasy.

Kolejne zadanie uczniowie realizowali w Eko-Szkole w Wandzine, gdzie uczestniczyli w warsztatach dotyczących HIV/AIDS oraz mieli spotkanie z pacjentami tego ośrodka.

Oto refleksje po tych wyjazdach: W Wandzinie najbardziej podobało mi się to, iż młodzież tam zamieszkująca potrafiła mówić o swojej przeszłości swoich problemach otwarcie, że mają motywację do tego by naprawić swoje życie. Aby nie sięgać dalej po narkotyki.

Dowiedziałem się jak wiele można stracić biorąc narkotyki, nauczyłem się jak można odmówić. Teraz już jestem pewny, że nigdy nie spróbuję. Moim zdaniem wyjazd do Wandzina był bardzo udany. Dowiedziałem się wiele rzeczy, o których w ogóle nie miałam pojęcia. Zaszokowały mnie historie pacjentów przebywających w ośrodku. Dlatego też po przeprowadzonych dyskusjach wiem jak należy postępować!!!

Ten wyjazd był bardzo fajny jak i pouczający. Dużo rzeczy się dowiedzieliśmy o AIDS i HIV, jak zapobiegać i co to w ogóle jest. Rozmowa z mieszkańcami ośrodka leczącymi się tam narkomanami dużo mi uświadomiła. Opowiadali jak to się zaczęło i czym skończyło, że stracili wszystko w tym rodzinę, dom,przyjaciół, szkołę. Ogólnie był bardzo fajnie i trochę smutno.

Refleksje wychowawców: To dobrze, że młodzież może brać udział w tego typu warsztatach. Napewno opowiadania ludzi, którzy doświadczyli zgubnego wpływu narkotyków, są dla nich pouczającą lekcją. Można mówić wiele o narkotykach, lecz kontakt z ludźmi, którzy przez narkotyki stracili prawie wszystko, a jednocześnie znaleźli siłę by walczyć. To lekcja, której nie można zapomnieć – lekcja życia!!!

Refleksje koordynatora programu –pedagoga szkolnego W moim odczuciu program spełnił założone cele: - poza środowiskiem szkoły,w sytuacjach swobodniejszych typu ognisko klasowe, wspólne wyjazdy, integracja klasy następuje szybciej. Sprzyja temu nieformalna atmosfera tych spotkań. Oprócz integracji miedzy uczniami następuje też nawiązanie bliższego kontaktu klasy z wychowawcą, a on ma możliwość przyjrzenia się swoim podopiecznym w pozaszkolnych warunkach.