Badanie termoizolacji szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady bezpieczeństwa na boisku i korytarzach szkolnych
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
REALIZACJA PROJEKTU OZE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W ZBĄSZYNIU
Instalacja wentylacyjna i klimatyzacyjna
ZAKRES AUDYTU cd. 4. Audyt powinien zawierać inwentaryzację techniczno-budowlaną obejmującą: a) ogólne dane techniczne, w tym w szczególności opis konstrukcji.
Przy Szkole Podstawowej nr 6 w Łodzi od trzech lat działa oddział zerowy dla dzieci sześcioletnich. W obecnym roku szkolnym klasa 0 liczy 21 wychowanków.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Liceum Ogólnokształcące
Dlaczego warto akurat w nim się uczyć?
UCIEKAJĄCE CIEPŁO „DETEKTYWI” NA TROPIE
kolorowe, słoneczne elewacje … … i drzwi, …
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Gimnazjum Publiczne w Nowych Zdunach
Część 2 – weryfikacja pomiarowa
Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Jak racjonalnie gospodarować energią w szkole ?
Rozbudowa Centralnego Domu Rekolekcyjnego DK czerwiec-grudzień 2013.
Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu
Pogoda w Mławie r.. Skąd wieje wiatr ? Tego dnia wiał wiatr południowy.
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
Racibórz, 15 kwietnia 2011 r. Piotr Kukla
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
Zespół Szkół Sportowych nr 72 przy ulicy Konwiktorskiej 5/7 Chcesz uczyć się w szkole przyjaznej, czystej i bezpiecznej? Czy wymagasz wysokiego poziomu.
Szkoła im. św. Jana de La Salle Gdańsk
II Powiatowy Turniej Strzelecki o Puchar Dyrektora Gimnazjum nr 3 w Pabianicachw Pabianicach r.
Gdzie ucieka ciepło z budynku?
Szkoły Podstawowej im. „Trzech Braci” w Hażlachu
Wykonały: Julia Fąfara, Weronika Klinkiewitz, klasa 5 A
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu
Projekt w Szkole z Klasą 2.0.
Szkoła w Ślemieniu istnieje już dziesiątki lat. To budynek, w którym wykształciło się wiele pokoleń mieszkańców naszej Gminy i który w przeszłości wielokrotnie.
…co z tą energią? O oszczędzaniu słów kilka ; )
Opiekun projektu : Pani Barbara Szczucińska. Początki gimnazjum  W wyniku reformy oświatowej w 1999 roku został utworzony Zespół Szkół Ogólnokształcących.
N ASZA SZKOŁA I STATYSTYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SZKOŁA PODSTAWOWA I GIMNAZJUM IM.LEGIONÓW POLSKICH W PORONINIE PROJEKT KLASY VB.
ANALIZA DOKŁADNOŚCI WYZNACZANIA SEZONOWEGO ZAPOTRZEBOWANIA NA CIEPŁO W BUDYNKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA PODSTAWIE KRÓTKIEGO OKRESU POMIAROWEGO Joanna.
SZKOŁA PODSTAWOWA Im. AUGUSTYNA NECLA W MIEROSZYNIE REMONTY W LATACH
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie Urząd Miasta Lublin Obiekty sportowe przy Szkole Podstawowej nr 23 im. Olimpijczyków Polskich.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
,,Moja Szkoła „.
Ewakuacja szkoły.
DLACZEGO WARTO UCZYĆ SIĘ W MOJEJ SZKOLE
Ta Tr va Pa.
Zespół nauczycieli języka angielskiego
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
ROZBUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. KS. JANA TWARDOWSKIEGO W TYLMANOWEJ
Rekrutacja do Salezjańskiego Gimnazjum 2016/2017.
DRUGIE PIĘTRO. Opis Wchodzimy schodami i po lewej stronie widzimy salę nr 23, gdzie odbywają się lekcje z przedmiotów zawodowych (np. M1J3). Obok tej.
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 im. Kornela Makuszyńskiego w Radomiu.
Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego ŁÓDŹ UL. WSPÓLNA 5/7
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
w ramach Umowy Nr 827/2014/Wn-07/OA-TR-ZI/D z dnia r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 wyniki wszystkich gimnazjów państwowych w powiecie grodziskim
Pogoda w Mławie r..
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Remont Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego
WROCŁAWSKA EDUKACJA Nowe miejsca dydaktyczne w latach
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
WYKONANE PRACE REMONTOWE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 9
XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU MATURALNEGO W 2019 ROKU komunikaty dla maturzystów.
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Zapis prezentacji:

Badanie termoizolacji szkoły ZSLG Rataje

Lista uczestników grupy Dawid Górski Filip Waberzek Jakub Nowak Maciej Klepacki Mateusz Smektała Tomasz Żłobiński Sławek Werner

Cele projektu konkursowego Przebadanie szkoły pod kątem szczelności jej termoizolacji Odnalezienie miejsc największego ubytku ciepła Wyciągnięcie wniosków wraz z propozycją usprawnienia izolacji budynku.

Miejsce i czas Czas trwania projektu: Styczeń/Luty 2013 Miejsce przebiegu projektu: Zespół Szkół Licealno – Gimnazjalnych ul. Chodzieska 9, Rataje 64-800 Chodzież

Poglądowe zdjęcia szkoły

Główne wejście

Sala gimnastyczna

Wejście dla gimnazjum

Wejście tylne

miejsc najintensywniej oddających ciepło Zdjęcia i opisy miejsc najintensywniej oddających ciepło

6 stycznia 2013 Główne wejście Tylnie wejście Ramy okien i drzwi

Ramy okien i drzwi, suterena, komin z kotłowni Gimnazjum Internat Ramy okien i drzwi, suterena, komin z kotłowni

Ramy okien i drzwi, kominy wentylacyjne, plastikowa część dachu 13 stycznia 2013 Gimnazjum Sala gimnastyczna Ramy okien i drzwi, kominy wentylacyjne, plastikowa część dachu

Ramy okien, przejście między szkołami Pierwsze piętro Przejście między szkołami Ramy okien, przejście między szkołami

Ramy okien i drzwi ewakuacyjnych, plastikowa część dachu 20 stycznia 2013 Sala gimnastyczna Szkoła ponadgimnazjalna Ramy okien i drzwi ewakuacyjnych, plastikowa część dachu

Ramy okien i drzwi, kominy wentylacyjne Główne wejście wewnątrz Tylne wejście Ramy okien i drzwi, kominy wentylacyjne

Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu 27 stycznia 2013 Sala gimnastyczna Boczne wejście Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu

Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu Sala gimnastyczna Wejście na salę Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu

Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu sali 4 luty 2013 Sala gimnastyczna Boczne wejście Ramy okien i drzwi, plastikowa część dachu sali

Ramy okien i drzwi, styki ścian Wejście dla gimnazjum Główne wejście Ramy okien i drzwi, styki ścian

Wyniki Mimo obszerniejszego folderu zdjęć wybrano tylko te, na których najbardziej widać różnicę temperatur i miejsca oddawania ciepła do otoczenia

Najczęściej powtarzające się miejsca to: sala gimnastyczna główne wejście do łącznika wejście boczne do sali gimnazjalnej

Ponadto dla miejsc wewnątrz szkoły, tak jak dla zwyczajnych pomieszczeń charakterystyczne jest oddawanie ciepła przy ramach okien, oraz przy styku ścian górnej części pomieszczeń.

Zdjęcia z wewnątrz

Wnioski Najwięcej ciepła oddają: kominy wentylacyjne (brak mechanicznych zamknięć) ramy okien i drzwi (wynikające z nieszczelności) plastikowa część dachu (plastik w tym przypadku jest słabym izolatorem) drzwi ewakuacyjne przy sali

Wnioski Bez wątpienia najwięcej ciepła oddaje plastikowa część dachu sali gimnastynczej, jednak wynika to z jej budowy. Musi ona dobrze oddawać ciepło latem, dlatego oddaje także zimą. Zapewnia to optymalne warunki ćwiczeń na lekcjach wychowania fizycznego oraz zajęciach pozalekcyjnych.

Dziękujemy Za uwagę