ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością Dlaczego warto? Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa lepiej czy gorzej zarządzane [Drucker] Zarządzanie przez jakość to jeden z elementów kompleksowego spojrzenia na postęp [Bank] Nie lekceważcie drobiazgów, one decydują o doskonałości, a doskonałość to już nie drobiazg [Michał Anioł] Jakość jest gwarancją wolności. Brak jakości redukuje nas do masowego konsumenta, którym łatwo manipulować. dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością Dlaczego warto? praca dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością Autoprezentacja Zarządzanie współczesną organizacją w perspektywie aksjologicznej. W kierunku doskonałości organizacyjnej – praca doktorska, Warszawa 2003. Kierownik jakości projektu wdrożenia systemu zintegrowanego zarządzania uczelnią – Uniwersytet Jagielloński Certyfikowany audytor wewnętrzny (ISO) – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie www.mgmt4all.com dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością Syllabus Jakość, systemy zarządzania a sterowanie jakością, koszty jakości – wprowadzenie; Uniwersalne zasady zarządzania jakością: klient, przywództwo, partnerstwo, podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu, ciągłe doskonalenie; Koncepcje zarządzania jakością (TQM, Six Sigma itd.); Systemy zarządzania jakością: ISO 9000 a normy zarządzania bezpieczeństwem i środowiskiem; Cykl życia produktu, organizacji a zarządzanie jakością; Metody i techniki zarządzania jakością (QFD, FMEA); Zarządzanie jakością a zintegrowane systemy informatyczne klasy ERP; QERP – plan jakości w zakresie wdrożenia systemu informatycznego klasy ERP; Rozwiązania typu Business Intelligence a zarządzanie jakością. dr Marian Krupa
Literatura podstawowa: Zarządzanie jakością Literatura podstawowa: Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, WN PWN, Warszawa 2007. Polski Komitet Normalizacyjny, Norma ISO 9001:2008, Warszawa 2009. dr Marian Krupa
Literatura uzupełniająca: Zarządzanie jakością Literatura uzupełniająca: A. Stabryła, Podstawy zarządzania firmą, rozdział 9-10, Antykwa, Kraków-Kluczbork 2002. H.H. Steinbeck, Total Quality Management, Placet, Warszawa 1998. Elżbieta Skrzypek, Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000. Masaaki Imai, Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006. dr Marian Krupa
Narzędzia analityczne: Zarządzanie jakością Narzędzia analityczne: Arkusz kalkulacyjny – MS Excel SAP Business Objects – BIonDemand / Xcelsius Kalkulator dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością Konsultacje: W każdy czwartek w godz. 15:20-16:20 (sala 2.17) Tel. 33/ 843-06-17 (sekretariat Instytut Zarządzania/PWSZ) e-mail: mkr4all@gmail.com Prezentacje z wykładów: www.mgmt4all.com dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością www.mgmt4all.com dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością ZALICZENIE: Praca projektowa (praca zespołowa – maksymalnie 3 osoby!). Część I: Zestaw pytań – zagadnienia teoretyczne z zakresu zarządzania jakością. Część II: Studium przypadku – Przeprowadź analizę SWOT w zakresie wdrożenia systemu zarządzania jakością w wybranym przedsiębiorstwie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora). Część III: Projekt – Zastosowanie wybranej metody, techniki zarządzania jakością w firmie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora). dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością ZALICZENIE Termin zaliczenia: Stacjonarne – 31 maja 2012 Niestacjonarne – 13 maja 2012 dr Marian Krupa
Zarządzanie jakością PYTANIA ? dr Marian Krupa