Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Plan Działań Wspierających w praktyce.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Dokumentacja przebiegu nauczania
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Zmiany aktów prawnych obowiązujące w roku szkolnym.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola Co trzeba wiedzieć?

   akty prawne Minister Edukacji Narodowej Katarzyna Hall podpisała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie z 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Rozporządzenie, podpisane 24 sierpnia 2010 r., obowiązuje od 1 września 2010 roku.

Każdy nauczyciel jest zobowiązany do prowadzenia dziennika zajęć Na bieżąco dokumentuje przebieg pracy wychowawczo- dydaktycznej. Po zrealizowaniu zajęć dokonuje wpisu tematów i potwierdza realizację swoim podpisem; (dzienniki w formie elektronicznej). Rada pedagogiczna przedszkola ma możliwość wypracowania przez siebie i dla siebie dogodnego sposobu rejestrowania w dzienniku przeprowadzonych z dziećmi zajęć. Podstawą wpisu do dziennika jest ramowy rozkład dnia, który musi być zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego. W dzienniku odnotowuje się obecność dzieci na poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu oraz tematy tych zajęć.

Każdy nauczyciel jest zobowiązany do prowadzenia i dokumentowania obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Rada pedagogiczna wraz z dyrektorem może wypracować własny sposób dokumentowania obserwacji i wprowadzić go do realizacji. Może także podjąć decyzję o prowadzeniu obserwacji dzieci według indywidualnego pomysłu nauczyciela. Pisemne dokumentowanie obserwacji dziecka ma służyć nauczycielowi i ułatwić mu pracę nad wspomaganiem rozwoju wychowanków oraz wyrównywaniem ich szans edukacyjnych.

Każdy nauczyciel jest zobowiązany do przygotowania informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej (diagnoza przedszkolna) Ważne jest, aby rodzice lub prawni opiekunowie otrzymali informacje zwrotne o wynikach pierwszej diagnozy. W jaki sposób będą one przekazane, zależy od ustaleń wewnętrznych rady pedagogicznej – mogą mieć formę ustną podczas indywidualnych rozmów, pisemną lub mieszaną, czyli pisemną połączoną z rozmową wyjaśniającą.

Każdy nauczyciel jest zobowiązany do planowania pracy wychowawczo- dydaktycznej i ponosi odpowiedzialność za jej jakość. Każdy nauczyciel może planować pracę według: własnej koncepcji, ustaleń rady pedagogicznej, propozycji doradcy metodycznego lub innych. Nie ma żadnej informacji zabraniającej korzystania z przewodników metodycznych wydawanych przez wydawnictwa, w których ktoś inny podał przykłady pracy (niezbędne jest dostosowywanie czyjegoś planu pracy do potrzeb wychowanków prowadzonej grupy). Ostateczna decyzja należy do ustaleń rady pedagogicznej. Należy pamiętać, iż naszym głównym celem podczas planowania pracy powinna być jakość rozumiana w kontekście potrzeb naszych dzieci.

Inna Dokumentacja Każdy nauczyciel ma wspólnie z rodzicami organizować wydarzenia, w których biorą udział dzieci. Nauczyciele mogą dokumentować kontakty z rodzicami wychowanków w formie: protokołów zebrań z rodzicami (krótka notatka: data, plan, temat zebrania, wnioski), kart z indywidualnych spotkań. Można opracować plan współpracy z rodzicami na własny użytek i odnotować w nim wydarzenia, w których rodzice będą brali udział (np. pomoc w organizacji wycieczek, przygotowanie dekoracji na uroczystości przedszkolne). To, czy nauczyciel będzie zobowiązany do sporządzania innej dokumentacji niż opisana powyżej, zależy od zwyczajów danego przedszkola. Obowiązek prowadzenia szczególnej dokumentacji może zostać nałożony przez radę pedagogiczną lub dyrektora i wynikać z potrzeb przedszkola. Takimi dokumentami mogą być: indywidualny program wspomagania rozwoju, kronika przedszkola lub grupy itp.