Pozory mylą, dowód nie 2011 Ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Warszawa, 21 czerwca 2011
Wskaźnik żądania przez sprzedawców okazania dowodu tożsamości Wskaźnik żądania dowodu wzrósł po kampanii w 2010 r. o 12 punktów procentowych * PBS DGA, badanie metodą Tajemniczy Klient, I fala : , II fala: , 400 sklepów EFEKTY KAMPANII 2010
Wskaźnik odmowy sprzedaży alkoholu osobom nie mogącym wylegitymować się dowodem tożsamości Wskaźnik odmowy wzrósł po kampanii w 2010 r. o 10 punktów procentowych * PBS DGA, badanie metodą Tajemniczy Klient, I fala : , II fala: , 400 sklepów EFEKTY KAMPANII 2010
Wskaźnik sprzedaży alkoholu osobie wyglądającej na małoletnią Wskaźnik sprzedaży alkoholu osobie wyglądającej na małoletnią spadł po kampanii w 2010 r. o 10 punktów procentowych * PBS DGA, badanie metodą Tajemniczy Klient, I fala : , II fala: , 400 sklepów EFEKTY KAMPANII 2010
Statystyki Komendy Głównej Policji
Jakie są cele kampanii w 2011? Bezpośrednie zaangażowanie gmin i społeczności lokalnych na rzecz ograniczenia niepełnoletnim dostępu do alkoholu i przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. Edukacja sprzedawców i dorosłych świadków sprzedaży: –zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim –uświadomienie im konieczności sprawdzania dowodów tożsamości osób kupujących alkohol, jeśli mają wątpliwości co do ich pełnoletniości. –zwiększanie społecznej dezaprobaty na sprzedaż alkoholu nieletnim.
Przekaz kampanii Alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich. Dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Tylko dokładne sprawdzenie dowodu tożsamości przez sprzedawcę może potwierdzić pełnoletniość osoby, która chce kupić alkohol.
Plakat Naklejka
Ulotka