Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE ZaFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1945 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
PODSTAWA PROCENTOWA: n=500 wszyscy badani Źródło: Badania PBS dla Premio Profil Kierowców Górnego Śląska r. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NA GÓRNYM.
P O P Y T , P O D A Ż.
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Ministerstwo Finansów Biuro Komunikacji Społecznej Podsumowanie I etapu akcji,,Weź paragon.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Beata Toboła.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Głos Polaków w sprawie wina
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Zapis prezentacji:

Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych

Rynek samochodowych części zamiennych w Polsce - badanie ilościowe

Próba do badania była reprezentatywna dla ogółu polskich kierowców w wieku 18 lat i więcej. Poszczególne charakterystyki badanej populacji przedstawiają poniższe tabele. Charakterystyka respondentów (1/3) płeć% badanych kierowców mężczyzna79,3 kobieta20,8 Tabela 1. Struktura próby badania po względem PŁCI Tabela 2. Struktura próby badania po względem WIEKU wiek% badanych kierowców lat20, lat24, lat21, lat18,9 61+ lat14,3

Charakterystyka respondentów (2/3) Tabela 3. Struktura próby badania po względem WYKSZTAŁCENIA Tabela 4. Struktura próby badania po względem WIELKOŚCI MIEJSCA ZAMIESZKANIA Wykształcenie% badanych kierowców podstawowe i gimnazjum10,3 zasadnicze zawodowe31,9 średnie i pomaturalne39,9 wyższe i licencjat17,9 miejsce zamieszkania% badanych kierowców wieś41,9 miasto do 20 tys.10,0 miasto tys.17,5 miasto tys.15,6 miasto pow. 500 tys.15,0

Charakterystyka respondentów (3/3) Tabela 5. Struktura próby badania po względem LICZBY SAMOCHODÓW W GOSP.DOM. Tabela 6. Struktura próby badania po względem WIEKU POSIADANEGO AUTA Wykształcenie% badanych kierowców 1 samochód86,3 2 samochody12,0 3 samochody1,8 wiek samochodu% badanych kierowców do 3 lat4,4 3-5 lat10,6 6-9 lat29, lat20, lat16,4 16+ lat18,3

Rynek samochodowych części zamiennych w Polsce - badanie ilościowe Naprawy: gdzie, kiedy, jak?

Kierowcy, którzy w ciągu ostatnich 2 lat dokonywali w swoim samochodzie napraw, czy wymiany części zapytano o to, jakie części wymieniali. Większość – 63% respondentów - podczas ostatniej naprawy wymieniała lub dokonywała naprawy wewnętrznych, mechanicznych części samochodu. 37% badanych kierowców, przy ostatniej naprawie wymieniała lub widoczne, zewnętrzne części samochodu, takie jak szyba lub zderzak, itp.. Rodzaj części wymienianych lub naprawianych przez badanych Naprawy samochodów prywatnych Czy ostatnia naprawa, wymiana części jakiej Pan/Pani dokonywał/a w samochodzie polegała na wymianie widocznych części np. szyba, reflektor, zderzak? Analiza wśród respondentów, którzy naprawiali samochód w ciągu ostatnich 2 lat, N=454

Rynek samochodowych części zamiennych w Polsce - badanie ilościowe Wybór rodzaju części: oryginał czy zamiennik?

Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania była dobra relacja między ceną a jakością tych części. Z kolei 28% uznało, że jakość zamienników jest niewiele niższa od części oryginalnych, zaś cena jest wyraźnie niższa. Dla co czwartego z tej grupy kierowców (26%) niższa jakość nie stanowiła problemu, natomiast głównym powodem wyboru zamiennika była niższa cena. Czym się Pan/Pani kierował/a decydując się na wybór zamienników, a nie części oryginalnych? Analiza wśród respondentów, którzy wybrali zamienniki w trakcie ostatniej naprawy/wymiany, N=53 Wybór rodzaju części Powody wybierania zamienników przez kierowców

Badani kierowcy, którzy w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części wybrali zamiennik byli z niego zadowoleni. 43% z tej grupy stwierdziło, że jest zdecydowanie zadowolonych z zamontowanych zamienników, a 55% - że są raczej zadowoleni. Tylko 2% z tej grupy przyznało, że są raczej niezadowoleni z dokonanego wyboru i zamontowanych części. Wybór rodzaju części Ocena zastosowanych zamienników Czy jest Pan/Pani zadowolony z zamontowanych w samochodzie zamienników? Analiza wśród respondentów, którzy wybrali zamienniki w trakcie ostatniej naprawy/wymiany, N=53

Rynek samochodowych części zamiennych w Polsce - badanie ilościowe Opinie na temat części oryginalnych i zamienników

Respondenci byli tez pytani o opinie odnośnie cen oryginalnych części zamiennych. Zdecydowana większość (88%) badanych uznała, że ceny te są wysokie, przy czym co trzeci (35%) ze wszystkich badanych kierowców stwierdził, że są one bardzo wysokie. Jeden na dziesięciu (10%) badanych uznał, że ceny części oryginalnych są na odpowiednim poziomie. Badanych, którzy uznali, że ceny oryginalnych części są niskie było mniej niż 1%. Opinie na temat części oryginalnych i zamienników Opinie o cenie części oryginalnych Czy w Pana/Pani ogólnej ocenie, ceny części oryginalnych z logo producenta samochodu są:... Analiza wśród ogółu badanych, N=800

Wszyscy badani kierowcy zostali zapytani, czy w przyszłości chcieliby mieć możliwość wyboru części, miedzy oryginałami a zamiennikami. Zdecydowana większość (94%) wszystkich badanych chciałaby mieć możliwość dokonywania samodzielnego wyboru rodzaju części. Tylko 4% respondentów nie chciałoby wybierać rodzaju części używanych w naprawach, zaś 2% nie umiało udzielić odpowiedzi na to pytanie Opinie na temat części oryginalnych i zamienników Chęć dokonywania samodzielnego wyboru rodzaju części w przyszłości Czy w przyszłości chciał/a/by Pan/Pani sam/a wybierać czy w naprawie mają być użyte części oryginalne, czy zamienniki? Analiza wśród ogółu badanych, N=800

Gdyby respondenci wiedzieli, że zamienniki mają taką samą jakość, jak części oryginalne, w znacznej większości byliby skłonni używać ich w naprawach. Odpowiedzi zdecydowanie tak lub raczej tak wybrało 78% respondentów. 16% respondentów nie byłoby skłonnych użyć zamienników, nawet gdyby mieli pewność, że są to jakościowo takie same części jak oryginały. Opinie na temat części oryginalnych i zamienników Skłonność do wybierania zamienników, jeśli byłyby tej samej jakości jak części oryginalne Czy w przyszłości był/a/by Pan/Pani skłonny/a używać w naprawie zamienników, części bez logo, gdyby wiedział/a Pan/Pani, że są to części takiej samej jakości, jak części oryginalne? Analiza wśród ogółu badanych, N=800

Rynek samochodowych części zamiennych w Polsce - badanie ilościowe Prawa regulujące rynek części zamiennych

Wiedza wśród badanych kierowców na temat uwarunkowań prawnych regulujących rynek części samochodowych w Polsce i w Unii Europejskiej jest niska. Zaledwie 11% respondentów znało rozwiązania prawne przyjęte w Polsce, a 6% te z Unii Europejskiej. Prawa regulujące rynek części zamiennych Znajomość rozwiązań prawnych regulujących rynek samochodowych części zamiennych w Polsce i w Europie Czy zna Pan/Pani, rozwiązania prawne regulujące rynek samochodowych części zamiennych obowiązujące w Polsce/ w UE? Analiza wśród ogółu badanych, N=800

Propozycja liberalizacji zasad prawnych regulujących rynek części zamiennych spodobała się zdecydowanej większości respondentów. 82% uznało ją za słuszną, a 8% za niesłuszną. Jeden na dziesięciu (10%) badanych nie wiedział, jak określić swoją opinię na temat tej propozycji. Prawa regulujące rynek części zamiennych Propozycja liberalizacji zasad – ocena Klauzuli Napraw Czy uważa Pan/Pani, że ta propozycja jest słuszna? Analiza wśród ogółu badanych, N=800

Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych

Rodzaj części % reklamacji części o jakości Q % reklamacji części o jakości P % reklamacji części o jakości Z Blacharka0,250,431,15 Lusterka0,150,27BO Oświetlenie0,250,43BO Szyby0,50 Zderzaki0,350,601,15 Eksploatacyjne0,20 BO - brak w ofercie na PL Zdaniem przeciwników Klauzuli jej wprowadzenie skutkować będzie zalewem polskiego rynku wyrobami niskiej jakości. Obecne dane nie potwierdzają tych prognoz – reklamacje części od niezależnych producentów dotyczą zaledwie ok. 0,45% całości zamówień.

Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych

Ponad 13 tysięcy złotych przekazała Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych fundacji Caritas Polska na pomoc ofiarom katastrofy budowlanej w Chorzowie – tyle maskotek Koalicji sprzedano podczas czterech weekendów akcji (listopad-grudzień 2005) - uzyskano łącznie kwotę 19 tys. 884 złotych. 13 tys. 448 złotych – tyle pieniędzy pozostało do rozdysponowania po odliczeniu podatku VAT (22 proc.) oraz 19-procentowego podatku dochodowego. Członkowie Koalicji zdecydowali, że cała kwota zasili konto fundacji Caritas Polska z przeznaczeniem na pomoc ofiarom chorzowskiej tragedii – tyle ludzi poparło swoimi podpisami działania Koalicji zmierzające do wprowadzenia Klauzuli napraw w Polsce.

Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych