Telewizja, komputer, Internet

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dzień bezpiecznego internetu 2011
Advertisements

Program Bezpieczeństwo w sieci
7 punktów Kodeksu 2.0.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Historia powstania sieci INTERNET
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Szkoła w Przybówce liczy 138 uczniów
Telewizja.
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Co to jest TIK?.
WPŁYW INTERNETU NA ŻYCIE CZŁOWIEKA
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Autor: Justyna Radomska
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Mass media, publikatory
Komunikatory w dzisiejszym życiu….
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Wprowadzenie w tematykę konferencji
11 Luty – Dzień Bezpiecznego Internetu
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
młodzieży gimnazjalnej
Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu.
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Komputer w naszym życiu
HISTORIA INTERNETU INTERNET
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Autor: ELŻBIETA RENISZAK
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
TELEWIZJA.
OD MOWY DO INTERNETU.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Z komputerem jak z przyjacielem
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja.
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczni w e-świecie
Bezpieczny internet.
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
TECHNOLOGIA W ŻYCIU CODZIENNYM
Zapis prezentacji:

Telewizja, komputer, Internet w życiu uczniów klas IV-VI uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Olszewie

Prezentacja jest efektem realizacji zadań projektu wykonanego przez uczniów kl. VI w ramach programu SZKOŁA Z KLASĄ

Telewizja Telewizja TV – dziedzina telekomunikacji przekazująca ruchomy obraz oraz dźwięk na odległość. W jednym miejscu za pomocą kamery telewizyjnej i mikrofonu rejestruje się sygnał, który następnie jest transmitowany do wolnego miejsca w zasięgu transmisji. Sygnał odbierany jest przez odbiornik telewizyjny i przetwarzany na obraz oraz dźwięk.

Historia telewizji Pierwsza transmisja telewizyjna na świecie, z Londynu do Nowego Jorku, odbyła się 27 stycznia 1928 roku. W dniu 3 lipca 1928 roku w Londynie odbyła się transmisja telewizyjna w kolorze. W Polsce początki telewizji zainicjowano już w dwudziestoleciu międzywojennym. Pierwszą transmisję sygnału telewizyjnego przeprowadziła w 1931 roku rozgłośnia Polskiego Radia w Katowicach.

Rodzaje telewizji Telewizja programowa, telewizja nadająca programy informacyjne, edukacyjne, artystyczne, rozrywkowe i sportowe. Telewizja użytkowa umożliwia obserwację zjawisk lub kontrolę procesów w badaniach naukowych.

Korzyści z oglądania telewizji Wiemy, co się dzieje na świecie. Poprzez oglądanie właściwych programów możemy się dużo nauczyć. Jest to dla nas rozrywką. Wpływa na rozwój zainteresowań. Organizuje wiele akcji charytatywnych pomagających dzieciom.

Zagrożenia stwarzane przez telewizję WADA WZROKU

Zastosowania komputera

Komputer służy do…

Rozrywki (gry, muzyka, wideo)

Pisania

Do obliczeń

Do przechowywania danych

Do grafiki

Do nauki

Do komunikacji

Do pracy

Zagrożenia Promieniowanie Dolegliwości narządu wzroku Bóle mięśni, stawów i kręgosłupa Wirus komputerowy Kradzież danych

Historia Internetu na świecie 29 września 1969 roku na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles zainstalowano pierwsze węzły sieci ARPANET bezpośredniego przodka dzisiejszego Internetu.

Historia Internetu w Polsce Dopiero w latach 80, za pośrednictwem sieci Fido Net dokonano wymiany poczty elektronicznej z całym światem.

Wykorzystywanie Internetu Komunikacja Zakupy Rozrywka Nauka

Zalety korzystania z Internetu Łatwa i szybka komunikacja z ludźmi Dostęp do wielu informacji Robienie zakupów bez wychodzenia z domu Słuchanie muzyki Nieograniczony dostęp do zasobów sieci

Czym grozi korzystanie z Internetu? Możesz ściągnąć wirusa i zniszczyć oprogramowanie Możesz zostać wciągnięty do różnych sekt Możesz wpaść w nałóg Możesz stracić zdrowie (wzrok, sprawność fizyczną)

List w kopercie a list internetowy Czytając list internetowy nie możemy zobaczyć charakteru pisma osoby, która pisała ten list, a po charakterze pisma możemy odczytać np. emocje, które kierują tą osobą (poznajemy to po wszystkich przyciśnięciach długopisu oraz rozmazaniach), cechy charakteru (wszelkie niedociągnięcia liter lub wręcz przeciwnie). Jednak listy internetowe są zupełnie darmowe i dochodzą o wiele szybciej niż normalny list.

Bezpieczeństwo w sieci

przeprowadzonych wśród uczniów klas IV-VI Wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas IV-VI

Czas spędzany dziennie przed telewizorem

Osoby, z którymi oglądam telewizję

Najchętniej oglądane programy telewizyjne

Najchętniej oglądane filmy

Czas przeznaczany dziennie na oglądanie programów

Programy o niskiej oglądalności

Odrabianie prac domowych przed telewizorem

Ilość czasu spędzanego dziennie przed komputerem

Miejsce korzystania z komputera

Rodzaj używanych gier komputerowych

Cel korzystania z komputera

Czas przeznaczany dziennie na gry komputerowe

Czas przeznaczany dziennie na korzystanie z Internetu

Popularność portali

Wykorzystywanie Internetu przy odrabianiu prac domowych

Miejsce korzystania z Internetu

Komunikowanie się za pomocą Internetu

Wnioski Najwięcej czasu przed telewizorem (około 4h dziennie) spędzają uczniowie kl. VI, a najmniej IV (mniej niż 1h). Uczniowie kl. VI najczęściej oglądają telewizję z rodziną lub sami, uczniowie kl. IV przeważnie z rodzeństwem, natomiast uczniowie kl. V nigdy nie oglądają sami. Uczniowie wszystkich klas najchętniej oglądają programy sportowe lub rozrywkowe. Najchętniej oglądane są filmy komediowe, a w następnej kolejności horrory (niewielka oglądalność filmów animowanych). Uczniowie kl. VI najwięcej czasu poświęcają na oglądanie relacji sportowych i programów muzycznych, uczniowie kl. IV wybrali kilka rodzajów, natomiast klasy V seriali. Uczniowie kl. V i IV zdecydowanie nie lubią audycji sportowych, a klasy VI wiadomości i teleturniejów. W żadnej z klas uczniowie zdecydowanie nie odrabiają prac domowych przed telewizorem.

Wnioski – cd. W każdej klasie uczniowie dziennie najczęściej korzystają z komputera godzinę i robią to w domu. Uczniowie najchętniej korzystają z komputera w domu. Najchętniej wybierane gry w kl. VI to gry sportowe, w kl. V przygodowe, a w kl. IV inne. Czas na nie spędzony waha się między 0,5h a 1h. Natomiast ilość czasu przeznaczona na korzystanie z Internetu waha się między 1h a 3h. W kl. VI i IV komputer służy do spędzania wolnego czasu, a w kl. V do edukacji. We wszystkich klasach bardzo często wybierany jest portal NK (Nasza Klasa), w kl. V ponadto wybierane są również gry online, a w kl. IV You Tube. Kl. VI najczęściej wykorzystuje Internet w pracach domowych, a najmniej kl. V. Najchętniej wykorzystywany komunikator to GG (Gadu-Gadu).

Dziękujemy za uwagę Praca zbiorowa uczniów klasy VI pod kierunkiem wych. mgr Jolanty Walenciej. Opracowanie graficzne: K. Kachel K. Piasecka