Matematyka JEST Wszędzie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
BUDOWA ZEWNĘTRZNA KOMPUTERA
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
KOMPUTER NARZĘDZIE, KTÓRE MNIE KSZTAŁCI I ROZWIJA.
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Szkoła od kuchni… Czyli wędrówka po szkolnych salach i korytarzach
„Zbiory, relacje, funkcje”
(ang. Hypertext Markup Language) - język znaczników hipertekstowych.
1 Podstawy informatyki H. P. Janecki- 2006_ Systemy Operacyjne W6.
Biokomputer.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Podstawy grafiki komputerowej
Poznajemy klawiaturę Opracował Piotr Krupa.
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
technologii informacyjnej
Urządzenia zewnętrzne komputera
Co to jest TIK?.
Objawy DYSLEKSJI.
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Elementy składowe zestawu komputerowego
Autor: Justyna Radomska
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Witamy w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile.
Bazy danych.
Systemy liczbowe.
Systemy Liczenia - I Przez system liczbowy rozumiemy sposób zapisywania i nazywania liczb. Rozróżniamy: pozycyjne systemy liczbowe i addytywne systemy.
10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO UCZYĆ SIĘ MATEMATYKI
MATEMATYKA W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE
B e z p i c n y I n t e r.
I ty możesz tworzyć roboty!
Projektowanie stron WWW
Edyta Wachowiak, Sebastian Belof, Szymon Krasowski
W W W Łukasz Stochniał.
Animacja na stronie internetowej
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba

Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Grafika Komputerowa i wizualizacja
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Lekcje z komputerem, 2006.
Metody komunikacji.
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Dynamika bryły sztywnej
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Moja wymarzona szkoła Autor: Weronika Wałaszek. Spis treści 1. Wstęp 2. Dyrektorzy 3. Nauczyciele 4. Plan Lekcji 5. Wolne dni.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Żeby to było jakoś to poukładane to zrobię to w formie prezentacji.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Podstawy Informatyki.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Jak zwiększyć oglądalność materiałów wideo?
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
HARDWARE sprzęt komputerowy składa się z:  Urządzeń zewnętrznych czyli peryferyjnych  Jednostki centralnej.
jestem nominowana w kategorii
Zapis prezentacji:

Matematyka JEST Wszędzie A CO mYślałEś? P.S. Błąd ortograficzny został zrobiony specjalnie.

Wstęp Niektórzy którzy nienawidzą Matematyki (np. moja klasa) myślą że Matematyka to tylko suche obliczenia, a to z kolei NIE JEST prawdą. W tej oto prezentacji pokażę jak to rzeczywiście jest.

Część.1 Matematyka a Przedmioty Szkolne Ta część opisze (realny!) stosunek Matematyki w związku z innymi Przedmiotami Nauczania. Dzień Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. L Matma E K C J A

Wstęp do Części.1 W tej części wyjaśnię rzeczy które sprawiają że Matematyka jest w innych przedmiotach szkolnych.

1.1 Matma a Języki Bez Matematyki nie byłoby żadnego (!) języka na tym świecie. Chodzi tu głównie o czcionkę czyli pismo. Po prawej macie mały schemacik jeśli nic nie rozumiecie z tekstu. Nie byłoby Bez Matematyki I zarazem bez linii Czcionek i pisma A bez powyższych Wniosek widać? Języków (np. Polski, Angielski i Niemiecki)

1.2 Matma a Godzina Wychowawcza Podczas gdy rozmawia się np. o kłótni odbywa się tzw. Rekonstrukcja zdarzeń. W umysłach uczestników akcja sceny się rekonstuuje i oni mogą spojrzeć na to z innej strony i wyciągnąć wnioski. Tę rekonstukcję można porównać do grafik 3D. To tak jakbyś poruszał wirtualną kamerą po scenie. Mało tego, możesz jeszcze przypatrzeć się dowolnemu momentowi z tej właśnie sceny.

1.3 Matma a Przyroda Przyroda dzieli się na 4 podkategorie: Fizyka Biologia Chemia Geografia Niektóre prawa odwołują się do innych, które odwołują się do Matematyki Np. Część praw odwołuje się do Fizyki (np. prawa grawitacji) a to do Matematyki (zmiana położenia przedmiotu).

1.4 Matma a Religia W tym temacie odwołam się tylko do chrześcijaństwa. Twierdzeniem chrześcijan: „Bóg stworzył Ziemię w 7 dni” Same cyfry już to mówią, a jeśli jeszcze wziąć pod uwagę to że Ziemia jest kulą…

1.5 Matma a W-F Biegłeś na czas? Skakałeś w dal? Lub wzwyż? To wszystko Matematyka! Nawet same ruchy to Matma! Powody to liczby i jednostki używane w mierzeniu czasu, odległości itp. A co do ruchów to sprawa zmiany położenia części (czasami nawet całego) ciała względem jądra Ziemi.

1.6 Matma a Plastyka Każdy by się zastanawiał „Dlaczego niby Matematyka jest w Plastyce???” Odpowiedź po prawej. A gdyby tak zeskanować rysunek do komputera? Skaner musiałby przekształcić obraz w jego wirtualną formę. Przy okazji zostają wprowadzone piksele (odwołuje się do układu współrzędnych) .

1.7 Matma a Muzyka W tym wypadku odpowiedzią są fale dźwiękowe i zapis nutowy. Albowiem fale dźwiękowe rozprzestrzeniają się (zasada zmiany pozycji) a zapis nutowy… …to te elipsy, odcinki, odstępy itp.

1.8 Matma a Historia Po 1-sze daty i odkrycia. Po 2-gie liczby żołnierzy i taktyki. I po 3-cie logiczne myślenie, którym wielu ludzi się popisało (teraz z tym gorzej…). Odkrycia miały związek z naukami ścisłymi (np. Matematyka). Taktyki, czyli np. w lewo, za nich… Logika to czysto-matematyczne myślenie.

1.9 Matma a Informatyka Tu można wymieniać przykłady bez pytań: piksele, programy (czysty kod), pliki (czyste dane), a wszystko cyframi… Czy słyszałeś o kodzie binarnym??? Albo o językach programowania?

1.10 Matma a Technika Robiłeś projekt domu w szkole? To jest praktycznie połączone z edycją komputerową (szkice trudno odczytać). Więc jak można się domyślić mamy 3 bardzo związane przedmioty: Matematyka Informatyka Technika Jak widać są bardzo powiązane ze sobą.

Sonic Adventure 2 Battle Część.2 Świat gier wideo Nawet najdziwniejszych tematów nie da się przeoczyć… Sonic Adventure 2 Battle Minecraft Terraria

Metin 2 – Serwer Dedykowany DivineWorld Wstęp do Części.2 Gry wideo są szczególnie związane z Informatyką, a ta-z Matmą. Sonic Adventure Crashday Metin 2 – Serwer Dedykowany DivineWorld

2.1 Prawa Fizyki w Grach W grach są prawa Fizyki np. Prawo Grawitacji, Prawo Przekazania Energii itp. Powód jest dosyć skomplikowany, ponieważ skrypty zawierające Prawa Fizyki znajdują się w silniku gry.

2.2 Skrypty Matematyka w Grach jest zawarta w większości w skryptach które… …zawierają liczby i polecenia oraz funkcje.

2.3 Modele 3D Modele 3D są wykorzystywane w większości dzisiejszych Gier (np. Sonic Generations, Metin 2, Crashday itp.) Są zatem popularniejsze niż płaskie „rysunki” (z ang. Sprites) Modelami porusza się za pomocą skryptów, ale bez odpowiednich skryptów w silniku Modele nie będą brać pod uwagę praw Fizyki. Są 2 typy modelów: zachowane w plikach i zachowane w skryptach. Te 1-sze to większość gier, ale MineCraft ma te 2-gie.

2.4 Tekstury Tekstury to obrazy pokrywające Modele 3D żeby „jakoś” wyglądały. Jednak jest limit: 1 tekstura na model. Stąd w starszych grach (np. Super Mario 64) Na 1 postać składa się kilka modelów.

2.5 Kamera Kamera pokazuje rzeczy na ekranie monitora. Pozycję kamery (i także Modelów 3D) opisuje układ współrzędnych, ale inny niż zwykle. W świecie „płaszczyzny” uklad współrzędnych to: xy, a w 3D: xyz.

Część.3 Matma w życiu codziennym Teraz przechodzimy do świata realnego.

Wstęp do Części.3 W tej części objaśnię najczęściej spotykane aspekty życia codziennego związane z Matematyką (nie wszystkie bo ta część miałaby ze 60 slajdów).

3.1 Świąteczne rzeczy Podrozdział 3.1. rzeczy o Świętach

3.1.1 Choinka Na mojej choince bombki są poukładane mniej więcej w porządku symetrycznym.

3.1.2 Placek Symetria też znajduje się w placku, choć czasami można tego nie zauważyć…

3.2 Książki Grube książki są w formie prostopadłościanu, a cieńsze w formie graniastosłupa trójkątnego (po rozłożeniu).

3.3 Paragony Paragony są nieodłączną częścią naszego życia, dlatego Matematyki się nie dopatrujemy, ale są liczby, litery, piksele (paragon jest drukowany) i sam papier (jego skład chemiczny)

3.4 Przepisy Przepisy na potrawy składają się z ułamków (tutaj obydwa typy) i jednostek masy. C=:-) - kucharz

3.5 Gazeta o domach Tutaj są metry kwadratowe (tutaj niema indeksu górnego { :-( } ), rysunki, piksele, itd. Itp.

Napisy Końcowe Podziękowania dla: mp3skull.com - za ErrorSong (short ver.) atom.smasher.org/error - za własne błędy Windowsowe Microsoftu - za program do prezentacji Mojej komórki – za zdjęcia Emulatora do GC i Wii dolphin oraz nullDC do DreamCasta - za ScreenShoty Serwera Dedykowanego Divine World - za Metina Painta - za wierną edycję obrazów

Napisy Końcowe cd. Samego siebie - za wytrwałą pracę Google Chrome - za inne obrazy YouTube - za umilanie mi pracy Internet Exglitchera - za nie pokazywanie błędów SEGI - bez niej tej muzyki z YT by nie było Matematyki - za natchnienie.

AUTOR: Rafał Dura

Dziękuję za Oglądanie Prezentacji!!!