System POCZTA kierunki rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwiń Biznes Dzięki Technologii
Advertisements

Zapraszamy na prezentację Aplikacji Ramzes 10 październik 2011, godzina
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
EBPP - nowy trend na rynku
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Rejestr spraw sądowych i administracyjnych połączony z Elektronicznym Postępowaniem Upominawczym. Składanie pozwów, otrzymywanie nakazów, śledzenie statusów.
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
InfinitERP prezentacja systemu.
Nowości Comarch ERP Optima wersja
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
System ułatwiający zarządzanie Jednostką
Platforma Usług Elektronicznych
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Ogólnokrajowa karta miejska
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Politechnika WarszawskaCentrum Informatyzacji 2016 Dziś Q3Q4 Q Q2Q3Q4 Q Q2 Inteligentny system wyszukiwania informacji Środowisko obliczeń.
Toruń 28/ Finansowanie w ramach aktywności 2.3 (Budowa infrastruktury dla nauki) – Konkurs 2.3/1/2013/POIG Okres realizacji: –
1 SYSTEM INFORMATYCZNY DLA FUNDUSZY POŻYCZKOWYCH ____________________________________________________________________ V ZJAZD PSFP czerwca 2006,
Ministerstwo Finansów
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Rola i znaczenie polskiej spółki gazownictwa w kształtowaniu rynku gazu w polsce Andrzej Dębogórski Międzyzdroje, maj 2015 r.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
1 1 Strategia informatyzacji PW do roku 2020 mgr inż. Janusz Stańczak mgr inż. Andrzej Zajkowski mgr inż. Janusz Stańczak mgr inż. Andrzej Zajkowski.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
zmiany w opłacaniu składek
Zapis prezentacji:

System POCZTA kierunki rozwoju Mariusz Dąbrowski Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.

Obszary obsługi w UP

Obszary informatycznego wsparcia działalności Poczty Polskiej

Wsparcie sprzedaży Usług i Produktów - dziś System e-Poczta – wdrożony w 114 placówkach pocztowych w ORJ Poznań Miasto System POCZTA 2000 – eksploatowany w około 7 tys. placówek pocztowych System POCZTA Gdańsk – wycofywany/wycofany z eksploatacji

System POCZTA - dziś e-Handel CKP MBP MKP e-Poczta Urzędy typu „A” – UP I, II, III klasy pozostające w zasięgu sieci WAN Urzędy typu „B” – pozostałe UP pozostające w zasięgu sieci WAN Urzędy typu „C” – urzędy V klasy, oddziały urzędów pocztowych i agencje łączące się z siecią WAN za pomocą dostępu wydzwanianego (dial-up) Urzędy typu „D” – urzędy V klasy, oddziały urzędów pocztowych i agencje pracujące za pośrednictwem sieci Internet WERSJA STARTOWA HARMONOGRAM Etap I – Opracowanie aplikacji Zakres prac:  Opracowanie szczegółowego projektu rozwiązania  Przygotowanie aplikacji Czas trwania:  5 miesięcy od dnia podpisania umowy Etap II – Stabilizacja rozwiązania  Testy akceptacyjne  Instalacja i parametryzacja systemu po stronie serwera  2 miesiące od dnia zakończenia Etapu I Etap III – Przekazanie do eksploatacji i wdrożenie (urzędy typu „A”)  Uruchamianie systemu w placówkach Poczty Polskiej  Uruchomienie systemu w Banku Pocztowym  Zgodnie z harmonogramem uruchamiania systemu Poczta 2000

System POCZTA - jutro e-Handel CKP MBP MKP Serwer e-Poczta Urzędy typu „A” – UP I, II, III klasy pozostające w zasięgu sieci WAN Urzędy typu „B” – pozostałe UP pozostające w zasięgu sieci WAN Urzędy typu „C” – urzędy V klasy, oddziały urzędów pocztowych i agencje łączące się z siecią WAN za pomocą dostępu wydzwanianego (dial-up) Urzędy typu „D” – urzędy V klasy, oddziały urzędów pocztowych i agencje pracujące za pośrednictwem sieci Internet WERSJA STARTOWA HARMONOGRAM Etap I – Opracowanie aplikacji Zakres prac:  Opracowanie szczegółowego projektu rozwiązania  Przygotowanie aplikacji Czas trwania:  5 miesięcy od dnia podpisania umowy Etap II – Stabilizacja rozwiązania  Testy akceptacyjne  Instalacja i parametryzacja systemu po stronie serwera  2 miesiące od dnia zakończenia Etapu I Etap III – Przekazanie do eksploatacji i wdrożenie (urzędy typu „A”)  Uruchamianie systemu w placówkach Poczty Polskiej  Uruchomienie systemu w Banku Pocztowym  Zgodnie z harmonogramem uruchamiania systemu Poczta 2000

System POCZTA - obsługa placówki pocztowej Podstawowe źródło informacji o wszystkich usługach świadczonych w placówkach pocztowych Codzienne rozliczenia finansowe i ilościowe placówek pocztowych Jednolity i powszechnie znany interfejs użytkownika – znana obsługa systemów Obsługa Urzędu Pocztowego historycznie jest pierwszym obszarem obecności POSTDATA w Poczcie Polskiej Główną cechą rozwiązań POSTDATA jest jednorodny jeden interfejs do obsługi wszystkich operacji realizowanych w okienku pocztowym w odniesieniu do klientów Poczty Polskiej W celu realizacji sprzedaży różnorodnych usług w jednym rozwiązaniu informatycznym niezbędna była bardzo silna integracja Systemów Obsługi UP z systemami dziedzinowymi odpowiedzialnymi za dalszą realizację usług. W tym celu powstało rozwiązanie w postaci jednorodnej szyny komunikacyjnej – SEDI. Za pomocą tej warstwy pośredniej możliwa jest realizacja zarówno tradycyjnej komunikacji off-line służącej do dystrybucji słowników oraz przesyłania zestawień operacji i raportów lecz również bezpośrednia realizacja usług biznesowych on-line – w ten sposób System Obsługi Urzędu Pocztowego umożliwia między innymi wykonywanie operacji np. wypłaty gotówki autoryzowanej on-line przez system informatyczny Banku Pocztowego, czy też realizacja innych usług – głównie finansowych System obsługi UP to nie tylko realizacja usług klienta lecz również wsparcie dla pozostałych procesów zachodzących w UP, przede wszystkim wsparcie dla rozliczenia UP. Historycznie w okresie gdy wdrażanie Systemu było inicjatywą oddolną UP finansowaną często ze środków własnych UP były dwa główne argumenty za wdrażaniem Systemu. Po pierwsze skrócenie czasu obsługi klienta przy okienku, po drugie skrócenie czasu rozliczenia UP, czyli po zamknięciu UP dla klientów zakończenie pracy przez pracowników UP może nastąpić szybciej. Mając na uwadze liczną ponad 30 tys. rzeszę pracowników okienkowych nawet niewielka kliku procentowa optymalizacja czasu poszczególnych czynności jest niezwykle istotna. 7

System POCZTA - obsługa placówki pocztowej Jednolita funkcjonalność wersji on-line i off-line. Nie ma znaczenia, z której wersji systemu pochodzą dane System on-line wdrażany tam, gdzie istnieją możliwości techniczne Urząd macierzysty z Systemem on-line rozlicza oddział lub agencję z Systemem off-line Optymalizacja kosztów rozwoju i utrzymania Obsługa Urzędu Pocztowego historycznie jest pierwszym obszarem obecności POSTDATA w Poczcie Polskiej Główną cechą rozwiązań POSTDATA jest jednorodny jeden interfejs do obsługi wszystkich operacji realizowanych w okienku pocztowym w odniesieniu do klientów Poczty Polskiej W celu realizacji sprzedaży różnorodnych usług w jednym rozwiązaniu informatycznym niezbędna była bardzo silna integracja Systemów Obsługi UP z systemami dziedzinowymi odpowiedzialnymi za dalszą realizację usług. W tym celu powstało rozwiązanie w postaci jednorodnej szyny komunikacyjnej – SEDI. Za pomocą tej warstwy pośredniej możliwa jest realizacja zarówno tradycyjnej komunikacji off-line służącej do dystrybucji słowników oraz przesyłania zestawień operacji i raportów lecz również bezpośrednia realizacja usług biznesowych on-line – w ten sposób System Obsługi Urzędu Pocztowego umożliwia między innymi wykonywanie operacji np. wypłaty gotówki autoryzowanej on-line przez system informatyczny Banku Pocztowego, czy też realizacja innych usług – głównie finansowych System obsługi UP to nie tylko realizacja usług klienta lecz również wsparcie dla pozostałych procesów zachodzących w UP, przede wszystkim wsparcie dla rozliczenia UP. Historycznie w okresie gdy wdrażanie Systemu było inicjatywą oddolną UP finansowaną często ze środków własnych UP były dwa główne argumenty za wdrażaniem Systemu. Po pierwsze skrócenie czasu obsługi klienta przy okienku, po drugie skrócenie czasu rozliczenia UP, czyli po zamknięciu UP dla klientów zakończenie pracy przez pracowników UP może nastąpić szybciej. Mając na uwadze liczną ponad 30 tys. rzeszę pracowników okienkowych nawet niewielka kliku procentowa optymalizacja czasu poszczególnych czynności jest niezwykle istotna. 8

Współpraca wersji on-line i off-line Systemu POCZTA

Dziś – centralna obsługa obszaru usług finansowych - 1 System Analizy Danych Finansowych (SADF) Podsystem Centralnej Komórki Przelewów Moduł Kontroli Przekazów Moduł Bankowości Pocztowej Tresus Sprzedaż usług i produktów

Dziś - centralne rozwiązania dla usług finansowych - 2 Obsługa Przelewów (CKP) – 1 mln wpłat dziennie, obsługa ok. 1800 instytucji, 6 tys. zawartych umów Bankowość Pocztowa (MBP) – wdrożone prawie w 1300 placówkach Poczty Polskiej Moduł Kontroli Przekazów (MKP) Uruchomiona obsługa PZW – wypłata po 30 minutach w dowolnym urzędzie pocztowym w kraju Docelowo przetwarzanie ponad 7 mln przekazów miesięcznie

Dziś - centralne rozwiązanie dla usług handlowych System eHandel wdrożony w 14 ORJ umożliwiający roczną obsługę ok. 400 tys. dokumentów magazynowych

Dziś – centralne rozwiązania dla usług pocztowych MRUm wdrożony w 14 CP OR, rozlicza ok. 50 tys. umów miesięcznie System e-Poczta

Jutro – centralne rozwiązania dla usług pocztowych Portal Usług Pocztowych Centralna Baza Przesyłek Dalsza integracja z Systemem ZST

Dziś - rozwiązania wspierające zarządzanie strategiczne System Analizy Danych dla Obszaru Usług Finansowych – system informacji zarządczej w zakresie realizowanych przez Pocztę usług finansowych

Jutro - rozwiązania wspierające zarządzanie strategiczne System Analizy Danych rozwój SADF dodanie Obszaru Usług Pocztowych dodanie Obszaru Usług Handlowych

Mariusz Dąbrowski POSTDATA S.A Dziękuję za uwagę Mariusz Dąbrowski POSTDATA S.A