FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007
Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – 10% polskiego rynku Największa w Polsce sieć dystrybucji - Centrum Logistyczne w Łodzi, 96 oddziałów (w tym 8 magazynów regionalnych) Kompleksowa oferta – 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia (AUTOPRIMA, EXPOM- Kwidzyn) Ekspansja rynkowa na Ukrainie oraz pozyskanie nowych rynków Europy Środkowo – Wschodniej (Węgry, Czechy) w ramach projektu Fota International
Ponad 30 lat doświadczenia na rynku Historia Grupy 1973 1990 1992 2000 2001 2003 2004 2005 2006 2007 Powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford Powstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Pierwsze filie Uruchomienie sprzedaży on-line Sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Powstaniemarki KAGER Leader Service Truck Fota International Fota na giełdzie Nowy Prezes Zarządu Bohdana Stankiewicz Przejęcie czeskiej Spółki AUTOPRIMY oraz Spółki EXPOM Kwidzyn Ponad 30 lat doświadczenia na rynku
GRUPA FOTA FOTA S.A. FOTA Czechy FOTA Węgry FOTA Ukraina 100% 100% 70% AUTOPRIMA 80 % FOTA Węgry FOTA Ukraina Trzy spółki zależne FOTA S.A. – zarządzanie grupą kapitałową oraz prowadzenie działalności operacyjnej na polskim rynku FOTA Ukraina – 70% FOTA, 30% lokalny partner handlowy Działalność za granicą (ekspansja w regionie Europy Środkowo – Wschodniej) Cel strategiczny: umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz osiągnięcie pozycji znaczącego dystrybutora w regionie 30 kwietnia 2007 została podpisana przedwstępna umowa kupna Spółki Autoprima, działającej w Czechach i na Słowacji.
Konsolidacja rynku dystrybutorów Przejęcie 80% udziałów w czeskiej spółki AUTOPRIMA Czołowy dystrybutor działający na rynku czeskim i słowackim – 38 filii Roczne przychody (2006) na poziomie 54,6 mln zł – dodatnia rentowność netto W przyszłym roku planowane połączenie z FOTA Czechy Opcja nabycia pozostałych udziałów do końca 2010 r. Planowane zamknięcie transakcji nastąpi w czerwcu
Konsolidacja rynku dystrybutorów Przejęcie większościowego pakietu spółki EXPOM- Kwidzyn Wartość transakcji – 4,4 mln zł za 73,4% udziałów Ostateczna umowa zostanie podpisana po zakończeniu badania spółki Czołowy polski producent nowych rozruszników i alternatorów Regeneracja rozruszników i alternatorów do samochodów 15-proc. udział w rynku Około 600 stałych klientów z polski i zagranicy W 2006 r.: 15,5 mln zł przychodów i około 150 tys. zysku netto Zatrudnienie – 145 osób
Wzrost skali działalności Wzrost przychodów ze sprzedaży Dynamiczny historyczny i prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży przeciętny roczny wzrost przychodów ze sprzedaży (CAGR) na przestrzeni ostatnich 10 lat na poziomie 35,1% prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży w latach 2006-2007: 40,2% (CAGR) Rozbudowa sieci dystrybucji 1992-2003 r.: 26 nowych oddziałów 2004 r.: 35 nowych oddziałów 2005 r.: 26 nowych oddziałów Nowe rynki działalności – Ukraina, Czechy, Węgry….. w planach kolejne CAGR = 35,1% *1995 – 2001, P.H. Fota (poprzednik FOTA) **2002 – 2004, FOTA ***2005, Grupa FOTA ****2006, Grupa FOTA *****2007, Grupa FOTA, prognozy
Sieć dystrybucji Sieć dystrybucji Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Nowoczesne centrum logistyczne w Łodzi dogodne położenie w centrum Polski 20 tys. m² powierzchni najnowsze rozwiązania techniczne, kody kreskowe dostawy 6 x w tygodniu w trybie nocnym ponad 200 m³ produktów wysyłanych każdego dnia 8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą 96 oddziałów, docelowo: ok. 100 oddziałów w Polsce Zaawansowany, efektywny system informatyczny Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych
Dostawcy i odbiorcy Dostawcy Klienci Kluczowi dostawcy Współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Zdywersyfikowana baza dostawców ponad 200 dostawców w 2006 r. udział największego dostawcy nie przekraczał 7% Szeroka baza klientów około 8 000 stałych odbiorców w 2006 r. udział żadnego z odbiorców Spółki nie przekroczył 1% przychodów ze sprzedaży Koncentracja na kliencie ostatecznym Obsługa on- line Bliskie relacje, zindywidualizowane podejście do klienta, różnorodne, efektywne programy wsparcia stałych klientów Kluczowi dostawcy Struktura odbiorców
Rozwój własnych marek Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych Samochody osobowe Blisko 500 warsztatów Sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących floty samochodów ciężarowych 47 warsztatów Części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 49 linii produktów Wiodąca marka spółek FOTA International Akademia Techniczna FOTA S.A. Szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service Szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta Zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe
KAGER Własna marka części zamiennych, jednolicie skatalogowana oferta produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie Na rynku od 2003 roku Wygodny i czytelny system katalogów drukowanych i elektronicznych Części samochodowe wytwarzane przez renomowanych producentów (Bosch, Goodyear) Konsekwentne umacnianie pozycji marki prestiżowe targi Equip Auto 2005 w Paryżu targi Auto Mechanika we Frankfucie, wrzesień 2006 obecność w najbardziej prestiżowym katalogu części zamiennych „TecDoc” Wyższa marża na sprzedaży (KAGER: 33%, pozostałe części: 24%) Udział w sprzedaży Marka KAGER jest obecna w krajach: Czechy, Węgry, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Litwa, Estonia, Wielka Brytania, Kazachstan, Kirgistan, Azerbejdżan
Rynek dystrybucji części zamiennych Przeciętne tempo wzrostu na przestrzeni ostatnich lat: 5-10% Znaczne rozdrobnienie rynku Polska: kilkanaście podmiotów kontroluje ok. 50% rynku Spadek sprzedaży nowych samochodów, wzrost importu samochodów używanych Szacowana wielkość poszczególnych rynków (2006) Źródło: Spółka Procent rynku kontrolowany przez pięciu największych dystrybutorów części samochodowych (2006) Struktura rynku (2006) * uwzględniając grupy zakupowe Źródło: szacunki Spółki Źródło: Spółka
Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo 3-4 główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING
Pozycja rynkowa –obecna i planowana Szacowane udziały rynkowe (2006) Duże rozdrobnienie – kilkanaście podmiotów kontroluje około 50% rynku Główni konkurenci Polska: Inter Cars, AD Polska, JC Auto, Grupauto Ukraina: ESO, Valmi, Elit, Inter Cars Węgry: Bardi, Unix Trade, Lang, Meteor Czechy: Elit, Auto Stangl, Auto Kelly, Meteor dystrybutorzy lokalni i niszowi Szacowany obecny udział Spółki: Polska: około 10% Ukraina: około 2% Docelowy udział Spółki (2009 r.): Polska: 15-20% Ukraina: 4-6% Węgry: 3 -5 % Czechy: 10 % (Autoprima) Źródło: MotoFocus, udział rynkowy dla samochodów osobowych Wielkość przychodów (2006) Źródło: MotoFocus, dane spółek
Strategia Aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych Umocnienie pozycji na rynku krajowym Ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Umacnianie i rozwój marki KAGER Rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck Wysoka efektywność prowadzonej działalności Optymalizacja potencjału logistycznego KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International
Wybrane dane finansowe
Dynamicznie rosnąca sprzedaż Spółki… 30% Spółka utrzymuje dynamiczny wzrost sprzedaży, który był podobny jak przed rokiem (Q1 2006/Q1 2005 wyniósł także 30%) Coraz szersza sieć dystrybucji Wzrost gospodarczy sprzyja planom i ich realizacji Rosnąca sprzedaż samochodów zarówno nowych i używanych
…i jeszcze szybciej Grupy Kapitałowej… 36% Znacząco wzrosła sprzedaż spółek zależnych za granicą podczas gdy koszty ich funkcjonowania pozostały na podobnym poziomie Znacząco wzrosła sprzedaż spółek zależnych za granicą podczas gdy koszty ich funkcjonowania pozostały na podobnym poziomie Zarząd podtrzymuje prognozy przychodów: w tym roku sprzedaż Grupy wyniesie 634,8 mln zł Udział własnej marki KAGER w sprzedaży FOTA w segmencie samochodów osobowych w I kwartale 2007 r. wyniósł: 19,2% - rok wcześniej było to 16,8% Dane skonsolidowane wg MSSF
Wyniki finansowe za I kwartał 2006 i I kwartał 2007 w mln zł w mln zł . 353% 52% Zysk operacyjny FOTA S.A. wzrósł o 19% do 4,4 mln zł Wyniki skonsolidowane wg MSSF (w mln zł) I kwartał 2006 I kwartał 2007 Zysk brutto ze sprzedaży 22,3 28,5 Wzrost o 28% Zysk operacyjny 2,5 3,3 Wzrost o 35% Zysk netto (0,3) 2,8 Prognozy 2007 - 29,5 21,3
Podsumowanie Drugi największy dystrybutor części samochodowych w Polsce Aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych Ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej Stała dynamika przychodów ze sprzedaży zdecydowanie powyżej średniej rynkowej Sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki
Dziękuję za uwagę - koniec prezentacji -