Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja wyników finansowych za III kwartał 2008/2009 luty 2009 – kwiecień 2009 16 czerwca 2009 CZAS KRYZYSU SZANSĄ DLA FIRM Z MOCNYMI FUNDAMENTAMI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja wyników finansowych za III kwartał 2008/2009 luty 2009 – kwiecień 2009 16 czerwca 2009 CZAS KRYZYSU SZANSĄ DLA FIRM Z MOCNYMI FUNDAMENTAMI."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja wyników finansowych za III kwartał 2008/2009 luty 2009 – kwiecień 2009 16 czerwca 2009 CZAS KRYZYSU SZANSĄ DLA FIRM Z MOCNYMI FUNDAMENTAMI

2 Wzrost zysku netto w stosunku do III kwartału 2007/2008 o 47% do kwoty 9 580 tys. zł Redukcja kosztów działalności w wyniku zwiększenia zaangażowania zewnętrznych źródeł finansowania kosztów, a także dzięki optymalizacji struktury zatrudnienia Zakończenie rozmów ze spółką Vobis – zacieśnienie współpracy zamiast przejęcia Zakończenie kolejnego etapu rozbudowy centrum logistycznego Rozpoczęcie programu inwestycji w kapitał ludzki Spółki – cykl szkoleń współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Nowa jakość kadr ACTION S.A. Prace nad objęciem udziałów w portalu Gram.pl (podpisanie umowy 28 maja 2009 r.) III KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009 2

3 3 NAGRODY I WYRÓŻNIENIA Trzy pierwsze miejsca dla modeli komputerów z linii ACTINA Sierra w rankingu wydajności SYSmark® 2007 Preview Przyznanie certyfikatu NovellYES Certified Suse Linux komputerom ACTINA Sierra Przyznanie ActiveJet tytułu Lider Marki - Srebrna Odznaka Jakości III KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

4 4 KURS GIEŁDOWY W KWARTALE III KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

5 5 WYNIKI FINANSOWE W III KWARTALE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009 Przychody ze sprzedaży (tys. zł) Spadek przychodów ze sprzedaży w stosunku do III kwartału 2007/2008 o 16,0%, Spadek przychodów ze sprzedaży w dystrybucji o 9,1% (z wykluczeniem przetargów) Wzrost marży brutto w stosunku do III kwartału 2007/2008 o 1,6 pkt. proc. Marża brutto (%)

6 6 WYNIKI FINANSOWE W III KWARTALE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009 Zysk netto (tys. zł) Zysk operacyjny (tys. zł) Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do III kwartału 2007/2008 o 22,7% Wzrost zysku netto w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku o 47,0%

7 7 SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009 [w tys. zł] III kwartał 2007/2008 III kwartał 2008/2009Zmiana I-III kwartał 2007/2008 I-III kwartał 2008/2009Zmiana Przychody ze sprzedaży 554 863466 297- 16,0%1 761 3211 731 653- 1,7% Zysk brutto ze sprzedaży 44 56844 6090,1%138 259188 64036,4% Marża brutto na sprzedaży 8,0%9,6%1,6 p. p.7,8%10,9%3,1 p. p. Koszty sprzedaży i marketingu 29 61227 762- 6,2%81 22190 19611,1% W relacji do przychodów 5,3%6,0%0,7 p. p.4,6%5,2%0,6 p. p. Koszty ogólnego zarządu 7 9855 918-25,9%28 06419 660- 29,9% W relacji do przychodów 1,4%1,3%-0,1 p. p.1,6%1,1%- 0,5 p. p. Pozostałe przychody i zyski 4 4732 519- 43,7%21 4138 370- 60,9% Pozostałe koszty i straty 970593-38,9%6 88265 726855,0% Wynik na działalności operacyjnej 10 47412 85522,7%43 50521 428- 50,7% Koszty finansowe netto 1 744833- 52,2%3 7063 599- 2,9% Wynik netto 6 5179 58047,0%25 31112 842- 49,3% Rentowność wyniku netto 1,2%2,1%0,9 p. p.1,4%0,7%-0,7 p. p.

8 DYNAMIKA DYSTRYBUCJI Liczba obsługiwanych klientów spadła w stosunku do III kwartału 2007/2008 o 10% (średnio w miesiącu wyniosła 8 000 klientów) Liczba produktów w ofercie ACTION wyniosła prawie 15 000 pozycji, Średnia wartość faktury wyniosła ponad 3 300 zł i była o 22,5% wyższa (wyższe ceny związane z wyższym kursem walut) Średniomiesięcznie wystawialiśmy ponad 43 900 faktur Wzrost liczby klientów eksportowych rok do roku o 75% 8 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

9 ACTION UKRAINA Trwają prace nad uruchomieniem nowego kanału zbytu: dystrybucja produktów IT - zaopatrywanie rynku ukraińskiego bezpośrednio z centrum logistycznego w Zamieniu poprzez biura handlowe w Kijowie i Lwowie specjalna wersja elektronicznego systemu sprzedaży przygotowywana na rynek ukraiński Planowane uruchomienie przedstawicielstwa dla produktów ActiveJet 9 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

10 SFERIS Otwarcie 2 nowych salonów – Kielce, Opole Otwarcie 30 stoisk typu wyspa Enteria na terenie całego kraju Kolejne stoiska typu wyspa Enteria będą powstawały w 2009 roku Optymalizacja kosztów działalności 10 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

11 WITRYNA INTERNETOWA A.PL Ponad 46% wzrost liczby zamówień w stosunku do II kwartału 2008/2009 Ponad 200% wzrost liczby klientów w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku Rozszerzenie listy produktów w ofercie do ok. 12 000 Wspólna z Bankiem Żywności SOS Internetowa Zbiórka Żywności – Zamień zabawkę na jedzenie 11 REALIZACJA STRATEGII Okres od 1 lutego 2009 do 30 kwietnia 2009

12 12 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej 0-22 332 16 96 e-Mail: anna.bielinska@action.planna.bielinska@action.pl Dominika Lenkowska – agencja Martis Consulting 0-22 244 57 09 e-Mail: dominika.lenkowska@mc.com.pldominika.lenkowska@mc.com.pl


Pobierz ppt "Prezentacja wyników finansowych za III kwartał 2008/2009 luty 2009 – kwiecień 2009 16 czerwca 2009 CZAS KRYZYSU SZANSĄ DLA FIRM Z MOCNYMI FUNDAMENTAMI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google