1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO TRZECH KWARTAŁACH 2013 Warszawa, 13 listopada 2013 r.
2 Plan prezentacji Grupa ERGIS w skrócie Grupa ERGIS po trzech kwartałach 2013 Podsumowanie
3 Grupa ERGIS w skrócie
4 Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2012 roku przekroczyły 633 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 30 września 2013 r.: 790 osób.
5 Grupa ERGIS po trzech kwartałach 2013
6 Najważniejsze wydarzenia w trzecim kwartale 2013 Podjęcie decyzji o uruchomieniu kolejnej linii do produkcji wielowarstwowej folii stretch PE z warstwami NANO w zakładzie w Oławie; Przeniesienie linii do produkcji folii PVC i PVC/PE z Berlina do Wąbrzeźna. Rozpoczęcie sprzedaży wyrobów z tej linii jest planowane na Q1 2014
7 Wyniki Grupy ERGIS w III kw * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR. w tys. PLNIII kw. 2013III kw. 2012Dynamika Przychody ze sprzedaży ,9% Zysk operacyjny ,6% EBITDA ,0% Niezrealizowane różnice kursowe* n/a Zysk netto ,8%
8 Wyniki Grupy ERGIS po trzech kwartałach 2013 * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR. w tys. PLNI-III kw. 2013I-III kw. 2012Dynamika Przychody ze sprzedaży ,5% Zysk operacyjny ,7% EBITDA ,1% Niezrealizowane różnice kursowe* n/a Zysk netto ,3%
9 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS po trzech kwartałach 2013, wartościowo WartośćDynamika [%]Struktura I-III kw. 2013I-III kw I-III kw. 2013I-III kw Folie miękkie PVC ,5%14,2%15,5% Opakowania drukowane ,1%9,1%9,2% Twarde folie opakowaniowe ,7%31,2%32,1% Opakowania przemysłowe ,8%39,4%34,0% Pozostała sprzedaż ,4%6,0%9,2% Razem przychody ze sprzedaży ,5%100,00% - sprzedaż na rynku polskim ,6%48,2%46,9% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,9%51,8%53,1%
10 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS po trzech kwartałach komentarz Wzrost sprzedaży opakowań przemysłowych (o 25%) wynika głównie z rozwoju sprzedaży folii nanoERGIS Wzrost sprzedaży opakowań drukowanych (7%) to efekt wykorzystania inwestycji Wzrost sprzedaży twardych folii opakowaniowych (blisko 5%) to rezultat wzrostu konkurencyjności tej grupy asortymentowej po przeniesieniu części linii produkcyjnych z Berlina do Wąbrzeźna Nieznaczny spadek (o 1,5%) sprzedaży folii miękkich PVC, głównie asortymentów związanych z budownictwem (folie okleinowe, podkładowe do tapet). Spadek sprzedaży w pozycji pozostała sprzedaż (o 30,4%): -ujemna dynamika sprzedaży granulatów oraz wyrobów wytłaczanych PVC (panele i parapety), wynikająca z wycofania się Grupy z produkcji i sprzedaży wyrobów wytłaczanych -rezygnacja Grupy z produkcji oraz dystrybucji tapet
11 Podsumowanie
12 Podsumowanie Wzrost rentowności w efekcie zwiększenia wolumenu sprzedaży i reorganizacji sprzedaży w biznesie folii twardych, jak również poprawy marż w segmencie wysokorozciągliwych folii stretch Dalszy rozwój dzięki przeniesieniu do Wąbrzeźna linii do produkcji folii twardej PVC i laminatów PVC/PE oraz uruchomieniu w 2014 roku kolejnej linii do produkcji folii nanoERGIS Ryzyko spadku rentowności folii izolacyjnych PVC
13 DZIĘKUJEMY