Animacja kultury.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Rozwój społeczności lokalnych
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Zarządzanie projektami partnerskimi
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Stowarzyszenie CAL Centrum Aktywności Lokalnej jako metoda integracji i rozwoju społecznego Zbigniew Mieruński Stowarzyszenie CAL
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
Otwarte formy nauczania
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu - - promocja uczelni poprzez współpracę z innymi podmiotami Poznań 2011.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Innowacja pedagogiczna
Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Jak robić to efektywnie?
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Krakowskie Obserwatorium Aktywnej Integracji - wspieranie krakowskich NGOs, - aktywizacja osób i środowisk (kształcenie animatorów), - edukacja obywatelska,
AKTUALNE EDUKACYJNE PROGRAMY POMOCOWE DLA SAMORZĄDÓW I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZWIĄZANYCH Z SAMORZĄDEM LOKALNYM BARTŁOMIEJ KUSTOŃ.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Janusz Wiśniewski Animator w Regionalnym Ośrodku EFS w Toruniu i Włocławku.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
Zapis prezentacji:

animacja kultury

antropologia i antropologiczne rozumienie kultury / wiedza punkt wyjścia: program uniwersytecki „tekstowy”, ale operujący szerokim rozumieniem kultury wiedza o świecie – antropologia w domu postawa poznawcza: przedmiotem poznania jest inny podmiot / praktyka antropologii wiąże się z sytuacją spotkania (metafora wizualna: pocztówka i zdjęcie osobiste) konieczność doświadczenia terenu – animacja jako pretekst do wyjścia z uniwersytetu w teren

warsztat: doświadczenie/umiejętności/inspiracja określona dziedzina: film, fotografia, teatr, edukacja przez sztukę, krytyka sztuki, opowiadanie, muzyka wymiar praktyczny: nauka przez doświadczenie osoba prowadzącego: praktyk – artysta/animator

staż: doświadczenie/umiejętności/inspiracja wymiar praktyczny: nauka przez doświadczenie program/działania angażujące uczestników wybrane – i sprawdzone – instytucje kultury: otwarte, twórcze, posiadające umiejętność uczenia się

media wobec „globalnej wioski” i medialnego zapośredniczenia doświadczeń: bierność, odtwórczość, receptywność, zmysłowość vs. kultura doświadczenia bezpośredniego: aktywność, kreatywność, samorealizacja, poznawcza, estetyczna i etyczna wrażliwość ale też określona dziedzina: film, fotografia, teatr, edukacja przez sztukę, krytyka sztuki, opowiadanie, muzyka rozpoznanie „medialnego” doświadczenia osób, z którymi się pracuje możliwość wprowadzenia pracy animacyjnej i jej efektów w ‘widzialną’ sferę publiczną

www.culturalanimation.com

projekt / struktura termin sugerujący „otwartość”, „niegotowość” nasz program: wobec centralnej sieci i standardowych metod działania – „antystruktura” i alternatywa projekt: logiczna konsekwencja procesu kształcenia / logiczna konsekwencja animacji kultury otwartość i niegotowość wpisane w strukturę (pewien porządek myślenia i działania)

partnerstwo/partner różnorodność instytucjonalna: uczelnie wyższe, ośrodki kultury, organizacje pozarządowe – fundacje i stowarzyszenia ludzie przede wszystkim: współpraca i kontakty z konkretnymi osobami (nawet jeśli reprezentują instytucje) określone, konkretne pola współpracy: wspólnie realizowane projekty, zakładające rzeczywiste zaangażowanie partnerów relacja animator – uczestnik projektu: partnerska

działanie / uczestnictwo „All people – as groups, communities, or individuals – possess the right to participate in the creation of their own cultures.” Declaration of Cultural Human Rights „kultura czynna” za Grotowskim / kultura partycypacji ku doświadczeniu niezapośredniczonemu

społeczność lokalna / kreowanie sytuacji spotkania uniwersalność „wymiaru lokalnego” w animacji kultury: stałe odwołanie do relacji bezpośrednich idealny rezultat pracy animatora kultury: społeczność lokalna, która nie potrzebuje „profesjonalnego” animatora warunki ideału: postawa twórcza i skuteczna komunikacja

twórczość/artysta/animator/inspiracja „Każdy artystą” – każdy człowiek jest twórczy i jest zdolny do ekspresji zniesienie podziału na kulturę „wysoką” i „niską” oraz na „profesjonalną” i „amatorską” etos amatora

animacja kultury