Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 edycja 2009-2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH Spotkanie informacyjne dla gmin i powiatów r. Bydgoszcz, r.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Zgodnie z Uchwałą Nr 233/2009 Rady Ministrów z dnia 28 października 2008 r. oraz Uchwałą Nr 157/2009 Rady Ministrów z dnia 15 września 2009r. zmieniającą
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Powiat Płoński Powiat Płoński Płońsk, 2011 r.. NPPDL – Cel programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to inicjatywa ministra spraw.
Tematy: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja Dotacja na finansowanie przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ROBOCZE Założenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019 Wielkopolski Urząd.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program został zatwierdzony Uchwałą Nr 154/2015 Rady Ministrów w dniu 8 września 2015 roku, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Remont drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda – Tułodziad i remont drogi powiatowej Nr 1922N Kraplewo - Lichtajny (na długości ok. 6,6 km) Zadanie dofinansowane.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Nabór Wniosków Na 2011 rok Wrocław Sierpień 2010 r.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Oddział Nadzoru Komunikacyjnego i Obsługi Budżetowej w PUW w Rzeszowie Wieloletni Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Zadanie dofinansowane w ramach
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
Podejście Leader w latach :
SPOTKANIE INFORMACYJNE
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Uchwała Nr 233/2008 Rady Ministrów z dnia r.

CELE PROGRAMU Wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego Wsparcie tworzenia powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych, prowadzące do zwiększenia dostępności lokalnych ośrodków gospodarczych.

Główne założenia programu Program dotyczy dróg gminnych i powiatowych Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu: przebudowa i remont dróg budowa drogi działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego dróg istniejących W ramach kwot przyznanych dla województwa, dokonuje się podziału środków pomiędzy gminy a powiaty po 50 % Przedmiotem dofinansowania może być w danym roku budżetowym 1 projekt inwestycyjny zgłoszony przez zarządcę drogi gminnej i 2 projekty zgłoszone przez powiat

Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu przebudowa i remont dróg wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego budowa drogi wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego dołączenie do wniosku zgłoszenia lub pozwolenia na budowę dołączenie do wniosku pozwolenia na budowę

Kryteria i zasady oceny wniosków Spełnienie wymagań formalnych = zgodność z wymogami zawartymi w kwestionariuszu (ustalony wzór wniosku) Merytoryczne obszary oceny wniosków: I. wpływ realizacji projektu na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego II. spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na terenie województwa III. Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego Wniosek oceniany jest według każdego z trzech merytorycznych obszarów oceny, w skali ocen od 0 do 10 punktów. Oceny – na poziomie województw – dokonuje powołana przez wojewodę komisja, składająca się z 2 pracowników urzędu wojewódzkiego oraz po 1 przedstawicielu urzędu marszałkowskiego, oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Policji

Harmonogram na lata r.Ogłoszenie w Internecie o naborze wniosków w ramach Programu Wieloletniego na 2010 r. 1 – r.Nabór wniosków na rok 2010 do r.Rozpatrywanie i ocena wniosków przez komisje wojewódzkie; Ogłoszenie przez wojewodów list rankingowych wniosków do r.Zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list rankingowych do r.Rozpatrywanie ich przez komisje wojewódzkie. do r.Zatwierdzenie list rankingowych 2010 r. przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej do r.Rozstrzygnięcie przetargów na realizację inwestycji 2010 r. do r.Realizacja inwestycji 2010 r. do r.Rozliczenie inwestycji 2010 r.

Ocena kryteriów przyjętych w poprzedniej edycji Do dnia 10 kwietnia 2009 r. propozycje i uwagi przedstawiło: 40 GMIN oraz 8 POWIATÓW

Merytoryczne obszary oceny wniosków Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami I II III

Uwagi do kryteriów z programowych obszarów oceny wniosków Propozycje z 19 GMIN i 6 POWIATÓW 17 gmin i 6 powiatów Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa 17 gmin i 3 powiaty Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa 8 gmin i 3 powiaty Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami I II III

I. Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa Kryterium edycja wprowadzenie oświetlenia ulicznego budowa chodników podniesienie parametrów technicznych i użytkowych przebudowa skrzyżowań (w tym instalacja sygnalizacji świetlnej) inne urządzenia bezpieczeństwa (np. oświetlone przejścia dla pieszych, budowa zatok) usunięcie przeszkód będących w skrajni drogowej oznakowanie poziome grubowarstwo we punkty edycja propozycje także za przebudowę oświetlenia (doprowadzenie do spełnienie wymogów technicznych) 1 - za remont lub przebudowę, w niezabudowanym terenie - pobocze zgodne z obowiązującymi warunkami techn. 2 - za budowę (w tym rozbudowę do min. parametrów wynikających z przep. techn.), np. podniesienie nośności, normatywne szerokości, podniesienie parametrów odwodnienia, normatywne łuki, likwidacja lokalnych zwężeń (przepusty, mostki) – oceniane korelacje np. skanalizowanie wlotów (poszerzenie), sygnalizacja, rondo np. separacja ruchu pieszego, bariery ochronne, zatoki przystankowe, wyznaczenie nowych przejść, oznakowanie poziome grubowarstwowe, punktowe oświetlenie przejść rezygnacja punkty

II.Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa. Kryterium12345 edycja Długość odcinka Łączność z drogami wyższej kategorii Włączenie do drogi wyższej kategorii zamierzenie etapowe z efektem końcowym powyżej 10 km czy droga objęta projektem jest wykorzystywana przez zbiorową komunikacje punkty 0-3km - 1pkt, 3-6km-2pkt, pow.6km-3pkt 2221 edycja propozycje 0-2km - 1, 2-4km - 2, pow.4km - 3 bezpośrednia łączność z drogami wyższej kategorii - do 2, bezpośrednia łączność przebudowane- go lub remontowanego odcinka z drogą wyższej kategorii – 0-2 rezygnacja pow.6 km- 1, pow.10km- 2. droga objęta projektem wykorzystywana przez komunikację zbiorową punkty

III. Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami Kryterium123 edycja współfinansowanie projektu przez parterów Inne formy współpracy z parterami kontynuacja projektu objętego odrębnymi wnioskami punkty edycja propozycje współpraca miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, w jednym ciągu drogowym o łącznej długości: 1-2km- 1, 2-4 km - 2, powyżej 4km -3. Dodatkowy 1 punkt za kolejnego partnera samorządowego partnerstwo z podmiotami gospodarczymi –(tylko finansowe), punkty zależne od wkładu finansowego: 3-5% - 1, 5-7%-2, 7-10%- 3, pow.10%- 4 Kontynuacja projektu, 1 wniosek odrębny - 1, dwa i więcej wniosków - 2 punkty

Dodatkowe wymagania dotyczące wniosków do edycji Wskazanie odcinka drogi będącej przedmiotem projektu na mapie, w skali min. 1:5000 Wypełnienie karty informacyjnej o projekcie

Przykłady zagadnień proponowanych do wprowadzenia do karty informacyjnej Długość chodników (budowa, remont, przebudowa – odpowiednie zaznaczyć) objętych projektem ………….m Budowa, przebudowa oświetlenia (odpowiednie zaznaczyć) – odcinek o długości …….. m. Ilość lamp: było ……. szt., będzie ……. szt. Bariery ochronne – długość …….m. Przejścia dla pieszych, było…. szt, będzie ….szt

Zgłoszone uwagi do programu: Zlikwidowanie lub zmniejszenie znaczenia obszaru III – Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego. Proponowane rozwiązania: Suma punktów w danym obszarze, w przypadku likwidacji obszaru III Suma punktów w danym obszarze, w przypadku zmniejszenia znaczenia obszaru III Obszar I20 pkt15 pkt Obszar II10 pkt Obszar III0 pkt5 pkt