PREZENTACJA WIZYTY STUDYJNEJ w KAYSERI w TURCJI zorganizowanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – Narodową Agencję Programu Uczenie się przez całe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Advertisements

Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Doświadczenia z wizyt studyjnych w ośrodkach dla osób z autyzmem w LAbri Montagnard we Francji i Gautenie w Hiszpanii Fundacja SYNAPSIS 29 września 2004,
Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu w Sosnowcu Rok założenia Multimedialne Niepubliczne Historia Nasze atuty Galeria zdjęć Kontakt Życie szkoły.
Wizyta przygotowawcza Iwony Sułkowskiej w portowym mieście Plymouth – na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w dniach finansowana.
CLIL across Europe for innovative intercultural knowledge and understanding Wizyta studyjna Monfalcone – Zintegrowane nauczanie przedmiotu.
Socrates Comenius Rugby Harris School –
Wizyta studyjna gości z Cypru, Włoch, Łotwy, Litwy i Turcji.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
W dniach marca 2010 r. delegacja naszej szkoły w składzie: dyrektor Leszek Sobczak, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka, Maria Wyłuda, Bożena Sadowska.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
compulsory full-time education
Debata pracowników szkoły
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
MALTA
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
System edukacji w Polsce
Z C OMENIUSEM W T URCJI Adana, 3-9 listopada 2013 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
W ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius kadra oświatowa może ubiegać się o dofinansowanie wyjazdów na szkolenie za granicą w jednym z.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Turcja wizyta robocza marca Gościła nas szkoła, w której uczniowie są w wieku od 6 do 14 lat. Szkołę tą kończą egzaminem. Przedmioty jakie.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
.  Szkoła powstała w 1955r. Początkowo patronem był gen. Karola Świerczewskiego. Po ośmiu latach obie placówki połączono w jedną Zbiorcza Szkołę Gminną.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
College for vocational training and occupational re-training.
TECHNIKUM nr 6 i ZSZ nr 6 im. Jana Sas Zubrzyckiego „BUDOWLANKA” w Miejskim Zespole Szkół nr 5 w Krośnie Baza dydaktyczna szkoły Istniejemy już ponad 40.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
Multimedialne Centrum Edukacji Lokalnej. Cel główny projektu „Promocja działań edukacyjnych na obszarach wiejskich pozwalających zdobyć lub rozwinąć umiejętności.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Publiczna Szkoła Podstawowa
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Szkoła Podstawowa im. Szymona Szymonowicza w Czernięcinie
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA WIZYTY STUDYJNEJ w KAYSERI w TURCJI zorganizowanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – Narodową Agencję Programu Uczenie się przez całe życie" IWONA SUŁKOWSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH NR 3 w KATOWICACH

Wizyta odbyła się w dniach października 2008r. Temat wizyty : Vocational education and training in a lifelong learning perspective Co to jest wizyta studyjna? To krótkie spotkanie w małych grupkach nauczycieli z różnych krajów europejskich pracujących w podobnych obszarach kształcenia.

Organizatorem pobytu uczestników wizyty w Kayseri był wicedyrektor średniej szkoły technicznej w Kayseri pan Yakup Yuksel, który zadbał o zorganizowanie programu szkoleniowego i kulturalnego, noclegu i wyżywienia. Razem ze mną w wizycie wzięli udział: Barbara Hale z Walii i Valentin Corozo z Granady

Podróżowałam austriackimi liniami lotniczymi z Warszawy przez Wiedeń do Ankary, a w drodze powrotnej z Ankary przez Monachium do Warszawy. Trasę o długości ponad 360 km z Ankary do Kayseri przebyłam autokarem w ciągu 5 godzin.

W czasie podróży obserwowałam mijane okolice. Droga była pusta, a okolice niezamieszkałe. Czasem w środku pustkowia wyrastało osiedle wieżowców. Wkrótce na horyzoncie pojawiło się Kayseri – miasto o prawie milionowej liczbie mieszkańców, położone u stóp wygasłego wulkanu Erciyes o wysokości 3917 m.

Zakwaterowani zostaliśmy w hotelu Ayata. Nocleg w jednoosobowym pokoju kosztował 60 euro.

Gościła nas średnia szkoła techniczna, w której uczy się 1200 uczniów w zawodach: mechanik, technik włókiennictwa, chemik i informatyk. 30% młodzieży stanowią dziewczęta. Prezentujemy się przed budynkiem szkolnym z nauczycielami języka angielskiego. W szkole pracuje ośmiu nauczycieli j. angielskiego i jeden nauczyciel j. niemieckiego

Uczniowie tureckiej szkoły mają podobne warunki nauki w szkole a system kształcenia jest zbliżony do naszego. Nie zdają egzaminów kończących szkołę, natomiast zdają egzaminy na studia. Uczniowie są grzeczni i uprzejmi dla nauczycieli. Prawie połowa z nich pochodzi z rodzin wielodzietnych, ubogich. Obowiązują ich mundurki i obuwie szkolne.. Szkoła ma estetyczną stołówkę, w której uczniowie jedzą lunch w czasie godzinnej przerwy w południe. Lunch kosztuje 1,5 liry tureckiej. Zajęcia zaczynają się o 8.30 Uczniowie mają ok.35 godzin zajęć tygodniowo. Podręczniki szkolne kupuje im szkoła. Szkoła nie ma problemu z naborem do klas pierwszych.

Dokonałam prezentacji systemu edukacji zawodowej w Polsce i opowiedziałam zgromadzonym uczniom, jak przedstawia się funkcjonowanie szkoły zawodowej : czego młodzież się uczy, jak wygląda szkolny dzień, jakie egzaminy można zdawać po zakończeniu nauki. Prowadziłam fragmenty lekcji języka angielskiego dla uczniów tureckiej szkoły

Zdjęcie po lewej stronie przedstawia warsztat włókienniczy gdzie uczennice uczą się tkactwa. Drugie zdjęcie przedstawia zajęcia z literatury narodowej przy użyciu komputerów dla bardzo licznej klasy w szkole podstawowej.

Odwiedziliśmy również jedyną prywatną szkołę i prywatny uniwersytet, niedawno otwarte w Kayseri. Widok na budynek. Sala gimnastyczna.

W czasie wizyty studyjnej zwiedziliśmy dwa centra szkolenia zawodowego dla dorosłych, trzy szkoły średnie zawodowe i dwie podstawowe. W czasie spotkań z dyrekcją szkół wymienialiśmy doświadczenia, opinie i informacje na temat systemów edukacji, zasad funkcjonowania szkół, problemów edukacyjnych i wychowawczych.

Zostaliśmy zaproszeni do Izby Przemysłowej w Kayseri W czasie spotkania omawialiśmy problemy i rozwiązania w zakresie współpracy i kooperacji między szkołami zawodowymi a zakładami przemysłowymi.

Byliśmy gośćmi w prywatnej fabryce nici bawełnianych.

Kayseri jest dużym przemysłowym miastem. Chociaż jest tu wiele meczetów i zabytków miasto robi wrażenie europejskiej metropolii.