STANDARYZACJA W HOTELARSWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Turystyki Wykład
Advertisements

Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
zarządzanie produkcją
W obiekcie hotelarskim
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Normy praktyki zawodowej
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Publikacje zawodowe WSiP 2013
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jerzy Boczoń – Sieć SPLOT
Tworzenie i organizacja banków
Realizacja Ustawy o usługach turystycznych
Struktura egzaminu zawodowego
ZESPÓŁ SZKÓŁ MORSKICH W DARŁOWIE
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ SANITARNYCH ul. Gołdapska Olecko Tel.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Klasyfikacja usług hotelarskich
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
TECHNIK HOTELARSTWA.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. (Dz.U nr 22, poz. 169) w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w.
Dopuszczalne poziomy hałasu
Lokalizacja Opisy lokalizacji. Lokalizacja Opisy lokalizacji.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
USŁUGI TURYSTYCZNE. W myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych obiekty, w których świadczone są usługi hotelarskie dzielą się.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Konferencja Gdańsk - PODR
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Prawo pracy.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Ordynacja podatkowa Przepisy ogólne. Praktyczne i teoretyczne przesłanki wyodrębnienia gałęzi prawa podatkowego. O wyodrębnieniu danej gałęzi decydują.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
1.KRYTERIA WYBORU PRZEDSIĘWZIĘĆ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WFOŚiGW w KIELCACH 1.LISTA PRZEDSIĘWZIĘĆ PRIORYTETOWYCH DO DOFINANSOWANIA PRZEZ WFOŚiGW w KIELCACH.
WYDAJNOŚĆ PRACY W HOTELU
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Plan projektu biznesowego
Ewaluacja jakości działalności naukowej
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

STANDARYZACJA W HOTELARSWIE

Standaryzacja to ustalenie standardów, wprowadzenie jednolitych norm, ujednolicenie produkcji czy świadczenia usług. Standard to zespół norm, wzorców, wymagań i cech jakościowych przyjętych dla danej grupy obiektów.

Standardy hotelowe mogą być rozpatrywane w trzech obszarach: standardów obsługi gości- dotyczą procedur, opisów zachowań, zasad postępowania w czasie wykonywania obowiązków na poszczególnych stanowiskach w trakcie kontaktu z gośćmi standardów oferowanych usług –rozumiane są jako powtarzalny poziom i jakość świadczenia usług w hotelu o określonej kategorii lub w hotelu wchodzącym w skład określonej sieci standardów wyposażenia wszystkich zespołów obiektu hotelowego – określonych w obowiązujących przepisach kategoryzacyjnych oraz w dokumentach organizacyjnych poszczególnych hoteli i sieci hotelowych.

Ze względu na złożoność usługi hotelowej tworzenie standardów jest dosyć skomplikowane. Choć poszczególne standardy różnią się stopniem szczegółowości to zawsze ich celem jest określenie poziomu jakości świadczonych usług, stworzenie normy wyposażenia, ułatwienie kontroli i oceny hotelu, a w rezultacie zdobycie przewagi konkurencyjnej. Standardy muszą być bezwarunkowo przestrzegane w hotelach wchodzących w skład danego systemu. Procentowy udział polskich hoteli w zależności od ich standardu w 2006 roku. Kategoria Udział Standard hotelu Hotele * i ** 49,7 % popularny Hotele *** 42,6 % podstawowy Hotele **** i ***** 7,7% podwyższony

Kryteria klasyfikacji: lokalizacja średni okres pobytu gości Opracowaniem i oceną standardów jakościowych czy wyposażenia zajmują się również różnorodne organizacje i instytucje, np. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, Polski Komitet Normalizacyjny, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Inspekcja Handlowa, Straż Pożarna, Państwowa Inspekcja Pracy, Polskie Zrzeszenie Hoteli. Klasyfikacja to podział zakładów hotelarskich pod względem różnorodności i zakresu usług. Ze względu na dużą różnorodność obiektów noclegowych, różnorodność stosowanych definicji oraz nazw obowiązuje klasyfikacja obiektów hotelarskich zawarta w ustawie o usługach turystycznych z 1997 roku. Kryteria klasyfikacji: lokalizacja średni okres pobytu gości okres działalności obiektu dostępność dla gości.

Kategoryzacja pozwala na: Kategoryzacja to podział obiektów hotelarskich na grupy wg ustalonych wcześniej kryteriów. Kategoryzacja pozwala na: utrzymanie jakości usług hotelarskich na odpowiednim poziomie poprzez ustalenie minimalnych standardów chronienie interesów gości poprzez ułatwienie egzekwowania przez gościa hotelowego jakości usług zgodnych z deklarowanym standardem poszerzanie kontaktów handlowo-usługowych zarówno pomiędzy gośćmi indywidualnymi jak i klientami biznesowymi a hotelarzami.

Ustalono następujące kategorie bazy noclegowej: Wymagania jak również charakter świadczonych usług dla obiektów kategoryzowanych określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku. Ustalono następujące kategorie bazy noclegowej: dla hoteli, moteli i pensjonatów – pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami dla kempingów – cztery kategorie oznaczane gwiazdkami, dla domów wycieczkowych i schroniska młodzieżowych – trzy kategorie oznaczane cyframi rzymskimi. Wymagania kategoryzacyjne powinny zmieniać się wraz z postępem technicznym i poziomem świadczonych usług, a kategorie obiektów są w sposób umowny stosowane przez różnych wydawców przewodników.

Minimalne wymagania dotyczące zakładów hotelarskich dzielą się na grupy: zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia (wejście, zagospodarowanie otoczenia, parking) instalacje i urządzenia techniczne (dźwigi osobowe, internet, ogrzewanie, komfort akustyczny) podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowego obiektu (wielkość recepcji, wyposażenie zespołu higieniczno-sanitarnego ogólnodostępnego) wyposażenie części mieszkalnej (wielkość pokoi, oświetlenie, zestaw meblowy, węzeł sanitarny) oferta usług podstawowych i uzupełniających (udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, akceptacja kart płatniczych, usługi gastronomiczne) inne (jednolity strój dla poszczególnych służb). Kategoryzacja nie określa poziomu wykształcenia pracowników, ich zachowania, kompetencji, prezencji.

Zaszeregowania do poszczególnych rodzajów obiektów dokonuje wojewoda. Wojewoda ten powołuje zespół składający się z osób posiadających kwalifikacje zawodowe oraz praktykę w świadczeniu usług hotelarskich, przedstawicieli straży pożarnej, Inspekcji Sanitarnej oraz nadzoru budowlanego, który dokonuje zaszeregowania do określonego rodzaju i kategorii. Wniosek składa się z: określenia podmiotu, który będzie świadczył usługi hotelarskie, nazwy własnej obiektu, usytuowania obiektu, opisu obiektu, z uwzględnieniem świadczonych usług, określenia rodzaju i kategorii o którą wnioskuje.

Dobrowolną oceną standardu oferowanych usług jest rekomendacja, dokonywana przez instytucje zainteresowane. System ten został wprowadzony przez Polskie Zrzeszenie Hoteli i funkcjonuje od 1993 roku. Jej celem jest wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich spośród hoteli, moteli, pensjonatów, domów wycieczkowych i innych obiektów. Przyznaje się ją na dwa lata kalendarzowe na wniosek zainteresowanego zakładu. Poniesione koszty rekomendacji ponosi zakład ubiegający się o nią. Rekomendacja opiera się o wymagania kategoryzacyjne uzupełnione o elementy usługi zależne od personelu zatrudnionego w zakładzie (wyjątkową gościnność, wyjątkową atmosferę, nadzwyczajne wyposażenie). Standardy hotelowe są bardzo ważnym czynnikiem decydującym nie tylko o jakości obsługi, ale także o kwocie, jaką należy zapłacić za pobyt w danym obiekcie hotelowym.

Pytania sprawdzające Jaka jest różnica między standaryzacją a kategoryzacją? Co to jest standard? Kto dokonuje zaszeregowania do określonego obiektu hotelarskiego? W jakich obszarach mogą być rozpatrywane standardy hotelowe? Jakie są minimalne wymagania dotyczące zakładów hotelarskich? Na czym polega klasyfikacja? Co to jest rekomendacja?