Różnicowanie cen na rynku hotelarskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Rynek: popyt, podaż, cena
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Rynek usług medycznych
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Prawo popytu.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
INFORMACJA MARKETINGOWA
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Popyt i podaż jako regulatory rynku
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Ekonomia stosowana 3 Popyt, podaż, cena.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
ZASADY USTALANIA CEN.
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Ustalenie polityki cenowej - przykład
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
Zapis prezentacji:

Różnicowanie cen na rynku hotelarskim Olha Sysoyeva Iryna Lebeda Oleksandr Bondarenko

Polityka cenowa przedsiębiorstwa obejmuje decyzje dotyczące metod wyznaczania ceny, określania jej poziomu względem konkurencji oraz przyjętych sposobów różnicowania cen. Strategie cenowe – przyjęcie określonej strategii cenowej łączy się z decyzją dotyczącą ustalenia wysokości obowiązujących cen, najczęściej w odniesieniu do cen ofert konkurencyjnych. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo kieruje ofertę do kilku segmentów rynkowych, to wyznacza cenę na kilku poziomach, aby dostosować ją do różnych możliwości finansowych odbiorców.

Różnicowanie cen (dyferencjacja, dyskryminacja cen) Różnicowanie cen - jest elementem strategii cenowej, który wiąże się z ustalaniem ceny finalnej, czyli tej którą odbiorca zapłaci za usługę. Polega na wyznaczaniu ceny tej samej usługi na różnych poziomach w celu dostosowania jej do specyficznych warunków rynku. Umiejętne wykorzystywanie mechanizmu ustalania cen, prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania na produkt, co w konsekwencji przyczynia się do wzrostu przychodów firmy. polega na stosowaniu różnych od podstawowej cen (wyższych, niższych)w celu dostosowywania wielkości popytu do możliwości produkcyjnych/usługowych firmy najczęściej jednak przybiera postać obniżek (redukcji) cen w celu dodatkowego zachęcenia nabywców do zakupu (są to dyskonta, zwane także rabatami, upustami). to sprzedaż tego samego towaru po różnych cenach, na różnych segmentach rynku. W praktyce o dyskryminacji cenowej można więc mówić m.in. w przypadku oferowania danego produktu jednej grupie klientów (najczęściej tych bardziej zamożnych, skłonnych zapłacić więcej) po cenie wyższej, a drugiej (zwykle mniej zamożnej) po cenie niższej.

Wśród czynników pozwalające na różnicowanie cen możemy wymienić: • położenie geograficzne (np. artykuły spożywcze na wsi i w mieście, nieruchomości, samochody w różnych krajach), • czas (gdy popyt zmienia się w czasie, np. rozmowy telefoniczne; również gdy podaż zmienia się w czasie – np. taksówki), • funkcjonalna rola klienta (na rynkach przemysłowych – inną cenę otrzyma odbiorca końcowy, inną hurtownik), • indywidualne cechy kupującego (np. wiek – ulgi dla dzieci, płeć – tańsze bilety wstępu na dyskoteki dla kobiet itd.).

Różnicowanie cen na rynku hotelarskim ze względu na :

Typ nabywcy – cena różnicowana jest w zależności od rodzaju klienta, np. przedsiębiorstwa stosują upusty cenowe dla rodzin z dziećmi, młodzieży szkolnej i studentów. Termin wykonania – ceny wyznaczane są na różnym poziomie, w zależności od terminu realizacji usługi. Warunki płatności – wiążą się z czasem i sposobem regulowania należności przez klienta. Klient ma możliwość dokonania zapłaty z góry lub w systemie ratalnym w wyznaczonych terminach.

Czas zakupu – to kryterium dotyczy przede wszystkich firm, w których występuje różne natężenie popytu w zależności od pory dnia, miesiąca czy sezonu. Aby zachęcić klientów do zakupu produktów w mniej atrakcyjnych terminach, stosowane są rabaty. Częstotliwość zakupu – dla nabywców stale korzystających z produktów oferowanych przez firmy stosowane są rabaty, co umożliwia nagrodzenie lojalnych klientów.

Dziękujemy za uwagę!)