C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spis treści Geometria Algebra Koło, okrąg Zbiory liczbowe
Advertisements

Ostrosłupy SAMBOR MARIUSZ O A B C D E F H R S α S H h r R a S b h H a
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
WIELOŚCIANY FOREMNE CZYLI BRYŁY PLATOŃSKIE
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wielościany foremne siatki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół Morskich ID grupy: 97/80_MF_G1 Opiekun: Krystyna Sułek Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Wielościany platońskie i archimedesowe
Wielościany foremne Prezentację przygotował Krystian Misiurek I”b”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
Bryły geometryczne Konrad Wawrzyńczak kl. IIIa Bryły obrotowe
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Wielościany foremne Wielościan - bryła geometryczna ograniczona przez tak zwaną powierzchnię wielościenną, czyli utworzoną z wielokątów o rozłącznych wnętrzach,
Wielościany foremne Bryły platońskie.
BRYŁY PLATOŃSKIE – MATEMATYCZNE BOMBKI NA CHOINKĘ
prowadząca Justyna Wolska
Bryły, które cieszą wzrok i pobudzają wyobraźnię
Bryły platońskie.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Definicje matematyczne - geometria
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Bryły złożone-cuda architektury
Sieć Krystalograficzna Kryształów
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Figury przestrzenne.
Wielościan foremny (bryła platońska) – wielościan spełniający następujące trzy warunki:
mgr Karolina Góryjowska
mgr Karolina Góryjowska
Bryły archimedesowskie i platońskie
Każdy z tych przedmiotów jest modelem figury przestrzennej
Przygotowała Patrycja Strzałka.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
TIK w szkole podstawowej
Przekształcenia geometryczne
KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
Bryły geometryczne Wielościany Wielościany_foremne Bryły obrotowe
Wielościany Gwiaździste
Opracowała: Iwona Kowalik
-Wielościany Catalana są dualne do brył Archimedesa
Wielokąty foremne.
Matematyka Konstrukcje matematyczne, nie takie nudne jak je malują (w programie C.a.R). Patrycja Dąbrowska.
WIELOŚCIANY FOREMNE Edyta Przedwojewska.
Bryły.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Symetria środkowa.
Wielościany platońskie i archimedesowe
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Opracowały: Alicja Piślewska i Roma Kwiatkiewicz
„Otwarta droga ku przyszłości
BRYŁY.
Lekcje z komputerem, 2006.
Platon ( p.n.e.) Był twórcą systemu filozoficznego zwanego idealizmem platońskim. Uważa się, że to od Platona zaczyna się filozofia rozumiana jako.
Rozpoznawanie brył przestrzennych
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
PODSTAWY STEREOMETRII
Wykonały: Martyna Gunia & Klaudia Francikiewicz. Wielościan gwiaździsty jest to rodzaj wielościanu zbudowanego z kilku innych wielościanów, o części centralnej.
Wielokąty wpisane w okrąg
BRYŁY PLATOŃSKIE WYKONAŁ MIKOŁAJ MATUSZEWSKI UCZEŃ KLASY 2B
Opracowała: Iwona kowalik
Przemysław Socha Marcel Niedźwiecki
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka bezpłatny, interaktywny program komputerowy do nauczania i uczenia się geometrii autorem programu jest dr Rene Grothmann; program wymaga zainstalowania w systemie bibliotek Java 2 Runtime Enviroment (JRE); wymagany system operacyjny to MS Windows 95/98/NT/2000/XP; program ma bezpłatną licencję GNU (General Public License); służy do wspomagania nauki geometrii euklidesowej i analitycznej; za pomocą tego programu można rozwiązywać zadania konstrukcyjne, punkty konstrukcyjne mogą mieć zmienne położenie i być animowane.

Skąd pobrać program C.a.R. ? C.a.R. 5.0 wersja w j. polskim do pobrania z vortalu z legalnym oprogramowaniem: www.dobreprogramy.pl C.a.R. 6.4 wersja w j. polskim do pobrania ze strony autora: http://www.rene-grothmann.de/ należy wybrać link C.a.R. Metal wersja częściowo spolszczona, na stronie autora jest link do strony tej wersji programu

Różnice pomiędzy wersjami programu pasek narzędzi programu C.a.R.Metal różnią się zestawem narzędzi; liczbą gotowych makroprogramów tylko w wersji C.a.R.Metal można tworzyć bryły pasek narzędzi wersji C.a.R 5.0 pasek narzędzi wersji C.a.R. 6.4 we wszystkich wersjach programu C.a.R., użytkownik sam tworzy makroprogramy, nie ma gotowych do wykorzystania. Program C.a.R.Metal posiada gotowe makroprogramy, również można tworzyć własne.

Sposoby wykorzystywania programu C.a.R.Metal nauczanie geometrii poprzez „odkrywanie” własności figur, przekształceń geometrycznych, twierdzeń, kształtowanie wyobraźni przestrzennej, tworzenie pomocy dydaktycznych: interakcyjnych modeli matematycznych do wykorzystania na lekcjach; apletów odczytywanych interakcyjnie na stronach WWW; ilustracji do drukowanych pomocy dydaktycznych,

Przekształcenia geometryczne figur z wykorzystaniem dostępnych w programie makroprogramów

Symetria osiowa należy wskazać oś symetrii oraz punkt, który przekształcamy przykład aplikacji

Symetria środkowa należy wskazać środek symetrii oraz punkt, który przekształcamy przykład aplikacji

Obrót o kąt  miarę kąta, o jaki obraca się figura wybieramy za pomocą suwaka przykład aplikacji

Jednokładność Skalę jednokładności zmieniamy za pomocą suwaka. Uczniowie obserwują jej wpływ na zmianę obrazu figury, aplikacja pozwala odkryć własności jednokładności. przykład aplikacji

Konstruowanie wielokątów foremnych z wykorzystaniem makroprogramów poprzez wskazanie 2 punktów i podanie parametru, który oznacza liczbę boków poprzez wskazanie 4 punktów przykład aplikacji

Tworzenie wielościanów foremnych inaczej platońskich za pomocą dostępnych makroprogramów sześcian czworościan ośmiościan dwudziestościan dwunastościan

Konstruowanie dualnych par wielościanów platońskich wielościanem dualnym względem ośmiościanu jest sześcian wielościanem dualnym względem sześcianu jest ośmiościan foremny czworościan foremny jest dualny sam do siebie wielościanem dualnym względem dwudziestościanu jest dwunastościan

Program C.a.R.Metal umożliwia tworzenie apletów odczytywanych interakcyjnie na stronach WWW Przykład apletu

w nauczaniu matematyki Nauczycieli zainteresowanych zastosowaniem programu C. A. R. Metal w swojej pracy zapraszamy na szkolenie: C.a.R. i inne bezpłatne programy w nauczaniu matematyki Szkolenie realizowane jest w ciągu 20 godzin są to 4 spotkania po 5 godzin, 1 raz w tygodniu Najbliższy termin szkolenia to październik, 4 kolejne wtorki w godz. 1545 - 1945 Dziękuję za uwagę