Wewnątrzszkolny system oceniania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Advertisements

Testy semestralne w naszej szkole!
Kierunki rozwoju platformy eduPortal w projekcie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Średnie i miary zmienności
Technologia chemiczna a zrównoważony rozwój – SEMINARIUM
KOMUNIKUJEMY SIĘ!.
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
ZESPÓŁ SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
W PRACY NAUCZYCIELA- WYCHOWAWCY KLASY
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Prezentacja dla klasy II liceum
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Projekt opracowany przez
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
ZASADY REKRUTACJI.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
WYBÓR SZKÓŁ REKRUTACJA 2017
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Wewnątrzszkolny system oceniania

Poprawianie ocen Uczeń ma prawo poprawić ocenę ze sprawdzianu lub kartkówki w czasie do tygodnia od jej uzyskania lub w innym terminie uzgodnionym z nauczycielem

Poprawianie ocen Uczeń ma obowiązek poprawić ocenę niedostateczną ze sprawdzianu lub napisać go, jeśli był na nim nieobecny

Poprawianie ocen Przy wystawianiu oceny semestralnej i końcoworocznej brana jest pod uwagę wyłącznie ocena z poprawy

Wymagania na poszczególne oceny Ilość zdobytych punktów w % OCENA 91% - 100% bardzo dobry 76% - 90% dobry 51% - 75% dostateczny 35% - 50% dopuszczający 0% - 34% niedostateczny uzyskanie oceny bdb i wykonanie zad. dodatkowych celujący

Średnia ważona Oceny ze sprawdzianów obejmujących duże partie materiału, mają większą „ważność” przy wystawianiu ocen semestralnych i końcoworocznych. Jest im przypisana większa waga (wyrażona liczbą) niż ocenom za kartkówki i zadania domowe.

Średnia ważona Na lekcjach matematyki uczeń zdobywa oceny za: WAGA sprawdziany 0,6 kartkówki i odpowiedzi 0,2 zadania 0,1 pracę semestralną

Średnia ważona Na lekcjach matematyki uczeń uzyskał w semestrze następujące oceny: za sprawdziany 3, 1/4 , 4, 2/1 (2/4) za kartkówki i odpowiedzi 4, 2, 3, 1, 2, 5 za zadania 5, 4, 3, 4, 1 za pracę semestralną 5

Obliczamy średnią arytmetyczną z ocen każdego obszaru i mnożymy przez WAGĘ za sprawdziany (3+4+4+1)/4 (3+4+4+4)/4 * 0,6 za kartkówki i odpowiedzi (4+2+3+1+2+5)/6 * 0,2 za zadania (5+4+3+4+1)/5 * 0,1 za pracę semestralną 5

Otrzymane wyniki sumujemy i zaokrąglamy do cz. dziesiętnych za sprawdziany 3 * 0,6 (3,75*0,6) 1,8 (2,25) za kartkówki i odpowiedzi 2,83 * 0,2 0,566 za zadania 3,4 * 0,1 0,34 za pracę semestralną 5 * 0,1 0,5 RAZEM: 3,206 =3,2 (3,65)

Średnia ważona a ocena Średnia Ocena 4,7 i więcej bardzo dobry decyduje nauczyciel 3,7 – 4,4 dobry 3,5 i 3,6 2,7 – 3,4 dostateczny 2,5 i 2,6 1,7(1,8) – 2,4 dopuszczający

Czym kieruje się nauczyciel? Wkład pracy ucznia Aktywność na lekcjach Systematyczną pracą (ilością poprawianych ocen) Poprawą w stosunku do wcześniejszych wyników Zadania dodatkowe (nadobowiązkowe)

Ocena końcoworoczna Na koniec roku oblicza się średnią ważoną z ocen uzyskanych w czasie całego roku szkolnego Jest to korzystniejsze dla ucznia, który w jednym z semestrów miał niższe oceny

Zalety systemu Rodzice i uczniowie na bieżąco mogą prognozować oceny semestralne i końcoworoczne Większa mobilizacja do poprawiania ocen Obiektywizacja ocen