Jak motywować dziecko do nauki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
ZUCHY zarys metodyki.
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
MOTYWACJA DO NAUKI ,,Prędzej czy później okazuje się,
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Indywidualny plan resocjalizacji
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
warsztaty dla rodziców
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Problemy wychowawcze szkoły
Motywacja do nauki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Nasz kandydat do Nagrody Korczakowskiej
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Idea oceniania kształtującego
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Jak motywować dziecko do nauki ?
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
TYDZIEŃ Z TECHNOLOGIĄ #NAUCZYCIEL Odkrywanie technologii i świetna zabawa.
TYDZIEŃ Z TECHNOLOGIĄ #NAUCZYCIEL Odkrywanie technologii i świetna zabawa.
Motywowanie uczniów do nauki
Zapis prezentacji:

Jak motywować dziecko do nauki

MOTYWACJA proces wewnętrzny pobudzający jednostkę do działania i ukierunkowujący je. Od poziomu motywacji zależy sprawność działania.

Funkcje Motywacji wzbudza aktywność jednostki oraz ukierunkowuje jej percepcję i działania wybiórczy odbiór informacji(ukierunkowaniu percepcji zgodnym z oczekiwaniami, nastawieniami i dążeniami podmiotu, pozostającymi zawsze w określonych relacjach z jego doświadczeniem i wiedzą) ukierunkowywanie działań

Warunki spełnienia procesu motywacji 1. Osiągnięcie celu musi być postrzegane przez człowieka jako użyteczne. 2. Prawdopodobieństwo realizacji celu przez jednostkę musi być wyższe od zera.

motywacja sprowadza się do równania: Cel + emocja im większe emocje tym większy efekt ( jednak emocje muszą być umiarkowane) im większy cel tym większy efekt( cele muszą być realistyczne)

POZYTYWNE I NEGATYWNE WPŁYWY RODZICÓW NA MOTYWACJĘ DO NAUKI Dzieci rozpieszczone Dzieci nadopiekuńczych rodziców Dzieci rywalizujące z bratem czy siostrą Dzieci bardzo zdolne Dzieci manipulatorzy Dzieci zdezorganizowanych domów Dzieci, których możliwości są przeceniane Dzieci ciągle pouczane i krytykowane

Wpływy pozytywne Służenie przykładem Dostrzeganie sukcesów, stosowanie pochwał Stawianie racjonalnych wymagań Właściwa organizacja czasu Pomoc w nauce Interesowanie się problemami dzieci Pozytywne emocje Mądre karanie Mądre nagradzanie Zapewnianie dobrych warunków do nauki Traktowanie rodzeństwa na równi

Przykładowe techniki wzmacniania Motywacji Technika bezpośredniej gratyfikacji- polega na sygnalizowaniu swego zadowolenia z racji poczynionych postępów w zachowaniu lub nauce. Odbywa się to zazwyczaj przez wyrażenie pochwały i uznania

Technika zawierania kontraktu- podpisanie lub ustne zawarcie umowy co do określonych postępów w zachowaniu bądź nauce określa zadania i obowiązki, jakie wychowanek powinien spełnić oraz warunki i sposób gratyfikacji za wykonanie zobowiązań objętych umową. Technika słownego napominania- polega na dyskretnym i życzliwym zwracaniu się do wychowanków w sprawie ich zachowania nie aprobowanego przez wychowawcę bądź nauczyciela ton spokojny rzeczowy, niezawstydzający i szanujący godność osobistą dziecka

Ważne: Motywacja dziecka musi pochodzić z jego wnętrza, a nie być wynikiem presji z zewnątrz Kluczem do sukcesu jest miłość i akceptacja W rozmowie należy traktować dziecko jak równorzędnego partnera i starać sie odpowiadać na jego pytania możliwie dokładnie i zrozumiale. pokazać dziecku, że zdobywanie wiedzy to świetna zabawa wychwycić jego zainteresowania i zdolności i wspomagać dziecko w ich rozwijaniu

Dziękujemy za uwagę Prezentację opracowała mgr Anna Kozioł Publiczne Gimnazjum nr1 im. Noblistów Polskich w Jugowie