Usługa medyczna i jej cechy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowe uregulowania prawne dotyczące dokumentacji medycznej
Advertisements

ZNACZEnie BAZ WIEDZY SYSTEMU RIGHT W diagnozie i leczeniu.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
ROLA I ZADANIA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Badanie satysfakcji pacjentów
projekt poprawy jakości 2005
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki w Poznaniu Funkcjonowanie służby zdrowia w gminie Międzychód w świetle zawartych umów z NFZ Międzychód,
Wirtualna Recepcja Łatwy kontakt pacjenta z lekarzem Warszawa,
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Wymogi dla zakładów lecznictwa uzdrowiskowego i oczekiwania pacjentów
Normy praktyki zawodowej
Ruch organizacji pacjentów.
Podstawy Medycyny Ratunkowej - zagadnienia prawne dla pielęgniarek
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
mgr Małgorzata Cieślak
STACJONARNA OPIEKA DŁUGOTERMINOWA W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
Rehabilitacja dzieci spastycznych z mózgowym porażeniem dziecięcym – stan rozwiązań systemowych w zakresie opieki medycznej nad dzieckiem z MPD Alicja.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Warszawa, grudzień 2013 r. 16 programów 16 programów adresowanych do: 1.Kobiet w ciąży 1.Kobiet w ciąży – Szkoła Rodzenia - blisko odbiorców rocznie.
Vademecum Pacjenta 2009 Anna Zajkowska-Głowacka
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Polski Plan Alzheimerowski
Rola położnych w upowszechnianiu programów profilaktycznych
Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej
Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną.
im. Marcelego Nenckiego
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
ZARZĄDZENIE Nr 3/2014/DSOZ PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 23 stycznia 2014 r w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie.
Konsultant Krajowy w Dziedzinie Chorób Wewnętrznych
1 Kryteria wyboru projektów – Priorytet XII. Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia PO Infrastruktura i Środowisko Departament.
Rekreacja ruchowa a zdrowie współczesnego człowieka
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Znaczenie zasad rozliczeń świadczeń opieki zdrowotnej dla działań MA po wprowadzeniu Szybkiej Ścieżki Onkologicznej Paweł Nawara.
Kwalifikacja chorych do OIT
Dr n med. n biol Nadia Bryl
Jakość w opiece zdrowotnej Jerzy Hennig
,, Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania Instytut Inżynierii Produkcji Praca Magisterska : „Identyfikacja potrzeb pacjentów z niepełnosprawnością.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
LECZENIE BIOLOGICZNE W CHOROBACH REUMATYCZNYCH – Ocena stanu obecnego i planowanych zmian Jerzy Gryglewicz Warszawa 17 maja 2012 r.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w całodobowym oddziale psychiatrycznym o wzmocnionym zabezpieczeniu dla młodzieży SP Szpitala dla.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Odpowiedź na potrzeby klienta
Realizacja działań edukacyjnych oraz poprawa dostępności usług medycznych w ramach "Programu Profilaktyki Raka Piersi w subregionie wrocławskim i m. Wrocław.
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Praca w szpitalu – jaki zawód wybrać?
DEBATA: Rzucamy wyzwanie cukrzycy. Walczymy o dłuższe życie z cukrzycą, dn , Sejm RP.
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Ulga rehabilitacyjna.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w Całodobowym Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej SP Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Niepublicznych
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Zapis prezentacji:

Usługa medyczna i jej cechy

Usługa medyczna to działania służące zachowaniu, ratowaniu i przywracaniu zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnie regulujących zasady ich wykonania.

W szczególności usługa med. to : opieka nad zdrowymi podopiecznymi pielęgnacja chorych i opiekana nad niepełnosprawnymi opieka hospicyjno- paliatywna czynności techniczne np. z zakresu protetyki czy ortodoncji badanie i porada lekarska leczenie i rehabilitacja lecznicza badanie i terapia psychologiczna opieka nad kobieta ciężarną i jej płodem badania diagnostyczne

Cechy usług medycznych: Niematerialność Niepodzielność Nieskładowalność Zmienność

Jakość Wg WHO jakość to rezultat ( jakość techniczna), sposób użycia środków ( wydajność ekonomiczna)i organizacja usług celem satysfakcji pacjenta.   Wg Donobediana jakość opieki medycznej to wynik wartości technicznej ( wiedzy, umiejętności klinicznych, technologii) wartości stosunków międzyludzkich ( relacji pacjent – personel medyczny) i oprawy usługi medycznej ( komfort i estetyka)

Główne cechy pomiaru jakości- dobrej usługi medycznej Dostępność Jakość kliniczna Satysfakcja

Aspekty jakości 1. Dostępność usługi: czas oczekiwania Wg Harwardzkiej szkoły zdrowia publicznego 1. Dostępność usługi: czas oczekiwania możliwość dokonywania rejestracji zgodnie z życzeniem pacjenta czas oczekiwania na wizytę lekarska czas oczekiwania na planowany zabieg operacyjny możliwość wykonywania badań i zabiegów zleconych przez lekarza

2. Satysfakcja ocena uprzejmości personelu stopień zadowolenia z rejestracji czas oczekiwania na wizytę ogólna ocena placówki

3. Jakość kliniczna szacunek okazywany pacjentowi dobry kontakt interpersonalny ocena informacji uzyskanych od lekarza ocena pracy personelu pomocniczego ocena nakładów w stosunku do uzyskanych rezultatów skuteczność procesu leczenia

Prezentacja różnych ujęć widzenia jakości usług medycznych perspektywa pacjenta Dostępność usługi, wynik opieki, satysfakcja pacjenta i jego rodziny, empatia personelu, estetyka perspektywa płatnika dobrze wykonana usługa medyczna przy możliwie najniższych nakładach, z satysfakcjonującym wynikiem końcowym procesu leczenia, satysfakcja pacjenta)

Prezentacja różnych ujęć widzenia jakości usług medycznych perspektywa personelu medycznego – pracownika - satysfakcja, dobre warunki pracy i płacy, rotacja pracownicza, zgodność usługi medycznej z aktualna wiedzą , poprawa zdrowia pacjenta i jego zadowolenie perspektywa interesu firmy utrzymanie płynności finansowej, rentowność zakładu, inwestycje, poprawa jakości i rozwój nowych usług, przyciąganie nowych klientów, budowanie renomy