UZALEŻNIENIE Internet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zagrożenia płynące z korzystania z sieci globalnej
Advertisements

Bezpieczny w Internecie
Program Bezpieczeństwo w sieci
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
„Moje dziecko i Internet”
Syn Pani Justyny Enterowskiej Piotrek
Bezpieczeństwo w sieci
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Dojrzałość szkolna dziecka
Twój przyjaciel czy wróg?
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
Uzależnienie od internetu
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
KOMPUTERY I INTERNET .
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Komputer - przyjaciel czy wróg?
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
w praktyce pedagogicznej
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Problemy współczesnej młodzieży
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczeństwo w sieci
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Unikanie zagrożeń w sieci
Bezpieczeństwo w Internecie.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Wychowywać to kochać i wymagać
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Zdrowie prezentacja.
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczny Internet. Spis treści Co to jest bezpieczny Internet? Zagrożenia w Internecie Kodeks bezpiecznego Internetu Dobre zachowanie podczas używania…
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Jak korzystać z komputera?
Bezpieczeństwo w sieci.
Mama, tata, tablet….
Bezpieczni w e-świecie
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Bezpieczny internet.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Bezpieczeństwo w sieci
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

UZALEŻNIENIE Internet

Definicja Uzależnienie od Internetu to nowe zjawisko, charakterystyczne dla XX a nawet XXI wieku. Zjawisko związane z upowszechnieniem się Internetu i coraz większą dostępnością do sieci. O uzależnieniu możemy mówić wówczas, gdy używanie jest nagminne, nieuzasadnione i kiedy spędza się po kilka godzin dziennie w sieci, oraz kiedy "surfowanie" powoduje zmianę w "zwykłym" codziennym funkcjonowaniu osoby, na przykład zaniedbywanie codziennych obowiązków, zaniedbywanie higieny. U osób uzależnionych wykształca się swoisty "głód" przejawiający się myśleniem wyłącznie o tym, żeby móc wejść do sieci. Wzrasta także tolerancja organizmu, sesje w Internecie są coraz dłuższe .

Korzyści płynące z dostępu do Internetu pozyskiwanie informacji, wiedzy bez konieczności wychodzenia z domu możliwość komunikowania się ze znajomymi i rodziną możliwość nawiązywania nowych znajomości, wymiana opinii, poglądów rozrywka – gry, filmy, muzyka, krzyżówki korzystanie z programów edukacyjnych, dzięki którym nauka daje dużą przyjemność i jest niezwykle skuteczna załatwianie różnych spraw w dużo krótszym czasie – opłaty bankowe, zakupy

Test Amerykańskie centrum uzależnień od Internetu opracowało prosty test, który pozwala na określenie stopnia uzależnienia od wirtualnego świata.   Jeśli zauważycie u siebie 3 z nich, oznacza to, że nadużywacie Internetu. Rozpoznanie 5 z nich oznacza uzależnienie. Czy przeglądanie ulubionych stron sprawia ci dużą przyjemność? Czy stopniowo zwiększa się ilość czasu jaką spędzasz w sieci? Zauważyłeś, że masz zmniejszoną samokontrolę? Wolisz przeglądać sieć niż spędzać czas z przyjaciółmi i rodziną? Kiedy surfujesz w Internecie, masz większą tendencje do ignorowania otoczenia? Udajesz przed innymi, że wcale nie spędzasz tak dużo czasu przed komputerem ? Siedzisz w sieci zamiast pracować lub uczyć się? Nawet kiedy nie jesteś w Internecie, to myślisz o nim? Ilość czasu, którą spędzasz w sieci sprawia, że masz poczucie winy lub wstydzisz się tego? Zarywasz nocki przed ekranem? Przytyłeś? Bolą cię plecy lub nadgarstki?

Zadania dla rodziców Sprawdź, czy dziecko ma symptomy uzależnienia od Internetu. Zadaj sobie pytanie jak korzystanie z Internetu ma wpływ na jego zdrowie, wyniki w nauce, relacje z rodziną i przyjaciółmi. Przyjrzyj się własnym zachowaniom w Internecie. Czy korzystasz nadmiernie z Internetu kosztem innych zajęć? Pamiętaj, że dla swojego dziecka jesteś najważniejszym wzorem do naśladowania.   Pozwól dziecku na racjonalne korzystanie z Internetu. Określ wyraźne granice i ich przestrzegaj. Ustaw komputer w ogólnodostępnym miejscu, do którego mają dostęp wszyscy domownicy. Pomóż dziecku udzielać się towarzysko w rzeczywistym świecie. Zachęcaj dziecko do udziału w zajęciach rozwijających jego zainteresowania, gdzie spotka osoby podobne do siebie, z którymi będzie miało wiele tematów do rozmowy. Proponuj alternatywne rozwiązania. Jeśli dziecko jest zainteresowane wyłącznie grami internetowymi, zachęć je do grania w jedna z ulubionych gier w normalnym świecie. Zapewnij swemu dziecku poczucie bezpieczeństwa. Doceniaj jego wysiłki, ciesz się z sukcesów, wspieraj jego cele i dążenia, okaż zrozumienie, gdy mu coś nie wyjdzie, towarzysz w smutkach i rozczarowaniach. Spędzaj z dzieckiem jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, zachęcaj do uprawiania sportu. Naucz dziecko radzenia sobie ze stresem, z trudnymi emocjami, dostrzegaj jego problemy i pomagaj w ich rozwiązywaniu. Sprawdzaj swoje dzieci. Zapoznaj się z oprogramowaniem, które służy do monitorowania i ograniczania dostępu do Internetu. Pomagaj dziecku w rozwijaniu samokontroli, dyscypliny i odpowiedzialności w korzystaniu z komputera.

Zagrożenia płynące z dostępu do Internetu spędzanie coraz większej ilości czasu przed komputerem zaniedbywanie obowiązków korzystanie z dostępu do zakazanych stron ( pornografia, hazard ) traktowanie komputera jako środka na łagodzenie stresu poczucie bezpieczeństwa (W tym świecie nie jest ważna uroda, wzrost, płeć, wykształcenie, kolor skóry, przekonania. Wszyscy są sobie równi, nie ma dyskryminacji, a jedynym kryterium wartości jednostki jest sprawność poruszania się w sieci)