RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
PEDAGOG SZKOLNY.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
UCHODŻCY I MIGRANCI Forum organizacji pozarządowych kwietnia 2016 r. Oferta pomocy społecznej dla uchodźców.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
w części dotyczącej wydatków
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej

Rodzice dysfunkcyjni - wspólni klienci sądu rodzinnego i poradni. Rodzice i partnerzy w ostrym konflikcie rozwodowym lub sporze o dziecko Rodzice niewydolni wychowawczo Rodzice - ofiary i sprawcy przemocy w rodzinie Rodzice dysfunkcyjni - wspólni klienci sądu rodzinnego i poradni. Rodzice – uzależnieni i ich partnerzy

Formy pomocy najlepiej rokujące przy poszczególnych typach problemów Rodzice i partnerzy w ostrym konflikcie rozwodowym, lub sporze o dziecko METODA SUGEROWANA Ograniczenie: Przemoc ze strony jednego z rodziców (zastrasza ofiarę, ustalenia są wymuszone, niezgodne z faktycznymi potrzebami ofiary). Uzależnienie jednego z rodziców (jego zobowiązania nie są wiarygodne). Choroba psychiczna jednego z rodziców lub upośledzenie umysłowe (jego zobowiązania nie są wiarygodne). Terapia małżeńska, Terapia rodzinna, Terapia par, Wspólna terapia w celu nauki lepszego porozumiewania się, lepszego rozwiązania konfliktów itd. Mediacje, lub negocjacje rodziców przy wsparciu specjalisty Cel: osiągnięcia porozumienia co do organizacji życia dziecka i zasad współpracy rodziców w zakresie opieki nad nim. Zaleta: koncentruje na planowaniu przyszłości, nie zajmuje się analizą przeszłości ani wzajemnymi pretensjami i uczuciami. NIE DZIAŁA terapia wspólna, w tym: Wspólna terapia jest niecelowa, ponieważ aktualnie między rodzicami nie istnieje związek, nad którym chcieliby pracować, ani pozytywna więź motywująca do poprawy relacji.

Formy pomocy najlepiej rokujące przy poszczególnych typach problemów Pomoc dla każdego z rodziców OSOBNO Konsultacja w celu uzyskania wiedzy na temat typowych reakcji dziecka na konflikt i rozstanie rodziców oraz metod ograniczania traumy dziecka związanej z konfliktem i rozstaniem. Terapia indywidualna. Grupa terapeutyczna. Grupa wsparcia. Grupa edukacyjna/ kurs umiejętności wychowawczych dla rodziców. Rodzice i partnerzy w ostrym konflikcie rozwodowym lub sporze o dziecko

Formy pomocy najlepiej rokujące przy poszczególnych typach problemów Rodzice niewydolni wychowawczo Warsztaty/kursy umiejętności wychowawczych dla rodziców: dla wszystkich rodziców ogólnie dla rodziców dzieci: w określonym wieku (np. przedszkolnych, nastolatków). dla rodziców dzieci z określonym problemem (np. ADHD, Zespół Aspergera). dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami (niepełnosprawnych, chorych itd.) dla rodziców z określonym własnym kłopotem lub sytuacją utrudniającymi im właściwe wychowanie dzieci (np. warsztat wychowania bez przemocy, warsztat dla rodziców nastoletnich) Terapia indywidualna Grupy terapeutyczne. Terapia par – tylko dla związków aktualnie istniejących, mających motywacje i zasoby do poprawy relacji, wolnych od uzależnień i przemocy. Konsultacje i porady w sprawach: Wychowawczych. Rodzinnych i osobistych, wpływających na wychowanie. Grupy wsparcia dla rodziców: dla wszystkich rodziców ogólnie. dla rodziców dzieci: w określonym wieku (np. przedszkolnych, nastolatków). dla rodziców dzieci z określonym problemem (np. ADHD, Zespół Aspergera). dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami (niepełnosprawnych, chorych itd.)

Formy pomocy najlepiej rokujące przy poszczególnych typach problemów Realizowana w ośrodkach specjalizujących się w pomocy ofiarom i sprawcom przemocy. TERAPIA DLA OSÓB DOŚWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY (OBECNIE LUB W PRZESZŁOŚCI) Rodzice - sprawcy przemocy w rodzinie Rodzice - ofiary przemocy w rodzinie Konieczna w pierwszej kolejności, zanim podejmą inną formę pomocy. TERAPIA DLA SPRAWCÓW PRZEMOCY, W CELU ZMIANY PRZEMOCOWYCH WZORCÓW ZACHOWANIA Może być konieczna w pierwszej kolejności, zanim podejmą inną formę pomocy. Realizowana w ośrodkach specjalizujących się w pomocy ofiarom i sprawcom przemocy.

Formy pomocy najlepiej rokujące przy poszczególnych typach problemów Rodzice – uzależnieni Rodzice – partnerzy osób uzależnionych TERAPIA UZALEŻNIEŃ wraz z formami podtrzymującymi po zakończeniu. TERAPIA DLA OSÓB WSPÓŁUZALEŻNIONYCH Konieczna w pierwszej kolejności, zanim podejmą inną formę pomocy. Realizowana w ośrodkach specjalizujących się w pomocy osobom uzależnionym. Może być konieczna w pierwszej kolejności, zanim podejmą inną formę pomocy. Realizowana w ośrodkach specjalizujących się w pomocy osobom uzależnionym.

Pomoc dla rodziców w SPPP Uniwersytet dla Rodziców TERAPIAMEDIACJEEDUKACJA I PORADNICTWO terapia indywidualna terapia par – tylko dla związków aktualnie istniejących, zmotywowanych, wolnych od uzależnień i przemocy. grupy wsparcia Grupa wsparcia dla rodziców, Grupa wsparcia dla rodziców dzieci, które otrzymały opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. mediacje rodzinne moderowane przez mediatora rozmowy rodziców, mające na celu zawarcie przez rodziców porozumienia w sprawie organizacji kontaktów i opieki nad dzieckiem (rodzicielskiego planu wychowawczego). warsztaty/kursy dla rodziców: Grupa edukacyjna umiejętności wychowawczych dla rodziców ogólnie. Warsztaty umiejętności wychowawczych bliżej skuteczności dalej od bezradności dla rodziców dzieci do lat 6. Grupa edukacyjna dla rodziców dzieci z ADHD. konsultacje i porady dla rodziców Dla rodziców w problemach wychowawczych i osobistych. Dla rodziców dzieci z określonym kłopotem, w tym: ADHD, trudności emocjonalne, z zachowaniem, z szkolne itd. Dla rodziców dzieci zdolnych. Szczegółowa oferta:

Pomoc dla rodziców w innych placówkach TERAPIA I INTERWENCJAMEDIACJE i NEGOCJACE EDUKACJA I PORADNICTWO terapia indywidualna terapia par terapia uzależnień grupy wsparcia dla rodziców ogólnie lub rodziców dzieci z określonymi problemami dla rodziców z własnymi określonymi problemami grupy terapeutyczne uczące bardziej funkcjonalnych zachowań, dla rodziców z własnymi określonymi problemami, np.: grupy dla sprawców przemocy dla ofiar przemocy dla współuzależnionych dla osób w konflikcie okołorozwodowym interwencja kryzysowa dla osób przeżywających wydarzenia traumatyczne dotyczące ich samych i członków rodziny np. wybuch przemocy w rodzinie, rozstanie, choroba, wypadek, śmierć, samobójstwo itd. prowadzone przez mediatora lub innego specjalistę wsparcie zawierania przez rodziców porozumień w sprawach istotnych dla dziecka i da nich warsztaty/kursy dla rodziców: dla wszystkich rodziców ogólnie dla rodziców dzieci: w określonym wieku (np. przedszkolnych, nastolatków) dla rodziców dzieci lub z określonym problemem (np. ADHD, Zespół Aspergera,) dla rodziców z określonym własnym kłopotem lub sytuacją utrudniającymi im prawidłowe wychowanie dzieci ( np. warsztat wychowania bez przemocy, warsztat dla rodziców nastoletnich) konsultacje i porady dostarczające wiedzy i wskazówek jak radzić sobie w problemach wychowawczych, rodzinnych i osobistych.

Dziękujemy za uwagę Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Uniwersytet dla Rodziców Ul Raszyńska 8/10, Warszawa ,