Zachowania niepożądane

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Struktura problemu decyzyjnego
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Jak zachować porządek w klasie?
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska.
Adrianna Dzikielewska
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Rodzinne Centrum Edukacyjne zaprasza. Kim jesteśmy? Miejsce, które daje możliwości.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Barbara Jaśkiewicz 14 czerwiec 2012
warsztaty dla rodziców
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Praca z dzieckiem agresywnym
Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
Szkolny system wychowawczy
Opieka farmaceutyczna
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
STRES POD KONTROLĄ ?!.
Telefony komórkowe w szkole
Gabinet Pedagogiczny. Pierwsze zmagania… … czyli o buncie dwulatka i nie tylko mgr Łukasz Majorek.
NIEPEWNOŚĆ … DYLEMAT… K A R I E R A Z A W Ó D KTÓRĄ DROGĘ WYBRAĆ…
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Wychowywać to kochać i wymagać
Jak chronić swoje dane osobowe w Internecie?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Żyj smacznie i zdrowo.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZASADY I GRANICE W PROCESIE WYCHOWANIA ..
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Szkolny plan zachowania
Opracowała: Katarzyna Płatek
Spotkanie piąte definicja i mierzenie zachowania trudnego
Monika Opas Sławomir Szmal Z żoną i synem.
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Zapis prezentacji:

Zachowania niepożądane u dzieci – jak sobie z nim poradzić? Opracowała: Monika Meyer Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

A – zdarzenie bezpośrednio poprzedzające wystąpienie danego zachowania Metoda Carole Sutton A-B-C ZACHOWANIA A – zdarzenie bezpośrednio poprzedzające wystąpienie danego zachowania B – konkretne zachowanie, czyli to, co dziecko mówi lub robi C – następstwo, czyli to, co dzieje się bezpośrednio po wystąpieniu danego zachowania (reakcja rodzica, nauczyciela, otoczenia, innych dzieci; to, co mówią lub co robią)

Dzieci obserwują zachowanie dorosłych w różnych sytuacjach i w ten sposób się uczą. Nie ulegając zachowaniom dziecka dajesz mu jasny komunikat: TO NIE DZIAŁA.

Pracując interwencję, powinnyśmy odpowiedzieć sobie na pytania: A – jak możemy zapobiec trudnemu zachowaniu dziecka? B – co zrobić w trakcie trudnego zachowania? C – jak zachować się po wystąpieniu trudnego zachowania naszego podopiecznego?

Jednym z elementów zapobiegania trudnym zachowaniom jest USTANOWIENIE ZASAD I KONSEKWENCJI

Pozytywnie sformułowane ZASADY MUSZĄ BYĆ: Konkretne Proste Krótkie Pozytywnie sformułowane Powinny też być:

Do zasad ustanawiamy konsekwencje: konsekwencje pozytywne i konsekwencje negatywne

Konsekwencja negatywna a kara – jaka to różnica?

CO NALEŻY ZROBIĆ PO WYSTĄPIENIU TRUDNEGO ZACHOWANIA U DZIECKA?

Panując nad swoimi emocjami, jednocześnie szanuj uczucia swojego dziecka. Staraj się nie zaprzeczać uczuciom dziecka, spróbuj je zrozumieć.

Jeżeli dane zachowanie pojawiło się po raz pierwszy – wyciągamy jedynie konsekwencje naturalne. Podczas rozmowy omawiamy nową zasadę i wypływające z niej konsekwencje.

Ilość zachowań nad którymi pracujemy w danym czasie powinna być ograniczona.

ZACHOWANIE NIEPOŻĄDANE (niewłaściwe) + TO WIĘCEJ ZACHOWAŃ NIEPOŻĄDANYCH WZMOCNIENIE POZYTYWNE (nagroda)

ZACHOWANIE POŻĄDANE (właściwe) + TO WIĘCEJ ZACHOWAŃ POŻĄDANYCH WZMOCNIENIE POZYTYWNE (nagroda)

ZACHOWANIE NIEPOŻĄDANE (niewłaściwe) + TO MNIEJ ZACHOWAŃ NIEPOŻĄDANYCH BRAK WZMOCNIENIA (ignorowanie)

ZACHOWANIE POŻĄDANE (właściwe) + TO MNIEJ ZACHOWAŃ POŻĄDANYCH BRAK WZMOCNIENIA (ignorowanie)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracowano w oparciu o serię książek: „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci?” C. Sutton oraz „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” J.Sakowska; DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ