Jak ocieplenie zmienia klimat?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany klimatyczne i ich skutki
Advertisements

NUMER 112 Prawo do opieki zdrowotnej SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Natalia Białek, Scenariusz.
I Liceum Ogólnokształcące im. Eugeniusza Romera w Rabce - Zdroju
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
STREFY KLIMATYCZNE I TYPY KLIMATÓW
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
SPECJALNOŚĆ EKOLOGICZNA
Bytom, 16 maja 2011 r. Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Cele adopcji Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
Krajobraz stepu.
SZKOŁA PODSTAWOWA 113 WE WROCŁAWIU
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Metoda WebQuest w pracy biblioteki szkolnej
Autor badań: Marta Mrowińska
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
PUSTYNIA JUSTYNA ŻELAZNA.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
KLIMATY KULI ZIEMSKIEJ
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
Agata Strzałkowska, Przemysław Makuch
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
Prezentacja grupy I.
Życie i działalność naukowa Marii Skłodowskiej-Curie
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Owoce i warzywa w szkole Program finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu UE (88%) oraz środków pochodzących z budżetu krajowego (12%).
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
Oskarżona: Ropucha szara…
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Kto jest przyjacielem lasu ?
Adres strony: &option=com_content&task=view &option=com_content&task=view.
Parki Narodowe Wyżyn
O Tyflografika pozwala niewidomym i s ł abowidz ą cym pozna ć, zrozumie ć oraz odwzo­rowa ć rzeczywisto ść.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Twórzmy świat lepszym. Promocja wolontariatu w naszym ś rodowisku lokalnym Pierwszym krokiem w kierunku promocji wolontariatu było przygotowanie a następnie.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
ZASADY REKRUTACJI.
Nasza szkoła w procentach
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zapis prezentacji:

Jak ocieplenie zmienia klimat? Larysa Ostrowska - Kwoka

Spis treści: Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie Czy ocieplenie klimatu może doprowadzić do zlodowacenia? W jakich szerokościach geograficznych miałoby miejsce takie zjawisko? Jak wpłynęłoby to na szatę roślinną i zwierzęcą w poszczególnych strefach klimatycznych?

Zadanie Pracujecie w Instytucie Klimatologii i Meteorologii. Na podstawie klimatodiagramów poszczególnych stref klimatycznych z lat 2000 i 2010 analizujecie przebieg temperatur i opadów. Podział na grupy: I grupa – strefa równikowa II grupa – strefa zwrotnikowa

Zadanie III grupa – strefa podzwrotnikowa IV grupa – strefa umiarkowana V grupa – strefa biegunowa Na podstawie analizy wykażcie zmiany oraz wyciągnijcie wnioski

Proces Każdy uczestnik grupy przeanalizuje dane z poszczególnych źródeł Wspólne zebranie danych by móc odpowiedzieć na postawione pytania. Przygotowanie prezentacji na forum klasy z wykorzystaniem klimatodiagramów oraz animacji zmian klimatycznych.

Źródła http://www.vattenfall.pl/zmianaklimatu http://www.meteo.uni.wroc.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=42 http://www.youtube.com – zmiany klimatu i rok 2012 http://www.skepticalscience.com/translation.php?lang=9 Klimatogramy stref klimatycznych dostępne w internecie. podręczniki z pracowni geograficznej

Ewaluacja Prezentacja punktowana jest w skali od 1do 2 punktów według następujących kryteriów: - prezentacja informacji na podstawie wykorzystanych źródeł (+2p) - wyciągnięcie prawidłowych wniosków (+2p.) - estetyka wykonania (+2p.) Punkty odpowiadające poszczególnym ocenom: niedostateczny - 1 dopuszczający 2 dostateczny 3 dobry 4 bardzo dobry 5 celujący 6

Konkluzja Po przedstawieniu prezentacji multimedialnej powinniśmy wszyscy dojść do wniosku, że  monitorowanie zjawisk, wczesne wykrycie zagrożenia oraz ostrzeżenie ludności lub osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo mieszkańców jest podstawowym działaniem zmniejszającym skutki zagrożenia Poznanie natury zjawiska i jego skutków, w znacznym stopniu pozwala na podjęcie odpowiednich środków zaradczych i zwiększenie stopnia bezpieczeństwa nas wszystkich

Podręcznik dla nauczyciela Projekt może być skierowany dla grupy uczniów w ramach zaliczenia projektu gimnazjalnego lub wykorzystany do realizacji w klasie I –szej gimnazjum.