SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje w ZHP „13” Drużyna Szczep Hufiec Chorągiew Główna Kwatera
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Przygotowała sam. Zuzanna Reif
system zarządzania zasobami ludzkimi
FUNKCJA PERSONALNA.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Kursy przewodnikowskie
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wydział Harcerski GK ZHP
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
(Prze)kształceni, (nie-do)kształceni?
DOBRE PRAKTYKI W PRACY Z KADRĄ HUFCA
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Czym przyciąga harcerstwo?
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kierunki programowe ZHP
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Plan rozwoju Hufca ZJAZD HUFCA ZHP w RADOMSKU Radomsko –
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
Kierunki programowe ZHP Magdalena Kropiwnicka Marta Wyszkowska.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Nauczycielem stoi
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP hm. Zbigniew Paweł Skupiński

realizuje cele i założenia organizacji. KADRA JEST NAJCENNIEJSZYM KAPITAŁEM Związku Harcerstwa Polskiego. ponieważ realizuje cele i założenia organizacji.

CZYM JEST SYSTEM PRACY Z KADRĄ? DOKUMENT (wprowadzony uchwałą nr 18/XXXVI RN ZHP z dn. 27.06.2010 r.) OGÓLNOZWIĄZKOWY STANDARD WPROWADZAJĄCY HIERARCHIĘ DOKUMENTÓW POWIĄZANYCH Z PRACĄ Z KADRĄ

SYSTEM PRACY Z KADRĄ DEFINICJE CELE PRACY OBSZARY ZASADY ELEMENTY EWALUACJA

DEFINICJE KADRA INSTRUKTORSKA SPECJALISTYCZNA osoby pełniące funkcje pełniąca funkcje wychowawcze SPECJALISTYCZNA wspierająca działalność wychowawczą

CELE PRACA Z KADRĄ: WZROST POTENCJAŁU I ZWIĘKSZENIE SATYSFAKCJI KADRY ORGANIZACJA: WZROST POTENCJAŁU I ZWIĘKSZENIE SATYSFAKCJI KADRY KOMENDY: POZYSKANIE, PRZYGOTOWANIE, MOTYWOWANIE ORAZ WSZECHSTRONNE WSPIERANIE KADRY SPODZIEWANY EFEKT: STAŁE PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY WYCHOWAWCZEJ, A TYM SAMYM ROZWÓJ ORGANIZACJI

ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI NABYWANIE DOŚWIADCZENIA OBSZARY ZDOBYWANIE WIEDZY ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI PRACA Z KADRĄ NABYWANIE DOŚWIADCZENIA KSZTAŁTOWANIE POSTAW MOTYWOWANIE

ZASADY CIĄGŁY PROCES CELOWY POWSZECHNY

ELEMENTY PRACA KOMEND POZYSKANIE KADRY KSZTAŁCENIE KADRY PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ SAMOKSZTAŁCENIE I PRACA NAD SOBĄ

ELEMENT – POZYSKIWANIE KADRY POZYSKANIE KADRY WEWNĘTRZ ORGANIZACJI SPOZA ORGANIZACJI

ELEMENT – POZYSKIWANIE KADRY WEWNĘTRZ ORGANIZACJI WYSZUKANIE KANDYDATÓW SUGEROWANA KOLEJNOŚĆ ELEMENT – POZYSKIWANIE KADRY WEWNĘTRZ ORGANIZACJI STWORZENIE PLANU PRZYGOTOWANIE DO FUNKCJI UWZGLĘDNIAMY: POTRZEBY KADROWE ŚRODOWISKA DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA, MOTYWACJĘ I KWALIFIKACJE KANDYDATÓW WYBÓR NAJLEPSZEGO PODPISANIE UMOWY MIANOWANIE NA FUNKCJĘ

ELEMENT – POZYSKIWANIE KADRY SPOZA ORGANIZACJI WYSZUKANIE KANDYDATÓW SUGEROWANA KOLEJNOŚĆ ELEMENT – POZYSKIWANIE KADRY SPOZA ORGANIZACJI OKREŚLENIE ZADAŃ I WZAJEMNYCH OCZEKIWAŃ PODJĘCIE DECYZJI I PODPISANIE UMOWY PRZESZKOLENIE DO FUNKCJI POD KĄTEM ZHP UWZGLĘDNIAMY: POTRZEBY KADROWE ŚRODOWISKA DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA, MOTYWACJĘ I KWALIFIKACJE KANDYDATÓW, STOPNIOWE ANGAŻOWANIE, WPROWADZENIE OSÓB DO ŚRODOWISKA PRZYDZIELENIE OPIEKUNA REALIZACJA ZADANIA PRZY WSPARCIU OCENA REALIZACJI PROPOZYCJA KOLEJNYCH ZADAŃ LUB FUNKCJI PROPOZYCJA CZŁONKOSTWA

ELEMENT – KSZTAŁCENIE KADRY STANDARYZACJA I ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA ZASADY KSZTAŁCENIA

ELEMENT – KSZTAŁCENIE KADRY DOBÓR KADRY REKRUTACJA UCZENIE PRZEZ DZIAŁANIE ZASADY KSZTAŁCENIA ADEKWATNOŚĆ ATMOSFERA EWALUACJA WZAJEMNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ

ELEMENT – KSZTAŁCENIE KADRY HUFIEC CHORĄGIEW GK ZHP KURS PRZEWODNIKOWSKI KURS PODHARC-MISTRZOWSKI KURS HARCMISTRZOWSKI formy nakierowane na rozwój instruktorski formy przygotowujące do funkcji KURSY NA FUNKCJE BEZPOŚREDNIO WSPIERAJĄCE PRACĘ DRUŻYNOWYCH KURSY METODYCZNE PRZYGOTOWUJĄCE DO PEŁNIENIA FUNKCJI DRUŻYNOWEGO KURSY NA FUNKCJE PEŁNIONE NA POZIOMIE CHORĄGWI KURSY NA FUNKCJE W KOMENDZIE HUFCA

ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ WSPARCIE DRUŻYNOWYCH INDYWIDUALNA ŚCIEŻKA ROZWOJU (IŚR) MOTYWOWANIE

ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ PRZED MIANOWANIE W TRAKCIE ZAKOŃCZENIE ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ ZMIANA FUNKCJI KSZTAŁCENIE OCENA, PODSUMO-WANIE ZAWARCIE UMOWY MIANO-WANIE DZIAŁANIE DECYZJA ODEJŚCIE PRZYGOTOWANIE PRZEDŁU-ŻENIE UMOWY WSPARCIE WERYFIKACJA, PRZYGOTOWANIE DO FUNKCJI, ZAPOZNANIE Z OPISEM FUNKCJI PODPISANIE UMOWY, DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ, POWOŁANIE NA FUNKCJĘ BIEŻĄCE WSPARCIE, NADZÓR NAD ZADANIAMI, WPIERANIE INDYWID. ROZWOJU, EWALUACJA, NAGRADZANIE PODSUMOWANIE I OCENA, WNIOSKI, PODZIĘKOWANIE, NAKREŚLENIE DALSZEJ MOZLIWOŚCI ROZWOJU

ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ OBOWIĄZKI PRZEŁOŻONEGO WOBEC KADRY: MOTYWOWANIE DO DOSKONALENIA W PEŁNIENIU FUNKCJI, MOTYWOWANIE DO ROZWOJU PRZEZ ZDOBYWANIE STOPNI HARCERSKICH I INSTRUKTORSKICH, ANGAŻOWANIE W ZADANIA, BĘDĄCE WYZWANIEM, POZWALAJĄCE NA REALIZOWANIE ASPIRACJI NA INNYM POLU NIŻ PEŁNIONA FUNKCJA, DOCENIANIE OSIĄGNIĘĆ PRZEZ NAGRADZANIE, UTRZYMYWANIE STAŁEGO KONTAKTU Z PODWŁADNYM, NASTAWIONEGO NA BIEŻĄCE PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ, WYZNACZANIE NOWYCH CELÓW, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW

IŚR INDYWIDUALNA ŚCIEŻKA ROZWOJU (IŚR) ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ SKUPIENIE SIĘ NA OKREŚLONEJ PŁASZCZYŹNIE PLANOWANIE DZIAŁAŃ IŚR DOBROWOLNOŚĆ SYSTEM UCZEŃ-MISTRZ NIEZALEŻNE OD STOPNI

ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ WSPARCIE DRUŻYNOWYCH ELEMENT – PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ DRUŻYNOWI SZCZEP WSPÓLNOTA INTEGRACJA KADRY OBÓZ, ZIMOWISKO EFEKTYWNY CIĄG WYCHOWAWCZY HUFIEC CHORĄGIEW GK ZHP

ELEMENT – SAMOKSZTAŁCENIE I PRACA NAD SOBĄ SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH SYSTEM STOPNI HARCERSKICH ZDOBYWANIE WIEDZY Z KSIĄŻEK I MEDIÓW

ROZWÓJ ZHP PRACA Z KADRĄ WZROST POTENCJAŁU I ZWIĘKSZENIE SATYSFAKCJI KADRY PRACA Z KADRĄ PROCES – CIĄGŁY, PLANOWY, POWSZECHNY POZYSKANIE KADRY KSZTAŁCENIE KADRY SAMOKSZTAŁCENIE I PRACA NAD SOBĄ PEŁNIENIE FUNKCJI I PRACA PRZEŁOŻONEGO Z KADRĄ ROZWÓJ ZHP

SYSTEM PRACY Z KADRĄ W HUFCU I WSPIERANIE SZCZEPÓW TWORZENIE PRACA Z KADRĄ INSTRUKTORSKĄ POZYSKANIE BYŁYCH INSTRUKTORW KURSY PRZEWODNIKOWSKIE PRACA Z OPIEKUNAMI PRÓB DRUŻYNOWYCH WSPARCIE VI FILARÓW SPK WEDŁUG ZESPOŁU PRACY Z KADRĄ GK ZHP – RAJD KOMEND HUFCÓW 2010

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ hm. Zbigniew Paweł Skupiński zpskupinski@zhp.net.pl