J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Szkolna demokracja – w jaki sposób uczy młodych ludzi samodzielności.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DEMOKRACJA W SZKOLE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.
EKO- rozwój Suchedniowa
ANALIZA WYNIKÓW ANKIETY DOTYCZĄCEJ DZIAŁALNOŚCI S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO PRZEPROWADZONEJ BR, W KTÓREJ WZIĘŁO UDZIAŁ 124 UCZNIÓW Z KLAS 1, 2 I 3.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Instytucje demokratyczne w szkole
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska

P ODSUMOWANIE ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW I NAUCZYCIELI DOTYCZĄCEJ PRACY SU I RR

P YT. 1 : J AK OCENIASZ PRACĘ SU W NASZEJ SZKOLE ? 80 % ankietowanych stwierdziło, że nie mają nic do zarzucenia tegorocznemu samorządowi. Pozostała część nie jest zadowolona z działań, stwierdza, ze samorząd jest mało kreatywny.

P YT. 2 : J ESTEŚ ZADOWOLONY Z DZIAŁAŃ JAKIE PODEJMUJE SU ? Tu większość pytanych odpowiedziała, że te czynności są dobrze widoczne w szkole, szczególnie imprezy typu mikołajki, walentynki itp.

P YT. 3 : C ZY UWAŻASZ, ŻE PODZIAŁ NA SEKCJE SU JEST POTRZEBNY ? Tutaj zdania były podzielone. Niektórzy uważali, że bez tego nikt nie wiedziałby co ma robić i czym się zajmować. Inni stwierdzili, iż nie jest to konieczne.

P YT. 4 : W JAKICH SPRAWACH SU MOŻE WSPÓŁPRACOWAĆ Z RR ? Mogą wspólnie organizować różne imprezy, wycieczki, zarządzać funduszami szkolnymi. Ponadto rodzice mogą angażować się w sprawy wolontariatu uczniów.

P YT. 5 : C ZY UWAŻASZ, ŻE SZKOŁA FUNKCJONOWAŁABY BEZ SAMORZĄDU ? Myślę, że tak, chociaż byłoby to duże utrudnienie dla wszystkich. – taka odpowiedź padła w prawie każdej ankiecie. Możemy wywnioskować z tego, iż zaangażowanie się uczniów w pracę samorządu jest potrzebne.

P YT. 5 : C ZY WIESZ JAKA JEST ROLA R ADY R ODZICÓW ? Zdecydowanie większe pojęcie w tym temacie mieli nauczyciele niż uczniowie. Większość odpowiadała, że jej głównym zadaniem jest dbanie o finanse szkoły, wspieranie jej w wielu aspektach ( organizacyjny, opiniotwórczy itp. ).

P YT. 6 :C O SĄDZISZ O RR W NASZEJ SZKOLE ? Duża część ankietowanych nie miała zbytniego pojęcia o jej działaniu. Pozostała odpowiedziała, że nie mają co do niej żadnych zastrzeżeń.

P YT. 7 : C ZY UWAŻASZ, ŻE R ADA R ODZICÓW JEST POTRZEBNA ? W tym pytaniu nie było żadnych wątpliwości. 100 % ankietowanych odpowiedziało, że tak.

P YT. 8 : J AK MOŻE WYGLĄDAĆ WSPÓLNA PRACA RODZICÓW Z UCZNIAMI ? Pytani stwierdzili, że uczniowie mogą wyrażać swoje opinie na temat życia szkoły oraz podsumowywać różnego typu pomysły a rodzice przedstawiać je na zebraniach.

P YT.9 : J AK ZAPEWNIĆ SPRAWNĄ KOMUNIKACJĘ MIĘDZY SAMORZĄDEM A RR ? Respondenci uważają, że aby zapewnić sprawną komunikację powinny odbywać się wspólne spotkania SU i RR, przynajmniej raz na semestr. Obie strony muszą się również wykazać chęcią współpracy.

P YT. 10: C ZY UWAŻASZ, ŻE SU WRAZ Z RR MOŻE WPROWADZIĆ JAKIEŚ ZMIANY W ŻYCIU SZKOŁY ? Ankietowani uważają, że wprowadzenie zmian jest możliwe, jeśli nastąpi współpraca między samorządem a Radą Rodziców, ponieważ póki co zdecydowanie większy wpływ na życie szkoły ma Rada Rodziców.