Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Ekonomika procesów logistycznych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Z wykorzystaniem z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole Sp. z o. o. Blok Specjalnościowy ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE FIRMĄ
Moduł H e-Biznes Opiekun: dr Małgorzata Grzegorczyk Tematyka modułu obejmuje podstawy teoretyczne Nowej Gospodarki, obejmujące zagadnienia tworzenia różnych.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi zaprasza Państwa na specjalność
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Ocenianie holistyczne
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania pracą Pełnisz lub zamierzasz.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Studia miejskie i regionalne
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
MARKETING INTERNETOWY
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Profil dyplomowania Zarządzanie wiedzą i informacją Rok akademicki 2010/2011

Zespół Prof. dr hab. inż. Edward Szczerbicki Dr inż. Marzena Grzesiak Dr inż. Justyna Kujawska Dr inż. Krzysztof Leja Dr inż. Andrzej Szuwarzyński Dr inż. Małgorzata Zięba

Ogólne informacje o profilu Profil ten jest adresowany do studentów o szerokich zainteresowaniach, zorientowanych na rozwiązywanie problemów współczesnych, szybko zmieniających się organizacji w turbulentnym otoczeniu, związanych z wykorzystaniem zasobów niematerialnych a głównie wiedzy i informacji.

Ogólne informacje o profilu W trakcie zajęć, prowadzonych w znacznej części w interaktywnych formach (wykład z dyskusją, laboratoria, ćwiczenia), studenci mają możliwość poznania roli zarządzania wiedzą i informacją na przykładach polskich i zagranicznych organizacji komercyjnych i niekomercyjnych.

Ogólne informacje o profilu Wykładowcy pełnią w większym stopniu rolę przewodników po wiedzy niż osób przekazujących wiedzę i informację, dlatego studenci otrzymują materiały dydaktyczne na wszystkich zajęciach tego profilu. Wybrane zajęcia mogą być prowadzone zarówno w języku polskim i angielskim. Wybrane zajęcia są prowadzone przy wsparciu platformy e-learningowej Moodle.

Nasz cel Nasz profil nie tylko przygotowuje do uznanego już na świecie konkretnego zawodu, lecz co ważniejsze przygotowuje do pracy wszędzie tam, gdzie wiedza i informacja mają kluczowe znaczenie jako podstawowe zasoby - czyli we wszystkich niemalże sektorach powstającej obecnie gospodarki opartej na wiedzy.

Nasi absolwenci to pracownicy wiedzy Zatrudniani między innymi jako: menedżerowie informacji (Content Manager); Infobrokerzy (broker informacji); BPO - Business Process Officer, CIO - Chief Information Officer; CKO - Chief Knowledge Officer. Zatrudniani w firmach stosujących procesowy model oparty na wiedzy; stawiających na autonomię i kreatywność swoich pracowników; elastycznie wykorzystujących swoje zasoby; tworzących repozytoria wiedzy. Więcej informacji na temat zawodów związanych z zarządzaniem wiedzą i informacją można znaleźć: http://knowledge.typepad.com/ikms_newsletter/2006/05/a_career_in_kno.html http://www.icasit.org/km/intro/kmcareer.htm

Umiejętności naszych absolwentów przydatne na rynku pracy Profil ZWI, poza specjalistyczną przygotowaniem do zarządzania wiedzą i informacją, powala absolwentom zdobyć tzw. umiejętności miękkie, które według raportu PORP są „umiejętnościami uniwersalnymi na wagę złota”* takimi jak: umiejętności interpersonalne: umiejętność pracy w grupie, zdolności komunikacyjne, umiejętności konceptualne – zbieranie i porządkowanie informacji, rozwiązywanie problemów, organizacja i planowanie pracy, umiejętność uczenia się, kreatywność, myślenie systemowe (umiejętność postrzegania organizacji jako całości, z jednoczesnym uwzględnieniem jej części składowych oraz relacji zachodzących między tymi częściami). *Źródło: Pomorskie Obserwatorium Rynku Pracy, Pomorska mapa zawodów i kompetencji przyszłości, Gdańsk 2008, http://www.midwig.woj-pomorskie.pl/assets/files/GOSPODARKA/Mapa_Zawodow_PORP2008.pdf

Absolwenci profilu uzyskują wiedzę o: współczesnych organizacjach (procesowych, sieciowych, wirtualnych, fraktalnych); różnorodnych podejściach do problemów zarządzania współczesną organizacją; instrumentach zarządzania wiedzą umożliwiających ich rozwiązywanie; kluczowym znaczeniu kapitału intelektualnego każdej organizacji; istocie, cechach i sposobach budowania organizacji uczącej się; współczesnej, opartej na wiedzy gospodarce; potrzebie traktowania informacji jako czynnika decydującego o powodzeniu we współczesnych organizacjach.

Absolwenci profilu rozumieją: konieczność wieloaspektowego postrzegania współczesnej organizacji; kluczowe znaczenie niematerialnych zasobów każdej organizacji; konieczność otwartości i elastyczności a jednocześnie pokory wobec trudności wprowadzania zmian; potrzebę uelastyczniania zasobów (ludzkich, rzeczowych, finansowych, informacyjnych i relacyjnych) organizacji; że zmiany dotyczą ludzi, dlatego ich przeprowadzanie jest złożonym procesem i odbywa się ewolucyjnie; że sukces organizacji może być budowany w oparciu o wiedzę posiadaną przez jej pracowników, klientów i dostawców; rolę informacji we współczesnych organizacjach.

Absolwenci profilu potrafią: zarządzać organizacją lepiej niż konkurenci; formułować i rozwiązywać problemy stojące przed każdą organizacją; wskazać modelowe rozwiązania prowadzące do przeprowadzenie zmian w kierunku organizacji uczącej się; zmierzyć wartość aktywów niematerialnych organizacji; oraz ocenić wartość kapitału intelektualnego organizacji; zidentyfikować informacje będące zasobami organizacji.

ZAPRASZAMY! Coś więcej… Dodatkowe informacje można uzyskać: drogą mailową od pracowników katedry lub osobiście podczas konsultacji ZAPRASZAMY!