Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
VII Warszawskie Forum Rodziców i Rad Rodziców
Wykorzystanie w szkole
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Liceum Ogólnokształcące
Reguła Pareto (80:20).
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Analiza SWOT… a po co mi to?
Etapy podejmowania decyzji
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 18 czerwca 2009 roku.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
Kandydatka do młodzieżowej
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa III.
O korzeniach i skrzydłach…
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Samorząd Szkolny Jak wszyscy wiemy, niedługo czekają nas wybory przedstawicieli do Samorządu Szkolnego. Musimy dobrze wybrać, bo te osoby będą przez cały.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Praca metodą projektu edukacyjnego
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Program InLab Formularz Pomysłu na Innowację Prosimy o wysłanie wypełnionego formularza do dnia 25 listopada 2016 roku. Zwracamy uwagę, że w przypadku.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zasady funkcjonowania
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe Czeski Cieszyn, 16.12.2010

2011 Gymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český Těšín Gymnázium Blovice Soukromá podnikatelská škola Česká Lípa Gymnázium Josefa Kainara, Hlučín Gymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá Boleslav Gymnázium Mnichovo Hradiště Gymnázium a SOŠ Orlová - Lutyně Hotelová škola Poděbrady Gymnázium Nad Alejí, Praha MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí 2011

Podstawowe pytania i odpowiedzi Kto wspiera realizację MG w RC? Ile lat przebiegają MG w RC? Ile projektów już zrealizowano? Kto organizuje MG w naszej szkole? Dla kogo? Kto otrzyma wsparcie finansowe? Ile? 5 323 Ja, Kl, Klh, Ze, Dą, Ła, Kot

Kto zasiada w komisji decydującej o dotacji? Co jest wynikiem MG? Co uzyskuje szkoła? nowe spojrzenie na ucznia, nagłośnienie, świeże inicjatywy Czy mam sam również załatwić sponsora? Czy można się gdzieś inspirować? sny, marzenia, projekty zrealizowane wcześniej: www.malegranty.cz Czy wypisanie projektu jest trudne? Czy warto się kłopocić?

Przebieg szkolnej kampanii projektowej Od 3. 1.11 do 7.1.11 rejestracja pomysłodawców (zemenemu: kierownik zespołu, kontakt, o czym projekt) Od 3. 1.11 do 14.1.11 promocja projektów: Gazetka ścienna Ulotki Radiowęzeł prezentacja w łączniku ?????? 17.1.2011 GŁOSOWANIE studentów na najfajniejszy projekt

wypisanie projektu Formularz - www.gympol.cz/rozpalgwiazdę Język - wypisanie po czesku , nazwa dwujęzycznie Forma oddania projektu 1x wydrukowany , w dużej kopercie (MG, podpis + nazwa) wysłanie pocztą elektroniczną, adres: roman.zemene@gympol.cz Termin oddania projektu : 14.01.2010, do godz 12:00

Próbujemy wypisać formularz o wsparcie finansowe Jestem krukiem Wiemy, co chcemy realizować Wolę w grupie Szukamy pomysłu i wsparcia

Wolę w grupie? Burza mózgów (Brainstorming) Grupowe (do 10 osób) generowanie pomysłów w celu rozwiązania problemu 4 zasady: • ilość rodzi jakość • odroczona krytyka • akceptacja pomysłów dziwnych i nietypowych • kombinowanie i rozwij. wcześniej zgłoszonych pomysłów wszystko należy zapisywać pracować w wcześniej ustalonym czasie połączyć w całość nadać nazwę działaniom

NAZWA: krótka, trafna, ciekawa, zajmująca, „seksowna“ z „medialną czapeczką“ Pomozte psím andělům Sixtýská kaple Grilovaná Mona Lisa Ráj na zemi pro 2 ? Nechceme se sjet, chceme lepší svět Dědo, babi, já Vás žeru zabijačka

Stručná charakteristika vašeho projektu O čem to vlastně bude? Maks 10 zdań !!!! wykonać SWOT analizę - posegregowanie posiadanych informacji o danej sprawie na osobnej kartce i często do tego powracać S (Strengths) – mocne strony: co stanowi atut, przewagę, zaletę W (Weaknesses) – słabe strony: słabości, bariery, wady projektu O (Opportunities) – szanse: co stwarza szansę korzystnej zmiany T (Threats) – zagrożenia: co stwarza niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej

Co vlastně budete dělat? Jaké jsou konkrétní cíle vašeho projektu? Co vlastně chcete, aby se stalo? 1-5 cílů Co vlastně budete dělat? vypište sled činností dobře promyslet !!! myšlenková mapa kdo , kde, s kým, časový průběh, zajištění prostor, zajištění techniky, odvozů, formu práce: workshopy, přednášky, výstavy, kvízy, soutěže, aukce, dotazníky, představení, natáčení, manifestace, sbírky, nahrávky, produkce, výroba, prodej, sběr, exkurze, úklid, vaření, závěrečná konference, vyhodnocování …..

KDO JE V PROJEKTOVÉM TÝMU? JAKÝ JE ČASOVÝ PLÁN VAŠEHO PROJEKTU ? Kolik vás bude? Kdo to celé řídí? Rozdělení funkcí.   Kdy a kolik na to budete potřebovat času? Promyslet zasazení tématu do vhodného ročního období, do harmonogramu školy i kulturních akcí města nebo institucí.

PRO KOHO JE URČEN ? – cílová skupina Pro kolik lidí, odkud jsou, přijdou?, kolik mají let, proč to bude pro ně prospěšné…

KDE BUDE PROJEKT PROBÍHAT ? třída, škola, město případně jeho část, region… Bude mít projekt dostatečnou odezvu okolí ?

Co všechno budete potřebovat, aby se vám to povedlo? podpora, rady - od koho, převozy ,… Věci nemateriální povahy Věci materiální povahy kancelářský materiál, plakáty, míče, talíře, barvy, CD, motyky, ceny, audio-video techniku,…

Budete v činnosti pokračovat? i po skončení podpory T-Mobile?   Jakým způsobem? Jak dlouho? – udržitelnost projektu: web stránky tradice další ročníky s podobným zaměřením využití projektu v hodinách navázání spolupráce s …….. účelné využití případného zisku z projektu

ROZPOČET PROJEKTU kolik peněz budete potřebovat jednoduchá tabulka Ve skupině přijděte na všechny možné náklady Přepište položky do tabulky, doplňte množstvím, odhadujte, počítejte vždy s malou rezervou Rozdělte si mezi sebe zjištění nákladů na pořízení těchto položek, každý, kdo je tím pověřen, doplní údaje do tabulky do dalšího setkání Na setkání padne částka, kolik bude projekt stát  

Proście, próbujcie , nie wstydźcie się , Proście,… o ile nie sróbujecie, niczego Wam nie dadzą. nie jest przegraną, porażką ani wstydem, jeżeli Wam odmówią. Darczyńca ma prawo powiedzieć NIE Jeżeli naprawdę w coś wierzysz i jesteś wytrwały, to sukces murowany! Bądźcie jak dzieci, one nie mają strachu przed opinią

repetitio est mater studiorum Wytworzyć zdrowe grupy robocze (koordynator+ chętni) Dokładnie rozplanować czynności (logo, motto, hasło, maskotka…) Realizować spotkania robocze (+ zapisy zadań - co, kto, do kiedy) Konsultować (doradcy fachowi, rodzice, Ra, Ja, Kl, Klh, Ze, Dą, Ła, Kot ) Oddać (14.1.2010, godz 12:00) + promocja pomysłu Przygotować się do zaprezentowania projektu przed komisją Komisja zasiada: luty 2011

Zaprezentowanie przed komisją na jeden projekt 2 minuty odpowiedni język (polski) całokształt ogólnego wrażenia koordynatora (mirror!) komisja udziela punkty w kilku kategoriach wygłoszenie wyników do maks 3 dni

Zamiast pożegnania Zasada Pareto Przykłady 20% klientów przynosi 80% zysków 20% kierowców powoduje 80% wypadków 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia 20% materiału zajmuje 80% egzaminu 20% ubrań nosimy przez 80% czasu 80% problemów sprawianych jest przez 20% uczniów Zastosowanie - Zasada pozwala wybierać priorytety ułatwia organizację czasu, przez co osiągamy maksymalne wyniki w minimalnym czasie. ułatwia organizację pracy w grupie, wg użyteczności i umiejętności jej członków.

? umiem myślę mówię chcę Obwód zewnętrzny słyszę widzę odczuwam

odbij się. Zrealizuj marzenie, sen , wizję … odbij się !!!!!! Zrealizuj marzenie, sen , wizję …!!!!! Wyskocz ponad codzienną szarość !!! Szczere życzenia powodzenia