Źródło inform@cji i z@grożeń INTERNET źródło inform@cji i z@grożeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonała : Natalia wielgos
Advertisements

O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Debata - Człowiek w Sieci
opracowała Justyna Tokarz
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak bezpiecznie korzystać
Twój przyjaciel czy wróg?
STOP Cyberprzemocy.
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
Uzależnienie od internetu
Ciemna strona sieci Czaty i komunikatory są użytecznymi narzędziami do porozumiewania się z innymi ludźmi przez Internet. Główne źródła zagrożeń, z jakimi.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Bezpieczny Internet.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
„BEZPIECZNY INTERNET”
Zabezpiecz swoje urządzenie!
JESTEŚMY BEZPIECZNI W INTERNECIE.
ZAGROŻENIA ZE STONY INTERNETU
Zalety i wady Internetu
Wprowadzenie w tematykę konferencji
Dziecko w sieci.
BEZPIECZNY INTERNET.
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie
Rodzaje zagrożeń komputerowych.
Bezpieczeństwo w sieci !!!
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
B e z p i c n y I n t e r.
Dziecko bezpieczne w sieci…
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Razem tworzymy bezpieczny Internet
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Zagrożenia w Internecie
CYBERPRZEMOCY !!!.
Unikanie zagrożeń w sieci
Bądź bezpieczny w internecie
Bezpieczeństwo w Internecie.
Bezpieczny w sieci.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
Lepszy internet zależy od Ciebie!
KLAUDIA MAZURKIEWICZ KL.1E BEZPIECZNY INTERNET. SPIS TREŚCI:  Co to bezpieczny Internet? Co to bezpieczny Internet?  Zasady bezpiecznego Internetu Zasady.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Autorzy: Natalia Krzeszewska Natalia Rozlach. Internet jest bardzo przydatny i pomocny w pracy, ale niestety czyhają w nim zagrożenia tj. wirusy. Aby.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Bezpieczny Internet.
Bezpieczeństwo w sieci internetowej Autorzy: Wojciech Fabianowicz i Michał Baryła Uczniowie kl.1a Gimnazjum w Zespole Szkół w Bogdańcu.
Przygotował: Jakub Leńczowski
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Niebezpieczeństwo w sieci!. Internet jest jednym z najpopularniejszych medium. Dzięki niemu mamy dostęp do np. wiadomości, informacji sportowych, jest.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
Internet oprócz wielu pozytywnych, praktycznych i użytecznych aspektów, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Niestety, Internet to nie tylko praktycznie nieograniczone.
Bezpieczny Internet. Spis treści Co to jest bezpieczny Internet Co to jest bezpieczny Internet Internet Internet Niebezpieczeństwa w Internecie Niebezpieczeństwa.
Pojęcia: Cyberprzemoc - stosowanie przemocy poprzez: prześladowanie, zastraszanie, nękanie, wyśmiewanie innych osób z wykorzystaniem Internetu i narzędzi.
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
BEZPIECZNY INTERNET.
Zagrożenia w sieci.
Nie ufaj osobom poznanym w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
BEZPIECZNY INTERNET !.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
Wykonała: Agnieszka Jakubiak
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

źródło inform@cji i z@grożeń INTERNET źródło inform@cji i z@grożeń

ZAGROŻENIA Szkodliwe treści Uzależnienie od Internetu i komputera Grooming - uwodzenie dzieci w Internecie Spam Wartość i wiarygodność źródeł internetowych Złośliwe oprogramowanie Czaty i komunikatory Niebezpieczne kontakty Szkodliwe kontakty Zagrożenie ze strony sekt Ujawnienie prywatnych danych Włamania

SZKODLIWE TREŚCI Zawierające przemoc, pornografię, wulgaryzmy; Propagujące rasizm i ksenofobię; Nawołujące do popełnienia przestępstwa; Promujące faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa; Zachęcające do prostytucji, używania narkotyków czy hazardu; Zawierające elementy psychomanipulacji (np. namawiające do przystąpienia do sekty);

Dlaczego są szkodliwe? świat staje się dla dziecka niezrozumiały, zagrażający i przestanie ono czuć się w nim bezpieczne mogą skłonić dziecko do podjęcia działań na szkodę swoją lub innych ludzi (w tym do działań niezgodnych z prawem) mogą doprowadzić do kontaktów z osobami, które mają wobec dziecka złe intencje kontakt z treściami pornograficznymi zaburza rozwój psychoseksualny dziecka. kontakt z treściami zawierającymi przemoc czy rasistowskimi może je zachęcić do zachowań agresywnych wobec rówieśników, słabszych czy ludzi innej narodowości, wyznania itd.

Uzależnienie od Internetu i komputera Inne nazwy : siecioholizm, netoholizm, internetoholizm; coraz częściej stosuje się skrót IAD - Internet Addiction Disorder, czyli Zespół Uzależnienia od Internetu (ZUI) Dzieci uzależniają się dużo szybciej niż dorośli Obecnie uzależnionych jest od kilku do kilkunastu procent użytkowników Internetu, a zagrożonych uzależnieniem może być około jedna trzecia. Objawy uzależnienia od Internetu: Dziecko spędza się coraz więcej czasu i jest on używany w celu osiągnięcia satysfakcji, odreagowania czy ucieczki od codzienności Zaniedbanie kontaktów społecznych w realnym świecie. Kontroluje lub ogranicza czas spędzony w internecie Wzrasta potrzeba wydłużania czasu spędzonego w Internecie by osiągnąć pożądany poziom satysfakcji - tolerancja uzależnieniową doświadcza niepokój, bezsenność, rozdrażnienie, zmiany nastroju lub depresję, gdy niemożliwe jest korzystanie z Internetu zgodnie z wcześniejszym planem lub gdy korzystanie to zostanie niespodziewanie przerwane; kłamie na temat czasu spędzonego w Internecie, usprawiedliwia nadmierne korzystanie korzysta z Internetu mimo świadomości negatywnych skutków, jakie się z tym wiążą;

Odseparować dziecko od Internetu (wyłączyć lub zawiesić usługę). Co zrobić w przypadku podejrzenia, że dziecko może być uzależnione od Internetu? Odseparować dziecko od Internetu (wyłączyć lub zawiesić usługę). Skontaktować się z terapeutą w celu postawienia diagnozy i ewentualnej terapii. Wątpliwości kontaktować można ze specjalistami z helpline.org.pl – www.helpline.org.pl, helpline@helpline.org.pl, tel. 0-800-100-100.

Grooming - uwodzenie dzieci w Internecie Grooming to szczególna kategoria relacji tworzona w Internecie między osobami dorosłymi a dziećmi w celu ich uwiedzenia i wykorzystania seksualnego. Seksuolodzy określają takie zachowania dorosłych jako typowe dla osób o skłonnościach pedofilijnych. Czynniki ryzyka Dzieci zachowują się w Internecie tak, jak w świecie realnym - są ufne, nie przewidują konsekwencji, są sugestywne. Bardziej narażone na stanie się ofiarami nadużyć w Internecie są dzieci, które: nie mają zaspokojonych emocjonalnych potrzeb – nie mają silnych i właściwych relacji zarówno z dorosłymi jak i z rówieśnikami; Są ciche – zdolne do trzymania w tajemnicy tego, co im się przydarzyło; Potrzebujące uwagi – dlatego łatwo uwieść je poświęcając im uwagę; Młodsze – nie rozumieją, co się dzieje, nie dziwią się, ufają; Odrzucone przez inne dzieci - dlatego potrzebujące przyjaciół; Mające niskie poczucie własnej wartości – bardziej podatne na skuteczne oddziaływanie pedofila; Ufne – nie zauważają niebezpieczeństwa; Uległe – podatne na manipulacje; Wychowujące się w rodzinie rozbitej – potrzebują uwagi;

Co zrobić, aby dziecko nie padło ofiarą groomingu?   określ bezpieczne i niebezpieczne kontakty w rozmowie z dzieckiem zapewnij, że warto żebyś Ty wiedział o każdej osobie, z którą nawiązuje ono kontakt przez Internet i o wszelkich niebezpiecznych sytuacjach Pomoc Jeśli wiesz lub podejrzewasz, że dziecko nawiązało z kimś bliski kontakt w Sieci i jest on dla niego szkodliwy – skontaktuj się z helpline.org.pl: 0800100100 (połączenie bezpłatne) www.helpline.org.pl

Spam Mianem spamu określa się niechciane i niezamówione elektroniczne wiadomości. Spam jest szkodliwy z kilku przyczyn: narusza prywatność i bezpieczeństwo odbiorców, ponieważ może zawierać treści, których nie życzyliby sobie oglądać, np. obraźliwe, pornograficzne, nieodpowiednie dla dzieci; przesyłanie spamu powoduje niepotrzebne obciążenia łącz (szacunkowo spam to 70-80% przesyłanych wiadomości elektronicznych) i zajmowanie miejsca na twardych dyskach; powoduje stratę czasu poszczególnych użytkowników Internetu, bo muszą oni ściągać, czytać i kasować niepotrzebne wiadomości; pośrednio utrudnia odczytanie oczekiwanej poczty i stwarza ryzyko jej utraty – w przypadku dużej ilości spamu w poczcie łatwo przeoczyć wśród niego ważną wiadomość i zignorować ją bądź usunąć wraz ze spamem;

Przeciwdziałanie nie należy podawać adresu e-mail tam, gdzie nie jest to konieczne aktywacja filtra antyspamowego stosowanie oprogramowania wykrywającego i usuwającego złośliwe oprogramowanie; traktowanie nieznanych treści w sposób podejrzany

Wartość i wiarygodność źródeł internetowych Nie wszystkie treści w internecie są zgodne z prawdą Należy sprawdzać źródła, autora, datę utworzenia strony, intencje autora, cel strony oraz szukać linków z innymi stronami oraz używać przeglądarek Popularne przeglądarki: www.google.pl www.yahoo.com www.live.com www.szukacz.pl www.alltheweb.com www.altavista.com www.netsprint.pl http://szukaj.onet.pl  

Złośliwe oprogramowanie Do grupy malware’u należą między innymi: wirusy konie trojańskie programy szpiegujące (spyware) adware Jak przeciwdziałać: Programy antywirusowe: mks vir, avast, norton anty- virus www.antyspyware.pl – serwis rozszerzający informacje o spyware, adware, trojanach i sposobach ochrony przed nim; http://pl.wikipedia.org/wiki/Phishing - materiał dotyczący wyłudzania haseł w Internecie; http://pl.wikipedia.org/wiki/Malware - materiał dotyczący złośliwego oprogramowania; www.swspiz.pl/prv/tmolik/pliki/W7_Wirusy.pdf artykuł omawiający rodzaje wirusów, ich działanie i sposoby zwalczania

opracowała mgr Anna Kozioł Publiczne Gimnazjum nr1 im opracowała mgr Anna Kozioł Publiczne Gimnazjum nr1 im. Noblistów Polskich w Jugowie źródło: www.sieciaki.pl www.dzieckowsieci.pl