Konkurs: Na dobry początek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Klasa „0” Szkoła Podstawowa nr 192
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Szkoła Odkrywania Talentów
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z projektu „Czysty las”- kategoria „Las w sztuce”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Oddział Przedszkolny istnieje w naszej szkole dziewięć lat. Każdego roku przychodzą do nas dzieci, aby wspólnie poznawać otaczający nas świat. Poprzez.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
W Przedszkolu Publicznym nr 32 „Jaś i Małgosia” we Włocławku wyszukuje się dzieci przejawiające wszelkie zdolności i talenty, a następnie stwarza warunki.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Mieszków ul. Radliniecka11
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Innowacja pedagogiczna
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Konkurs: Na dobry początek

Moja Mała Ojczyzna Czas realizacji:   02.01.2013r. – 30.06.2013r

Cele projektu: 1. Zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności przez działanie; 2. Odkrywanie i rozwijanie talentów i zainteresowań dzieci poprzez twórcze działania 3. Wdrażanie do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska poprzez segregację odpadów oraz ich wtórne wykorzystanie do działań artystycznych. 4. Powszechne wprowadzanie do programu przedszkola innowacyjnych zajęć z zakresu ekologii 5. Rozbudzanie zainteresowań historią swojej miejscowości, odkrywanie obrzędów i tradycji „Swojego domu”. 6. Kształtowanie więzi z rodziną, szkołą, miejscowością, poczucia własnej wartości oraz dumy i przywiązania do „Małej Ojczyzny”.

Nowatorskie projekty w zakresie edukacji i wychowania: Nowatorskość zaplanowanych działań polega na pracy metodą projektu, gdzie dzieci zdobywają nowe doświadczenia poprzez różne formy aktywności. Poprzez zabawę, doświadczanie i eksperymentowanie na różnorodnych materiałach plastycznych i materiałach pochodzących z recyklingu rozwijają talenty i zainteresowania, oraz uczą się dbania o środowisko naturalne. Dzieci poznają swoją najbliższą okolicę, szukają skarbów swojej miejscowości, odwiedzają pracownie artystów ludowych oraz współtworzą produkty oparte na wspólnych doświadczeniach i działaniach. W ten sposób uspołeczniają się, włączają się w kolejne wspólnoty od Domu do Europy i wszystko w duchu tolerancji i szacunku oraz przynależności do „Swojej Małej Ojczyzny”. Poprzez wyżej zaplanowane działania, dzieci uczą się współpracy w grupie, wzajemnego słuchania, dyskutowania, zadawania pytań, stawiania hipotez, aktywnego myślenia.

Działania projektowe Grupa docelowa: dzieci z oddziałów przedszkolnych Planowane dwa cykle zajęć: Cykl zajęć: Eko-Art. Cykl zajęć: Skarby mojej wsi

Eko - Art Zajęcia,, Eko-Art.”-zajęcia plastyczne, techniczne i działania artystyczne : malujemy, wycinamy, wyklejamy i wylepiamy, wykorzystując niekonwencjonalne materiały plastyczne. Segregujemy odpady i tworzymy prawdziwe dzieła sztuki, które ozdobią naszą salę przedszkolną oraz uatrakcyjnią zajęcia, przedstawienia teatralne i uroczystości przedszkolne z udziałem gości. Poprzez takie działania dzieci uczą się już od najmłodszych lat dbać o naszą wspólną planetę, uczą się segregacji odpadów oraz potrafią je wykorzystać do zrobienia ciekawych prac, dobrze się przy tym bawiąc. Łącząc ogólnodostępne materiały plastyczne z materiałami niekonwencjonalnymi, możemy stworzyć bardzo ciekawe prace, gdzie dziecko eksperymentując różnymi materiałami przeznaczonymi na recykling, tworzy ozdoby i dekoracje, rozwijając swoją wyobraźnię i sprawność manualną.

Skarby mojej wsi Realizacja cyklu zajęć metodą projektu na temat: „Skarby naszej wsi”. będą polegały na zbadaniu i poznaniu swojej wsi i najbliższej okolicy, szukaniu „skarbów”, oraz zaproponowaniu atrakcyjnej trasy wycieczek i spacerów dla mieszkańców i gości odwiedzających nasz uroczy zakątek. W związku z tym zaplanowano wycieczkę dorożką konną po odległych zakątkach miejscowości w celu przybliżenia historii i szukania skarbów. Skarby naszej miejscowości dzieci powinny rozumieć jako: charakterystyczne miejsca, obiekty, piosenki, tradycje, tańce, ubiory , produkty lokalne …itp. Zaplanowano również piesze wycieczki do pracowni Ludowych Artystów na terenie sołectwa Deszno: pracownie artystyczne rzeźbiarza i malarza.

Produkty działań Zgodnie z założeniami wyjściowymi projektu, po działaniach w terenie i zdobyciu informacji zaplanowano cykl zajęć w szkole: wykonanie makiety z oznaczeniem ciekawych miejsc mapy szlaku spacerowego w formie obrazkowej, zbiorek wierszyków i rymowanek wypracowanych wspólnie z rodzicami i starszymi uczniami szkoły. albumu zdjęć prowadzonych działań Galeria prac dzieci

Dzień Rodziny Efektem końcowym projektu będzie prezentacja powstałych produktów przed społecznością szkolną i lokalną podczas Dnia Rodziny na zakończenie projektu, gdzie zostaną zaprezentowane efekty półrocznej pracy dzieci w formie wystawy dla rodziców i zaproszonych gości. Nie zabraknie podczas uroczystości wesołych zabaw, gier i konkursów dla dzieci i rodziców oraz słodkiego poczęstunku.