System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Decyzja Starosty Hajnowskiego o wdrożeniu w Starostwie Powiatowym w Hajnówce systemu zarządzania jakością zgodnego w wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001 System zarządzania jakością obejmuje wszystkie komórki organizacyjne z wyłączeniem następujących spraw: księgowości budżetowej, ochrony informacji niejawnych, obrony cywilnej oraz obronności kraju Marzec 2005
pełnomocnika d.s. systemu zarządzania jakością – Maria Owerczuk zespół pilotażowy Walentyna Gorbacz Ireneusz Kiendyś Włodziemierz Pietruczuk Mikołaj Telentejuk auditorów wewnętrznych: Ireneusz Kiendyś Maria Owerczuk Danuta Rola Violetta Miniuk Do wdrożenia systemu Starosta wyznaczył: Konstanty Wawreszuk Danuta Wasiluk Janina Moszczyńska Aniela Majewska
Misją Starostwa Powiatowego w Hajnówce jest kreowanie pozytywnego wizerunku Starostwa poprzez profesjonalną, rzetelną i skuteczną realizację zadań publicznych wynikających z przepisów i uregulowań statutowych, zapewniającą rozwój i promocję powiatu. Do realizacji naszej misji ustalamy sobie następujące cele: świadczenie klientom usługi profesjonalnej, rzetelnej, skutecznej i zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa, -skrócenie czasu załatwiania spraw, -zapewnienie klientom bezpośredniego, łatwego i szybkiego dostępu do informacji o działalności samorządu powiatowego. Starosta Hajnowski i pracownicy Starostwa Powiatowego w Hajnówce zobowiązują się do: - wdrożenia, utrzymania i ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością, zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2001, - doskonalenia jakości usług świadczonych przez Starostwo i dostosowanie ich do wymagań klientów POLITYKA JAKOŚCI STAROSTWA POWIATOWEGO W HAJNÓWCE
Mapa procesów
cele operacyjne wydziałów procedury systemowe księgę jakości procedury operacyjne Opracowano i wdrożono:
Audit wewnętrzny – przeprowadzono przez auditorów wewnętrznych w miesiącu listopadzie 2005 Przegląd zarządzania – w miesiącu grudniu kierownictwo Starostwa Audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polską Izbę Handlu Zagranicznego Certyfikacja Sp. z o.o. w Gdyni Panią Annę Kupferschmidt – auditora wiodącego nie stwierdzono niezgodnośći Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością
Efekty z wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnego z międzynarodową normą PN-EN ISO 9001:2001 Utworzono Punkt Obsługi Klienta Opracowano i wdrożono karty usług Przeprowadzane są badania ankietowe Uporządkowano prowadzono przez Starostwo działalność pod względem wymagań systemowych Usprawniono komunikację wewnętrzną pomiędzy wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Uruchomiono wydawanie Samorządowego Serwisu Informacyjnego
Świadomi jesteśmy, że nie ma idealnego urzędu, idealnego samorządu skąd wszyscy wychodzą zadowoleni. My nie dajemy stuprocentowej gwarancji, że każdy klient, wyjdzie od Nas zadowolony, chodzi o to, aby tych niezadowolonych było jak najmniej"