Instrukcja USOS Podstawy wersja 21.05.2009 by Marek Opacki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Interaktywna prezentacja użytkowa
Advertisements

Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Proste bazy danych w Excelu
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Rozliczanie etapów studentów
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Sylabusy Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko.
Instrukcja USOS Plany zajęć wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
Janusz ROŻEJ GENERATORY APLIKACJI Generatory aplikacji Janusz ROŻEJ
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Prace dyplomowe studentów
Prace dyplomowe studentów Wprowadzanie danych w języku angielskim
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Tworzenie programów, etapów oraz określanie wymagań etapowych
Podręcznik użytkownika Extranet (wersja dla Klubów)
Sieć oparta o serwer Ubuntu 12.10
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 9x.
Instrukcja USOS Raporty tekstowe wersja by Marek Opacki.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Temat 12: Formularze.

Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Korzystanie z katalogu komputerowego ALEPH
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Formatowanie dokumentów
Projektowanie postaci formularza:
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Prace dyplomowe studentów wersja by Marek Opacki.
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Microsoft® Office Word
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Instrukcja USOS Aktualizacja wersja by Marek Opacki.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Logowanie się do systemu
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Wskaż wybrany krok lub kliknij Enter aby dowiedzieć się więcej.
Zapis prezentacji:

Instrukcja USOS Podstawy wersja by Marek Opacki

1. Logowanie W celu otrzymania dostępu do systemu USOS konieczne jest wypełnienie odpowiedniego upoważnienia, zatwierdzenie go przez bezpośredniego przełożonego, a następnie dostarczenie w trzech egzemplarzach do podpisu Rektora PB. Z rektoratu upoważnienie to trafia do Administratora USOS, który przydziela nowemu użytkownikowi konto i hasło. Do korzystania z systemu USOS konieczne jest zainstalowanie, przez Administratora USOS, odpowiedniego oprogramowania. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem Klienta systemu USOS uruchamiamy za pomocą ikony na pulpicie, a następnie podajemy przydzieloną nazwę konta, hasło oraz nazwę bazy (usos).

2. Strona główna - komunikaty administratora Strona główna systemu USOS zawiera informacje o nazwie zalogowanego użytkownika, nazwę wybranej bazy oraz wersję systemu. Na samej górze, w kolorze czerwonym, wyświetlane są komunikaty administratora systemu, którym należy się bezwzględnie podporządkować. Menu strony głównej zawiera opcje umożliwiające dostęp do wszystkich modułów systemu USOS.

3. Dialog Wprowadź zapytanie Wiele formularzy rozpoczyna działanie od dialogu filtrującego dane osobowe w nim zawarte. Odpowiednie zawężenie interesujących nas danych przyśpiesza ich wyszukanie w systemie. Znak % oznacza dowolny ciąg znaków. Powyższy przykład (domyślny) po zatwierdzeniu udostępnia wszystkie dane do jakich uprawniony jest użytkownik. Podanie w nazwisku słowa Kowalski ograniczy listę osób do posiadających takie nazwisko, zaś K% ograniczy tę listę do osób z nazwiskiem zaczynającym się od litery K. Analogicznie działają pozostałe pola filtru, przy czym możliwa jest kombinacja pól. Po umieszczeniu legitymacji studenckiej w czytniku i wciśnięciu przycisku Czytaj z karty (stykowo) system automatycznie odnajdzie w systemie odpowiedniego studenta.

4. Pasek narzędzi formularza W każdym formularzu systemu USOS występuje identyczny pasek narządzi zawierający następujące opcje: 1 – Zapisanie wprowadzonych zmian (klawisz F10) 2 – Wyczyszczenie danych i przywołanie dialogu wprowadzania zapytania 3 – Przywołania okna edytora dla aktualnego pola 4 – Przywołanie okna z listą dostępnych opcji aktualnego pola (o ile taka lista istnieje) 5 – Wprowadzenie i wykonanie zapytania na dowolne pola listy zgodnie z opisanymi regułami (klawisze F7 i F8) 6 – Anulowanie zapytania 7 – Sortowanie danych listy rosnąco po wskazanej kolumnie 8 – Sortowanie danych listy malejąco po wskazanej kolumnie 9 – Cztery przyciski do poruszania się po liście 10 – Dodanie nowego rekordu na aktualnie wskazanej liście (klawisz F6) 11 – Usunięcie aktualnie wskazywanego rekordu listy (klawisz Shift+F6) 12 – Anulowanie edycji aktualnie wskazywanego rekordu listy 13 – Wyjście z formularza

5. Filtrowanie danych Wciskając kolejno przyciski F7 i F8 lub wybierając opcję Wprowadzania / Wykonania zapytania z paska narzędzi, system umożliwia filtrowanie danych zawartych we wszystkich formularzach. Po wciśnięciu przycisku F7 lub opcji Wprowadzania zapytania z paska narzędzi, wszystkie dane w aktualnym formularzu zostaną wyczyszczone. Pozwala to na wpisanie dowolnych kryteriów filtrowania. Tylko wpisane dane będą brane pod uwagę podczas filtrowania, puste pola zostaną zignorowane. Jako kryterium wyboru można podać konkretny ciąg znaków określając, że tylko rekordy z podaną wartością pola będą wyświetlane. Możliwe jest również użycie znaku %, który oznacza dowolny ciąg znaków. Przykładowo, wpisywanie danych w polu nazwiska może oznaczać: Kow% - wszystkie osoby o nazwisku zaczynającym się na Kow S%cki – wszystkie osoby o nazwisku zaczynającym się na S i kończącym na cki Po wprowadzeniu filtru należy wcisnąć przycisk F8 lub opcję Wykonanie zapytania z paska narzędzi.Czynność ta spowoduje zastosowanie wprowadzonych kryteriów i wyświetlenie danych je spełniających. W przypadku, gdy wszystkie pola są puste, oznacza to, że żadne dane zapisane w systemie nie spełniają podanego kryterium. Wybranie z paska narzędzi opcji Wyczyść wszystko spowoduje otwarcie dialogu wprowadzania zapytania, które automatycznie jest uruchamiane przy otwarciu większośći formularzy systemu USOS.

6. Dane w tabelach Większość systemu opiera się na danych wyświetlanych w tabelach. Każda tabela składa się z wierszy, w których wypisywane są kolejne rekordy z danymi oraz kolumn, w których wypisywane są poszczególne pola każdego z rekordów. Kolumny opisane są za pomocą nagłówka ułatwiającego identyfikację zawartych w niej danych. Pola kolumn mogą być szare, co oznacza, że dane w nich zawarte są tylko do odczytu, lub białe czyli z możliwością wprowadzania zmian. W systemie USOS występują trzy rodzaje pól. Zwykłe pole edycyjne, listy wyboru, które posiadają zawsze przycisk strzałki po prawej stronie oraz pola zaznaczania, które przyjmują tylko dwie wartości zaznaczone lub puste. Dodatkowo przy niektórych polach może pojawić się przycisk z trzema kropkami, otwiera on większe okno edycyjne ułatwiające wprowadzanie danych. Po prawej stronie tabeli znajduje się pasek przewijania (w przypadku dużych tabel) lub tylko dwa przyciski ze strzałką w dół i w górę. Oba te przyrządy służą do przewijania danych w tabeli. Aby dodać nowy wiersz w tabeli (pod warunkiem, że tabela zawiera pola edycyjne) służy klawisz F6 lub przycisk z plusem na pasku narzędzi. Wiersze kasowane są klawiszem Shift+F6 lub przyciskiem z czerwonym krzyżykiem.

7. Raporty We wszystkich formularzach systemu USOS rozmieszczonych jest wiele przycisków z krótkim opisem słownym. Większość z nich służy do przemieszczenia się między poszczególnymi formularzami. Przyciski z wytłuszczonym (pogrubionym) opisem służą do generowania raportów, czyli danych zebranych w formie gotowej do wydrukowania. Pierwsze wykorzystanie mechanizmu raportowania wiąże się koniecznością uruchomienia aplikacji Motor. Program ten otworzy się w nowym oknie i będzie działał w tle właściwego mechanizmu. Okna tego nie należy zamykać po wygenerowanie raportu, a dopiero w momencie wyłączania systemu USOS. Zdecydowana większość raportów przed wygenerowaniem pozwala na sprecyzowanie parametrów określających dokładną jego zawartość. Pasek narzędzi tego okna zawiera trzy podstawowe opcje: 1 – Uruchomienie raportu z podanymi ustawieniami 2 – Anulowanie raportu 3 – Przełączanie pomiędzy stronami ustawień jeśli jest ich więcej niż jedna Raport po wygenerowaniu można wydrukować na drukarce lub do skazanego typu pliku.

8. Zmiana hasła i roli W opcją menu Administracja -> Zmiana hasła i roli, znajduje się formularz, który pozwala na zmianę aktualnie wykorzystywanego hasła. W tym celu podajemy stare hasło, dwukrotnie nowe hasło, a następnie wciskamy przycisk Zmień hasło. W przypadku użytkowników, którzy mają przypisanych więcej niż jedną rolę w systemie (na przykład są pracownikami dziekanatu i jednocześnie odpowiadają za przygotowanie i wprowadzanie do systemu planu zajęć) formularz ten pozwala na wybór aktualnie wykorzystywanej roli. Aktualnie wybrana rola domyślna określa zakres możliwości działania użytkownika w systemie USOS. W przypadku, gdy użytkownik wykona operację, do której nie ma uprawnień, system wyświetli komunikat informujący o braku upoważnienia,