Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Regresja i korelacja materiały dydaktyczne.
Advertisements

Excel Narzędzia do analizy regresji
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
HERD BEHAVIOR AND AGGREGATE FLUCTUATIONS IN FINANCIAL MARKETS Rama Cont & Jean-Philipe Bouchaud. Macroeconomic Dynamics, 4, 2000, Cambridge University.
Inauguracyjne spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń Transport Miejski
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
BUDOWA MODELU EKONOMETRYCZNEGO
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Regresja w EXCELU.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
GWD Kartuzy, 31 maja – 1 czerwca 2012
GWD, Szklarska Poręba, kwietnia 2012
Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami zdrowotnymi w powiecie moderator: Zbyszko Przybylski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania pomocą społeczną. moderator: Jacek Cerebież-Tarabicki Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania kulturą moderator: Joanna Orlik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Grupa Wymiany Doświadczeń gospodarka odpadami komunalnymi moderator: Krzysztof Choromański Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Prywatyzacja usług publicznych.
Mgr Sebastian Mucha Schemat doświadczenia:
Korelacje, regresja liniowa
Wykład 4. Rozkłady teoretyczne
Średnie i miary zmienności
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
Spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń (GWD II) Gospodarka wodno-kanalizacyjna Oleśnica 1-2 marca 2012 Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
Metody ilościowe w biznesie Wykład 1
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
i jak odczytywać prognozę?
Ekonometria. Co wynika z podejścia stochastycznego?
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Irena Woroniecka EKONOMIA MENEDŻERSKA - dodatek do W2
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Badanie statystyczne TEMAT:
Hipotezy statystyczne
Planowanie badań i analiza wyników
Inwestycje w polityce społecznej a idea kosztów zaniechania prof. SGH dr hab. Piotr Błędowski, Szkoła Główna Handlowa Projekt innowacyjny współfinansowany.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Testowanie hipotez statystycznych
Wnioskowanie statystyczne
mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
MACHINE REPAIR Symulacja z arkuszem kalkulacyjnym Magdalena Gołowicz Agnieszka Paluch.
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Weryfikacja hipotez statystycznych „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 11
1 Rzeczywiste korzyści dla firm stosujących narzędzie KASSETTS – studium przypadku Marcin Hajdul Instytut Logistyki i Magazynowania.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Statystyka matematyczna
EKONOMETRIA W3 prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
Regresja wieloraka – bada wpływ wielu zmiennych objaśniających (niezależnych) na jedną zmienną objaśnianą (zależą)
Jednorównaniowy model regresji liniowej
Transport drogowy na Mazowszu
Model ekonometryczny z dwiema zmiennymi
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking kosztów w komunikacji miejskiej, jako narzędzie wspomagania decyzji samorządów dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Problemy Od czego zależy koszt wozokilometra? Czy rzeczywiście prywatni przewoźnicy są tańsi? Czy powoływanie ZTM przynosi korzyści finansowe? Jak kontraktować usługi?

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Metoda badawcza – stochastyczna analiza graniczna (SFA) Funkcja kosztów: gdzie: – y – koszt wozokilometra – – stała + parametry usługi transportowej (wiek autobusu, długość autobusu itp. lub ich logarytmy) pomnożone przez ich wpływ na granicę kosztów, ustalony metodą największej wiarygodności; – v – zmienna losowa z rozkładem normalnym – obiektywne odchylenia kosztów – u – nieefektywność – zmienna losowa z rozkładem półnormalnym (0) Stosowano także regresję liniową

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Metoda badawcza – Dane wejściowe Baza danych z: – Danymi IGKM o operatorach komunalnych, funkcjonujących w modelu niemieckim: 18 miast (przedsiębiorstw), 1546 zadań przewozowych – Danymi z badania ankietowego ZTM: 12 miast (ZTM), 4002 zadania, 281 stawek (rekordów) Ponad 50% zadań przewozowych w miastach z >30 autobusami

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regresja liniowa – stworzony model 1 NazwaParametrBłąd standardowy Krytyczny poziom istotności α Stała1,7830,5240,01 Komunalny przetarg-0,6950,1590,01 Prywatny-1,1190,1410,01 Komunalny bez ZTM0,0160,134 Zależność mało istotna statystycznie (ok. 0,9) Średnia dł.aut. [m]0,1970,0230,01 Śr. V eksploatacyjna [km/h] -0,0190,0040,01 Średni wiek autobusu [lata] -0,0510,0190,01 Udział aut. niskopodłogowych [%] 0,6190,2390,05 Przeciętna płaca w podregionie [zł/h] 0,1380,0140,01

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regresja liniowa – stworzony model 2 NazwaParametrBłąd standardowy Krytyczny oziom istotności α Stała-1,4250,9240,15 Komunalny przetarg-0,6590,1500,01 Prywatny-1,1320,1390,01 Komunalny bez ZTM0,0050,128 zależność mało istotna statystycznie (ok. 0,97) Średni logarytm dł.aut. [m] 6,0030,7310,01 Śr. V eksploatacyjna [km/h] -0,0200,0040,01 Średni log wieku autobusu [lata] -1,4350,3670,01 Udział aut. niskopodłogowych [%] 0,6090,2150,01 Przeciętna płaca w podregionie [zł/h] 0,1380,0140,01

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regresja liniowa - wyniki

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SFA - Stworzone modele Zależności nie uwzględnione w modelach: – Lokalny poziom płac (brak istotności statystycznej) – Liczba zadań w obrębie umowy (zależność nielogiczna) Model 1 - ogólnyModel 2A - przetargiModel 2B - przetargi ZmiennaWspółczynnikOdch. std.WspółczynnikOdch. std.WspółczynnikOdch. std. Stała3,7500,5363,2960,5942,4910,583 Średnia dł.aut. [m]0,1300,0160,1280,0220,1380,023 Średni log wieku autobusu [lata] -1,0380,302-0,8070,440-0,7260,327 Śr. przebieg autobusu [kkm/rok] -0,0070,002-0,0060,003-0,0070,002 Udział aut. niskopodłogowych [%] 0,6410,1530,5610,1890,4790,172 Śr. V eksploatacyjna [km/h] -0,0270,015-0,0410,028 Udział autobusów z dod. wyp. [%] 0,4990,348

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – model generalny (1) Dodatkowy koszt ZTM – ok. 0,40 zł/wozokm, średni koszt – 5,48 zł/wozokm

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – model generalny (2)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – model generalny (3)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – tylko przetargi (1)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – tylko przetargi (2)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – tylko przetargi (4)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – tylko przetargi (5)

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki SFA – tylko przetargi Umowy proefektywnościowe – bez: czasu trwania umowy wynoszącego nie więcej niż 1 rok i powyżej 8 lat; braku waloryzacji lub waloryzacji negocjowanej; umów bez wskazanych linii; umów zawierających ponad 60 wozów -> 80 umów i 336 zadań średni koszt – 4,58 zł/wozokm

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wnioski (1) Efektywność komunalnych przedsiębiorstw komunikacyjnych jest zróżnicowana, a zatem decyzje powinny być podejmowane z uwzględnieniem lokalnej efektywności i możliwości wykreowania konkurencyjnego rynku Powoływanie ZTM – w połączeniu z bezprzetargowym przyznawaniem zadań przewozowych – powoduje zwiększenie kosztów o ok. 16,5% względem modelu klasycznego

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wnioski (2) Demonopolizacja transportu miejskiego w postaci przyznawania zadań przewozowych w formie przetargu zmniejsza koszty średnio o ok. 6,2%, o ile przetarg wygra przewoźnik prywatny Wielkość oszczędności jest zależna od warunków świadczenia usług – umowy proefektywnościowe generują 7,2% niższe koszty, niż przeciętna umowa przetargowa

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę