Cała Polska czyta dzieciom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

UNICEF PATRONEM GIMNZAJUM PUBLICZEGO W CYBINCE
Ayca Temizkan- Comenius Ayca Temizkan – jest studentką anglistyki z Ankary (Turcja). W ramach programu Uczenie się przez całe życie, Asystentura Comeniusa.
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ Z REALIZACJI PROGRAMU MAŁOPOLSKIEGO ROKU PRZEDSZKOLAKA W GMINIE CZORSZTYN w roku szkolnym 2008/2009 Delegatura KO w Nowym Targu.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Nasza Biblioteka 2011.
SZKOLNE CENTRUM INFORMACJI SP1 CZERWIONKA-LESZCZYNY
„Dzieci – Dzieciom” – wolontariat
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAŁY WROCŁAW CZYTA… IX edycja
PRZEDSZKOLE Mały Geniusz TO PRZEDSZKOLE ZRODZIŁO SIĘ Z MARZEŃ, BY STWORZYĆ MIEJSCE BAŚNIOWE, NIEZWYKŁE, TĘTNIĄCE ŻYCIEM, W KTÓRYM DZIECI CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWE.
„CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Kruszwiccy zwyczajni-niezwyczajni
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Tydzień Bibliotek Dziecięcych 22 – 26 września. Warszawska akcja czytania Pod koniec września w Warszawie odbył się Tydzień Bibliotek Dziecięcych. Nasze.
Wychowywać to kochać i wymagać
„ Europejski Tydzień Autyzmu”
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
„Dzielimy się doświadczeniami”
Czytelnictwo w bibliotekach szkolnych Wrocławia „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy...” Albert Einsten.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
Uznaje się, że jedną z ważniejszych dróg wiodących do czytelnictwa jest wyrobienie w dziecku nawyku - najpierw zabawy książką, później słuchania. Aby czytanie.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Jak zachęcać uczniów do czytania
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 IM. MARII KONOPNICKIEJ W SIERADZU Przykłady dobrych praktyk.
Innowacja pedagogiczna
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Priorytet nr 3 Dofinansowanie dla Biblioteki Gimnazjum im. Matki Jadwigi Borzęckiej w Poznaniu Program realizowany w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym.
„ Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi ” (Janusz Korczak) Zespół Szkół Specjalnych nr 5 tel./fax (42) ul. Plantowa Łódź.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Punkt Przedszkolny czerwiec 2017
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Cała Polska czyta dzieciom Realizacja kampanii społecznej w przedszkolach i szkołach gminy Czerwionka-Leszczyny Oprac. Mirela Kluczniok

W gminie Czerwionka-Leszczyny kampania społeczna Cała Polska czyta dzieciom prowadzona jest w 18 placówkach: przedszkolach, w tym w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, szkołach podstawowych, zespole szkół specjalnych i gimnazjum. W ramach akcji głośnego czytania realizowane są następujące programy edukacyjne: - Czytające szkoły; - Klub czytających przedszkoli; - Czytanie zbliża (program, którego celem jest wzajemne poznanie się oraz integrowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych podczas wspólnych imprez czytelniczych). Realizacja pierwszych dwóch programów zakłada codzienne czytanie dzieciom wybranej książki przez 15-20 minut. Oprócz codziennego czytania organizujemy szereg imprez z książką w roli głównej.

„URODZINY KUBUSIA PUCHATKA”

„URODZINY KUBUSIA PUCHATKA” W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH

„URODZINY KUBUSIA PUCHATKA” W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH

GMINNE OBCHODY „80 URODZIN KUBUSIA PUCHATKA”

GMINNE OBCHODY „80 URODZIN KUBUSIA PUCHATKA”

IMPREZY CZYTELNICZE W RAMACH PROGRAMU CZYTANIE ZBLIŻA

IMPREZY CZYTELNICZE W RAMACH PROGRAMU CZYTANIE ZBLIŻA „WESOŁE CZYTANIE, RADOSNE KOLĘDOWANIE”

IMPREZY CZYTELNICZE W RAMACH PROGRAMU CZYTANIE ZBLIŻA „SPOTKANIA Z KSIAŻKĄ”

IMPREZY CZYTELNICZE W RAMACH PROGRAMU CZYTANIE ZBLIŻA „ANDRZEJKI W BIBLIOTECE”

ZIMA Z KSIĄŻKĄ

ZIMA Z KSIĄŻKĄ „CZYTAMY PRZYGODY MIKOŁAJKA”

ZIMA Z KSIĄŻKĄ „BAL U KRÓLOWEJ ŚNIEGU”

ZIMA Z KSIĄŻKĄ W PRZEDSZKOLACH

SPOTKANIA CZYTELNICZE ZE ZNANYMI I CIEKAWYMI LUDŹMI

SPOTKANIA CZYTELNICZE ZE ZNANYMI I CIEKAWYMI LUDŹMI

SPOTKANIA CZYTELNICZE ZE ZNANYMI I CIEKAWYMI LUDŹMI

SPOTKANIA CZYTELNICZE ZE ZNANYMI I CIEKAWYMI LUDŹMI

MIĘDZYSZKOLNE KONKURSY CZYTELNICZE

MIĘDZYSZKOLNE KONKURSY CZYTELNICZE KONKURS „Z WIZYTĄ W BULLERBYN”

MIĘDZYSZKOLNE KONKURSY CZYTELNICZE KONKURS „W BAŚNIOWYM ŚWIECIE ANDRESENA”

GMINNE FESTYNY CZYTELNICZE

III OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM

IV OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM

IV OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM

V OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM

V OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ CZYTANIA DZIECIOM

Kampania społeczna CPcd w dużym stopniu przyczyniła się do tego, że szkoły i przedszkola naszej gminy bardzo szybko „zorganizowały się” i chętnie podejmują wspólne działania związane z propagowaniem głośnego czytania. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i pracy wielu bibliotekarzy, metodyków, nauczycieli, wychowawców, wsparciu dyrektorów szkół i przedszkoli, którzy starają się, by w dobie komputerów sztuka czytania nie zanikła, w naszych placówkach można znaleźć wzór do naśladowania, przykład współpracy ze środowiskiem oraz dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami.

Głośne czytanie to doskonały sposób okazania dziecku miłości(…) Czytając dziecku zaspokajamy wszystkie jego potrzeby emocjonalne – psychiczne, umysłowe i moralne – dając mu wiarę w siebie oraz narzędzia sukcesu na całe życie. (Na podstawie książki Rossa Campbella „Sztuka zrozumienia czyli jak naprawdę kochać dziecko”)