Innowacja pedagogiczna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Politechnika Młodzieżowa przy II LO w Słupsku. 2012/2013
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Konkursy z wykorzystaniem technologii informacyjnej
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Kalendarz 2020.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna  Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie    KOŁO MATEMATYCZNO – INFORMATYCZNE Uniwersytet Matematyczny Grudzień 2009r.

metodyczno - organizacyjna Innowacja mgr Aneta Stankiewicz-Michalczuk Osoba wdrażająca Zespół Szkół Nr 5 w Białymstoku Miejsce wdrażania Wrzesień 2009 – czerwiec 2010 Termin

ul. Akademicka 2 Instytut Matematyki Instytut Informatyki ul. Sosnowa 64

Osoby uczestniczące w innowacji Mgr Aneta Stankiewicz-Michalczuk - autor innowacji, nauczyciel matematyki SP 5 Dr Małgorzata Hryniewicka – adiunkt w Instytucie Matematyki Zakład Algebry Dr Agnieszka Stocka - pracownik naukowy Instytutu Matematyki Zakład Algebry Dr Robert Milewski - Zastępca Dyrektora Instytutu Informatyki Zakład Programowania i Metod Formalnych Dr Artur Korniłowicz – adiunkt w Instytucie Informatyki Zakład Programowania i Metod Formalnych Osoby uczestniczące w innowacji

Projekt adresowany jest do grupy uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie z klas V – VI szkoły podstawowej Asia Aleksiejuk V c Natalia Czerska V c Małgosia Daniluk V c Jaś Górski V c Paweł Waśkiewicz V c Maciej Bogdanowicz V c Kacper Bolesta V c Basia Jędrzejewska V I c Katarzyna Kajurek V I c Martyna Maksimowicz V I c Tomasz Kubala V I c Aleksander Krupski V I b Jędrzej Bania V I b Ola Siemion V I a

Innowacja została opracowana na podstawie programu nauczania matematyki w szkole podstawowej wydawnictwa GWO „Matematyka z plusem”, numer w wykazie DKOW-5002-37/08   Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych i informatycznych uczniów oraz wykorzystanie technologii informacyjnej do nauki matematyki Cel ogólny:

„Szkoła myślenia” Udział w programie Rozwiązywanie zadań trudnych, konkursowych, łamigłówek Praca metodą projektu Monitoring Ewaluacja Praca metodami aktywnymi Rozwiązywanie problemów matematycznych, prace badawcze Udział uczniów w konkursach matematycznych, np. Kangur, Genius Logicus, Wojewódzki Konkurs Matematyczny, Stypendiada matematyczna, Łamigłówki Matematyczne...

Korzystanie z pracowni komputerowej i Internetu Wykorzystanie do zajęć tablicy interaktywnej InterWrite Uczestniczenie uczniów w zajęciach warsztatowo – ćwiczeniowych prowadzonych przez pracowników uniwersyteckich w ich placówkach w wykładach Podlaskiego Festiwalu Nauki (kwiecień 2010) Udział uczniów Rozwiązywanie łamigłówek matematycznych na platformach www.szkola-myslenia.pl www.maxitest.eu

  Harmonogram działań

Pierre Fermat Albert Einstein Pitagoras z Samos Tales z Miletu wrzesień Pierre Fermat „Teoria liczb to droga do sukcesu” październik Albert Einstein „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona” listopad Pitagoras z Samos „Wszystko jest liczbą” grudzień Tales z Miletu „Wszystko jest z wody” styczeń Archimedes „Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę ziemię”

luty Euklides Kartezjusz „Cogito ergo sum” – „Myślę, więc jestem” „W geometrii nie ma nawet specjalnych dróg dla królów” marzec Kartezjusz „Cogito ergo sum” – „Myślę, więc jestem” kwiecień Francois Viete „Na drodze matematycznej dedukcji można znaleźć klucz do szyfru” maj Isaak Newton „Spadające jabłko znaczy wiele” czerwiec Evariste Galois „Zabłysła niesłychanej jasności gwiazda”

Działania w trakcie realizacji: Program "Szkoła Myślenia" skierowany jest do szkół z całej Polski. Jego celem jest zachęcenie nauczycieli do podejmowania z uczniami działań o charakterze badawczym, zarówno w naukach matematyczno-przyrodniczych, jak i humanistyczno-społecznych, poprzez realizowanie projektów i organizowanie szkolnych festiwali nauki.  Etapy programu Etap 1 - do 28.02.2010  Etap 2 - do 25.06.2010  Etap 3 - do 02.07.2010  Etap 4 - do 09.07.2010  Działania w trakcie realizacji: Projekt 1 – „Mapa świata wg wskaźnika HDI” Projekt 2 – „Bryły platońskie, archimedesowe i nie tylko” Publiczna prezentacja – czerwiec 2010r.

Publiczna prezentacja projektu Projekt 1 – „Mapa świata wg wskaźnika HDI”

Platforma internetowa www.szkola-myslenia.pl

Pogłówkuj z nami Matematyczne zagadki i łamigłówki przez wieki były rozrywką filozofów, kapłanów i arystokracji. Już w Starożytnym Babilonie i Egipcie klasa rządząca zabawiała się w wolnym czasie wymyślaniem i rozważaniem złożonych problemów matematycznych.

Platforma internetowa www.maxitest.eu

Konkurs łamigłówek Genius Logicus

Zajęcia na Uniwersytecie - Instytut Informatyki - Warsztaty poprowadzone przez mgr inż. Krzysztofa Popowicza pracownika Zakładu Sztucznej Inteligencji i dr Roberta Milewskiego pracownika Zakładu Programowania i Metod Formalnych Na temat „Konketanacyjna synteza mowy – czytające komputery”

Zajęcia z wykorzystaniem tablicy InterWrite Warsztaty przeprowadzone na temat „Rodzaje trójkątów. Cechy podobieństwa trójkątów”

Zajęcia na Uniwersytecie - Instytut Matematyki - Warsztaty poprowadzone przez Dr Małgorzatę Hryniewicką adiunkta w Zakładzie Algebry Na temat „ Jak to było z liczbami niewymiernymi, konstrukcja pięciokąta foremnego”

Efekty Efekty pracy z uczniem zdolnym przejawiają się w tym, że uczeń: samodzielnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach, ma rozbudzoną potrzebę samorealizacji (bierze udział w konkursach, olimpiadach, programach, projektach), potrafi i chce samodzielnie korzystać z dodatkowych źródeł wiedzy, jest ciekawy świata w pełni wykorzystuje swoją wiedzę, rozwiązuje problemy, stawia hipotezy, wyciąga wnioski bierze czynny udział w życiu klasy i szkoły.

Dziękuję za uwagę