Dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska
Advertisements

ELEMENTY WSPÓŁCZESNEJ TEORII PRODUKCJI I PODZIAŁU Neoklasyczna teoria produkcji i podziału Trzy główne sposoby interpretacji interpretacji kapitału/zysku.
Aukcja o dolara $$$ P. Jaworska W. Filipowicz.
Rozdział XIV - Ubezpieczenia życiowe
Metoda simpleks Simpleks jest uniwersalną metodą rozwiązywania zadań programowania liniowego. Jest to metoda iteracyjnego poprawiania wstępnego rozwiązania.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Uproszczony model Paula Krugmana (podręcznik K&O), rozdz. 6)
Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
ZAAWANSOWANE WIZUALIZACJE W NAUCE I W BIZNESIE… Piotr Koźniewski 3R Studio Sp. Z o.o. Teorii i pytań kilka Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
„METODA FOURIERA DLA JEDNORODNYCH WARUNKÓW BRZEGOWYCH f(0)=f(a)=0”
w transformacji ekonomii.
Wykonała: Aleksandra Śmieciuch
Wykład 2: Upraszczanie, optymalizacja i implikacja
Metoda simpleks opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Simpleks jest uniwersalną.
Staże Ośrodka RENOWATOR.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Równania i Nierówności czyli:
Teoria wyboru konsumenta
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Kolor i wielkość reklamy
Dr inż. Sebastian Saniuk
OFERTA WSPÓŁPRACY DLA PRODUCENTÓW MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH I WYKOŃCZENIOWYCH.
OFERTA HANDLOWA DLA FIRM.
Marketing elektroniczny w turystyce
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
Odkryjmy razem - Allegro
Zastosowanie w firmach Portale internetowe i intranetowe.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Szereg czasowy – czy trend jest liniowy?
TEORIA ERGODYCZNA Bartosz Frej Instytut Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
PROBLEM DUOPOLU Agnieszka Baraniak Karina Borkowska
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Economic Imperializm II...czyli jak szorstki urok ekonomii podbija serca kolejnych dziedzin nauki Na podstawie tekstu Edward’a P. Lazear’a Dorota Sławińska.
Gry różniczkowe i ich zastosowania w Automatyce i Robotyce
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Strona 1 AdPortal | Senatorska 13/15, Warszawa | tel | fax: | | Warszawa,
Internet jako środowisko informacyjne wykład - studia podyplomowe Broker informacji Dr Remigiusz Sapa.
O PTYMALIZACJA JAKO ELEMENT SMART GRID Błażej Olek, Michał Wierzbowski Instytut Elektroenergetyki Politechnika Łódzka.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Wspomaganie Decyzji IV
Filtr Kalmana (z ang. Kalman Filter w skrócie KF)
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Internet jako środowisko informacyjne wykład
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Internet jako środowisko informacyjne wykład - studia niestacjonarne
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
OPCJE Ograniczenia na cenę opcji
Proste strategiczne gry decyzyjne 1.Inwestor dysponuje opcją na zasadzie wyłączności, chronionej patentem licencją, itp.; model jednookresowy – decyzja.
Konferencja metodyczna dla nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej. Warszawa, Wyszukiwarki... nie tylko stron. Jakub Kacprzak NetSprint.pl.
na podstawie tekstu: W. Kwaśnickiego
Google AdWords.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Metody optymalizacji – metody badań operacyjnych
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
SEO/SEM – daj się znaleźć użytkownikowi
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Zapis prezentacji:

dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce

Część I (TODO)

Część II Teoria aukcji w wyszukiwarkach internetowych

Czym jest wyszukiwarka internetowa

Gracze gry informacyjnej Firma Serwis Internetowy Użytkownik

Zdefiniowanie problemu badawczego Użytkownik wprowadza dane co i gdzie. Dostępne są dodatkowe filtry jednak większość wyszukiwań odbywa się tradycyjnie Charakterystyka sposobu wyszukiwania Obiektami wyszukiwanymi są lokale, biznesy (businessy) Wspólne cechy? Charakterystyka zbioru wyszukiwanych obiektów Wyszukiwarka ma przedstawić uporządkowaną według określonych przez algorytm kryteriów listę businessów wraz z ewentualnymi innymi polami – reklamami (co jest reklamą?) Przedstawiane dane mają w najlepszy możliwy sposób odpowiadać użytkownikowi zadającemu pytanie. Cel

Uproszczony model aukcyjny Reklamodawca i wycenia kliknięcie na dla i = 1..n Reklamodawca i ogłasza ofertę kupna (bid) dla i = 1..n Reklamodawcy ustawiani są w kolejności malejących ofert kupna Reklamodawca na pozycji i-tej płaci cenę za kliknięcie (PPC) jako ofertę kupna (bid) reklamodawcy znajdującego się poniżej. Wypłata dla reklamodawcy i to gdzie jest równe CTR dla pozycji i. Można też na to spojrzeć jak na różnice wyceny do faktycznego kosztu pomnożoną przez liczbę kliknięć (a nie CTR).

Uproszczony model aukcyjny - przykład BIDCena do zapłatyOsobaSlot 4$3$1 2$2 1$3 0$ BID Actual CPC Osoba 4$ 3$ 4$ 2$ 4$ min QS AdRank

Wstęp do teorii PozycjawycenaCTRbidzysk 1V_1X_1B_1(v_1 – b_2)x_1 2V_2X_2B_2(v_2 – b_3)x_2 3V_3X_3B_3(v_2 – b_4)x_3 4V_4X_4B_40

Równowagi Nasha Po przekształceniach: Zysk serwisu internetowego

Symetryczna równowaga Nasha Dla każdych i oraz j Druga nierówność jest równoważna tej: Co prowadzi do:

Symetryczna równowaga Nasha cd.. Rozwijając równania rekurencyjne dochodzimy do:

Estymacja wyceny Otrzymujemy:Otrzymujemy:

Własności SRN

Wstawka ekonomiczna Trochę mikroekonomii.

Krytyczne spojrzenie na prosty model aukcyjny Jak szybko można zmieniać bidy Co gracze wiedzą o bidach innych Czy gracze są racjonalni Wady od strony reklamodawców Pominięty czynnik jakości Niezgodność intencji (czy my naprawdę chcemy pokazywać reklamę na zasadzie płacę za kliknięcie?) Wady od strony serwisu internetowego Wprowadzić zmienną odpowiedzialną za jakość reklamy Co z tym robić?

Rozszerzenie modelu o jakość Co w sposób analogiczny prowadzi do: A jak to się ma do rzeczywistości?