Duże dzieci – wielkie sprawy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
Opracował J. Stryjkowski
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
Szkoła Odkrywania Talentów
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Naród i postawy wobec narodu
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
Innowacja pedagogiczna
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Pedagogika szkoły wyższej
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Rok szkolny 2011/2012.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Przedstawienie programu „Zrozumieć i odczuć” w ramach Partnerstwa na Rzecz rozwoju „Wchodzenie, utrzymanie, powrót na rynek pracy osób po chorobie psychicznej”
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Przedszkola Miejskiego nr 4
Doskonalenie nauczycieli granty
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wychowanie do życia w rodzinie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Duże dzieci – wielkie sprawy Program dotyczący praw dzieci realizowany w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka

Program trwał przez cały rok szkolny 2012/2013. Zadaniem programu było uświadomienie o istnieniu i funkcjonowaniu praw dziecka. Zapoznanie dzieci z możliwościami, jakie mają w przypadku, gdy ich prawa zostaną naruszone. Program trwał przez cały rok szkolny 2012/2013.

CELE PROGRAMU EDUKACYJNEGO: kształtowanie u dzieci poczucia godności ludzkiej; uczenie zasad komunikowania się w grupie, umiejętności rozwiązywania konfliktów bez stosowania przemocy; wyrabianie szacunku i tolerancji dla różnych ludzi.

Cele edukacyjne: Zapoznanie dzieci Zrozumienie idei i znaczenia praw człowieka. Świadomość własnych praw, możliwości i ograniczeń. Świadomość norm regulujących życiem człowieka. Zapoznanie dzieci z możliwościami, jakie mają w przypadku, gdy ich prawa zostaną naruszone.

Cele główne: uświadomienie dzieciom ich praw; wyjaśnienie czym są prawa człowieka (dziecka); zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice między ludźmi, jako naturalne zjawisko w świecie; kształtowanie postawy tolerancji wobec „inności”; wzmocnienie poczucia własnej wartości; rozumienie pojęcia tożsamości; kształtowanie szacunku dla poglądów różnych ludzi; uświadomienie dzieciom, że ludzi nie można różnicować ze względu na kolor skóry, płeć, pochodzenie; wyjaśnienie dzieciom, co to znaczy, że mają prawo do prywatności; uświadomienie granic prywatności; uświadomienie dzieciom, iż ich prawa oznaczają określone powinności dorosłych; uświadomienie dzieciom, że istnieją osoby i instytucje, do których mogą się zwrócić o pomoc, jeśli ich prawa zostały naruszone.

Zgodnie z harmonogramem programu odbywała się pedagogizacja rodziców.

W dwóch numerach gazetki przedszkolnej Przedszkolandia zostały umieszczone artykuły dotyczące Praw Dziecka.

Powstała również gazetka ścienna dla rodziców…

Rodzice wypełnili także ankietę dotyczącą znajomości Praw Dziecka.

Odbyły się zajęcia w grupach według załączonego scenariusza…

EWALUACJA Choć wszystkie założenia programu zostały spełnione, nie można jednoznacznie potwierdzić czy w/w program przyniósł określone cele. Dzieci zostały zapoznane ze swoimi prawami, jednak ciągle należy powracać do tematyki programu mając na uwadze ich wiek, specyfikę rozwoju oraz sposoby kształtowania się określonych postaw i zachowań. Aby osiągnąć zamierzone cele należy kontynuować program w kolejnych latach, mając nadzieję, że podobna tematyka będzie realizowana również w dalszym procesie kształcenia dziecka.