Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO KOŁA POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Zabytkowa architektura Szkoły – grafika w wykonaniu pani Jolanty Dziok, matki naszej uczennicy.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Promocja posterów Przedszkole Miejskie w Gliwicach
Uczniowie klasy 6a wykonali piękną gazetkę ścienną o patronie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
95 lat Szkoły Podstawowej nr 17 „By czas nie zatarł i niepamięć”
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Duże dzieci – wielkie sprawy
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Jasełka W dniach grudnia 2012 roku w Domu Kultury LSM w Lublinie odbył się IV Przegląd Spektakli Bożonarodzeniowych. Jasełka 2011.
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
doświadczenia drogą do wiedzy"
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
Dnia r. odbyła się debata pod tytułem:
„Szkoła bez wulgaryzmów”
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
MAMO !!! TATO !!! POZWÓLCIE MI NA TO !!! Z łatwością przekraczamy próg szkolny Ponieważ od najmłodszych lat uczestniczymy w codziennym życiu naszej szkoły!
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zabawa Karnawałowa klas IV - VI. 22 lutego w naszej szkole odbyła się zabawa karnawałowa.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
Przedszkolne kolędowanie Samorządowe Przedszkole w Linowie kolędowanie rozpoczęło od „Spotkania Opłatkowego” które odbyło się w naszej placówce dnia r.
Czy jesteśmy tolerancyjni?
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Z C OMENIUSEM W T URCJI Adana, 3-9 listopada 2013 r.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
„ Nasze dzieci 6 letnie w I klasie” Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Grzechyni.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA BRZECHWY W KŁANINIE ZAPRASZA NA ŚNIADANIE
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
„Śniadanie daje moc”, czyli podróż kl. II do Krainy Zdrowia Uczniowie klas I –III Zespołu Szkół w Łączanach wybierają się w podróż do Krainy Zdrowia na.
WIZYTA PRZEDSZKOLAKÓW W Ś WIETLICY SZKOLNEJ „pszczó Ł ki” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W PO Ł A Ń CU 19 MARCA 2015r NASZE ŚWIETLICOWE „PSZCZÓŁKI”
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Bal czarownic.
Szkoła podstawowa w Słubicach
doświadczenia drogą do wiedzy"
Zespół Szkół w Piaskach.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ANDRYJANKACH
Szkoła Sportowych Talentów
13 grudnia 2017 rok.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapraszamy Dołącz do nas !
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 Zadanie konkursowe nr 7 „Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu

Cele : Zrozumienie przez młodzież, jakie znaczenie ma nazewnictwo w kwestiach niepełnosprawności. Pokazanie, że każdy z nas ma różnego rodzaju trudności, które w jakiś sposób zaburzają nasze funkcjonowanie, podobnie jak u osób niepełnosprawnych. Uświadomienie uczniom, że osoba niepełnosprawna nie jest gorsza od nich – jest sprawna inaczej Uzmysłowienie uczniom, że powinni być tolerancyjni - tolerancją nazwiemy wszystkie zjawiska i zachowania , które mimo tego ,że nie będą nam się podobać i nie będziemy podświadomie ani też świadomie mogli ich zaakceptować jako prawidłowe czy wręcz normalne ,to jednak je uszanujemy .

Sprawni inaczej W ramach realizacji tego punktu w naszej szkole zostały przeprowadzone pogadanki wg. konspektu udostępnionego przez jury konkursu, które były tylko przypomnieniem uczniom problemu niepełnosprawności. Nasi uczniowie są świadomi, że obok dzieci sprawnych funkcjonują również dzieci „sprawne inaczej”. Szkoła nasza sąsiaduje z Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczym, do którego uczęszczają uczniowie niepełnosprawni. Również w naszych klasach obok dzieci sprawnych uczą się niepełnosprawne. Problem niepełnosprawności nie jest obcy w naszej szkole.

Jasełka Realizacja zadania 7 zbiegła się w naszej szkole ze Świętami Bożego Narodzenia oraz karnawału. Postanowiliśmy to wykorzystać i zaprosić naszych sąsiadów do wspólnej zabawy. Uczniowie z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego byli naszymi gośćmi i razem z nami obejrzeli przedstawienie jasełkowe w wykonaniu uczniów kl.III a i zespołu muzycznego. Jasełka w wykonaniu młodszych uczniów naszej szkoły bardzo spodobały się zaproszonym gościom, za co mali aktorzy otrzymali pochwały, podziękowania i gromkie brawa. Goście chwalili ich za pokonanie tremy, wczucie się w role, za umiejętności działania w zespole oraz za wspaniałe stroje, w których prezentowali się doskonale. Zaproszeni goście na koniec otrzymali logo naszej szkoły wraz z malowankami oraz słodki poczęstunek od Pani Dyrektor D.Maćkowskiej

Zabawa karnawałowa W styczniu 2012 r. w naszej szkole odbyła się zabawa karnawałowa. Na wspólną zabawę nasi uczniowie zaprosili swoich kolegów i koleżanki z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego. Ponieważ był to bal kostiumowy, wszyscy uczniowie przyszli przebrani za rycerzy, księżniczki, żołnierzy, zwierzątka. Nasi goście również włożyli kostiumy. Wszyscy bawili się wspaniale, a w międzyczasie zostali poczęstowani smacznymi pączkami i napojami. W czasie tak wspaniałej zabawy zatarły się różnice między dziećmi sprawnymi a niepełnosprawnymi.

Sprawni inaczej Nasi uczniowie wiedzą, ze słowo „inwalida” jest od dawna zastąpione słowami „osoba niepełnosprawna”, „osoba sprawna inaczej” i w ten sposób ma inny, lepszy oddźwięk w społeczeństwie. Byliśmy pod wrażeniem zainteresowania i aktywności naszych uczniów, a zaproszeni goście nie spodziewali się tak wspaniałego, ciepłego przyjęcia. Cel został osiągnięty: spotkania z niepełnosprawnymi mogą przekonać dzieci i dorosłych o wartości człowieka, bez względu na ich sprawność.