SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Katedra Marketingu Usług
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Ministerstwo Finansów Biuro Komunikacji Społecznej Podsumowanie I etapu akcji,,Weź paragon.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Pozytywny wizerunek lobbingu?
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Uniwersytety Trzeciego Wieku
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
dr Tomasz Grzyb Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Technik Organizacji Reklamy
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców Konferencja prasowa ARC Rynek i Opinia Sport Management Polska ul. Słowackiego października.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS Konferencja naukowo-branżowa 13 września 2011, Wyższa Szkoła Promocji James A. Sutton, UGI's chairperson and chief executive officer, stated that the UGI- and AmeriGas-led transactions had strengthened the balance sheet of the combined propane business by reducing its debt from approximately 76 percent of total capital to 53 percent. Sutton also noted that consolidation of AmeriGas Partners's assets with UGI's made UGI a $2 billion company with approximately 70 percent of its assets in the unregulated propane industry.

James A. Sutton, UGI's chairperson and chief executive officer, stated that the UGI- and AmeriGas-led transactions had strengthened the balance sheet of the combined propane business by reducing its debt from approximately 76 percent of total capital to 53 percent. Sutton also noted that consolidation of AmeriGas Partners's assets with UGI's made UGI a $2 billion company with approximately 70 percent of its assets in the unregulated propane industry.

AKTUALNIE REALIZOWANE PROJEKTY Marketing sponsorski Zastowanie MICE w Polsce (Meetings, Incentives, Congresses&Events) Wykorzystanie sponsoringu w największych polskich przedsiębiorstwach James A. Sutton, UGI's chairperson and chief executive officer, stated that the UGI- and AmeriGas-led transactions had strengthened the balance sheet of the combined propane business by reducing its debt from approximately 76 percent of total capital to 53 percent. Sutton also noted that consolidation of AmeriGas Partners's assets with UGI's made UGI a $2 billion company with approximately 70 percent of its assets in the unregulated propane industry.

James A. Sutton, UGI's chairperson and chief executive officer, stated that the UGI- and AmeriGas-led transactions had strengthened the balance sheet of the combined propane business by reducing its debt from approximately 76 percent of total capital to 53 percent. Sutton also noted that consolidation of AmeriGas Partners's assets with UGI's made UGI a $2 billion company with approximately 70 percent of its assets in the unregulated propane industry.

Społeczny wizerunek Public Relations James A. Sutton, UGI's chairperson and chief executive officer, stated that the UGI- and AmeriGas-led transactions had strengthened the balance sheet of the combined propane business by reducing its debt from approximately 76 percent of total capital to 53 percent. Sutton also noted that consolidation of AmeriGas Partners's assets with UGI's made UGI a $2 billion company with approximately 70 percent of its assets in the unregulated propane industry.

CELE PROJEKTU Czy Polacy identyfikują termin public relations/ z czym kojarzą termin PR? Jak ludzie definiują wybrane instrumenty i działania public relations? Jaki jest społeczny odbiór wybranych instrumentów i aktywności public relations?

Technika: kwestionariusz wywiadu METODA I TECHNIKA BADAWCZA Metoda ilościowa Technika: kwestionariusz wywiadu

PRÓBA BADAWCZA Ogólna liczba mieszkańców Mazowsza 30.VI.2010 Kryterium zamieszkania Kryterium płci Kryterium wykształcenia Dobór losowo-kwotowy 385 respondentów Luty 2011

TEMATY W RAMACH PROJEKTU

etyczne aspekty public relations sponsoring lobbing CSR etyczne aspekty public relations czarny PR interactive Public Relations (e-PR) społeczna recepcja pracy rzecznika prasowego product placement

Czy polskiemu PR potrzebny jest PR?

Czy polskiemu PR potrzebny jest PR? Proszę powiedzieć, w jakim stopniu zna Pani/Pan pojęcie public relations ? (proszę wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

Deklarowana znajomość terminu public relations

Co jest istotą public relations Co jest Pani/Pana zdaniem istotą PR? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Promowanie pozytywnego wizerunku firmy, instytucji lub/i osoby Sztuka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji o działalności firmy lub/i osoby Reprezentowanie firmy, instytucji lub/i osoby wobec dziennikarzy, klientów i innych Reklamowanie produktów firm lub/i osób Szukanie znajomości wśród dziennikarzy Wywieranie wpływu/manipulowanie Nie wiem/trudno powiedzieć Inne (jakie…?) proszę o własną odpowiedź

Co jest istotą public relations?

Definicje PR według respondentów (69) Kształtowanie pozytywnego wizerunku jakiegoś podmiotu (osoby, instytucji) i jego relacji z otoczeniem Promowanie wizerunku Reklamowanie usług Propaganda stosowana Promowanie firmy w mediach Przedstawianie nawet miernej firmy, organizacji, grupy ludzi w dobrym świetle

Jakie emocje wywołuje termin public relations? Jakie emocje wywołuje u Pani/Pana termin public relations? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Dobre Raczej dobre Ani dobre ani złe Raczej złe Złe Nie mam zdania/żadne

Jakie emocje wywołuje termin PR? Brak deklarowanej wiedzy o PR N=385 N=385 N=385

Jakie skojarzenia wywołuje termin PR? Z czym przede wszystkim kojarzy się Pani/Panu pojęcie public relations? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Z współpracą z mediami Z reklamą Z biznesem Z polityką Z wywieraniem wpływu/manipulacją Z czymś innym (czym…?) proszę w własną odpowiedź Nie wiem/trudno powiedzieć

Z czym kojarzy się public relations? Brak deklarowanej wiedzy o PR N=385 N=385

Komu potrzebny jest PR? Kto Pani/Pana zdaniem najczęściej korzysta z usług firm/osób zajmujących się public relations? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Osoby publiczne (piosenkarze, aktorzy, „gwiazdy” mediów) Firmowe działy marketingu i reklamy Politycy Fundacje i stowarzyszenia Inni (kto…?) Nie wiem/trudno powiedzieć

Komu potrzebny jest PR? N=385 Brak deklarowanej wiedzy o PR

Deklarowana znajomość analizowanych pojęć… Proszę powiedzieć w jakim stopniu zna Pani/Pan pojęcia…? (proszę wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

Deklarowana znajomość…

Kim jest przeciętny nic niewiedzący o PR? MĘŻCZYZNA 25-54 LATA WIEŚ PODSTAWOWE/ZAWODOWE

Kim jest przeciętny najwięcej wiedzący o PR? KOBIETA 25-54 LATA POW.500 TYS. (WARSZAWA) WYŻSZE

Kilka wniosków po badaniu… PRowi jest potrzebny PR… Respondeci nie wiedzą, czym właściwie jest PR Należy kształtować rzetelną wiedzę o PR – w szczególności w odniesieniu do innych pojęć (reklama, perswazja, socjotechnika, manipulacja) Może jakiś lobbing w ministerstwie edukacji na rzecz edukacji o PR w gimnazjach, liceach? PRowi jest potrzebny PR…

SPONSORINGU MOC Bożena Breczko

Znajomość terminu – sponsoring Proszę powiedzieć w jakim stopniu zna Pani/Pan pojęcie sponsoring? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

Znajomość terminu – sponsoring

Czym jest sponsoring – wg respondentów? Które z niżej wymienionych stwierdzeń najbardziej Pani/Panu pasuje do opisu znaczenia terminu sponsoring? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Jednostronne finansowe, rzeczowe wsparcie przez firmy: osób, inwestycji, wydarzeń, imprez itp. Jest to swoista działalność reklamowa Jest to wzajemne działanie z wzajemnymi korzyściami wynikającymi ze współpracy dwóch organizacji (np. jedna organizacja daje środki finansowe w zamian za promocję znaku firmowego tej drugiej) Nie wiem/trudno powiedzieć

Czym jest sponsoring – wg respondentów? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring

Dlaczego firmy podejmują się sponsoringu? Z jakiego powodu firmy podejmują działania sponsoringowe (można wybrać maksymalnie 3 odpowiedzi) Z poczucia odpowiedzialności społecznej Z chęci przyciągnięcia uwagi opinii publicznej Z chęci budowania pozytywnego wizerunku w otoczeniu Z chęci wyróżnienia się spośród konkurencji Z chęci reklamy swojej działalności Inne (jakie…?)

Dlaczego firmy podejmują się sponsoringu? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring N=385

Co firmy powinny sponsorować? Jakie obszary życia społecznego powinny być Pani/Pana zdaniem celem działalności sponsorskiej? Sport Zdrowie Kultura i sztuka Nauka/Edukacja Polityka Ekologia/Ochrona środowiska Sfera socjalna Inne (jakie…)

Co firmy powinny sponsorować? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring 24,42% N=385

Jak firmy powinny sponsorować? W jaki sposób firmy powinny przede wszystkim prowadzić działalność sponsoringową (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Bezpośrednie wsparcie finansowe określonej akcji/działalności/wydarzenia Przekazywanie części zysku ze sprzedaży jakiegoś produktu na określony cel Organizowanie koncertów, imprez, bali, aukcji, z których zysk byłby przekazywany na określony cel Wsparcie rzeczowe/przedmiotowe organizacji/instytucji/osoby Inne (jakie…?)

Jak firmy powinny sponsorować? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring N=385

Czy sponsoring ma wpływ na wizerunek firm? Jak wiedza o fakcie, że jakaś firma prowadzi działania sponsoringowe mogłaby mieć wpływ na jej wizerunek w Pani/Pana oczach (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Oceniałbym ją korzystniej Sponsoring nie miałby wpływu na moją ocenę firmy Firmę, która jest sponsorem oceniałbym mniej korzystnie Nie mam zdania

Czy sponsoring ma wpływ na wizerunek firm? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring N=385

Czy sponsoring ma wpływ na decyzje zakupowe? Jak wiedza o fakcie, że jakaś firma prowadzi działania sponsoringowe mogłaby mieć wpływ na Pani/Pana decyzje o zakupie jej produktów/usług? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie miałoby to wpływu na decyzję o zakupie produktów lub skorzystania z usług takiej firmy Chętniej kupowałbym produkty/usługi takiej firmy Zniechęciłoby mnie to do kupowania produktów/usług takiej firmy Nie wiem/Nie mam zdania

Czy sponsoring ma wpływ na decyzje zakupowe? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring N=385

Czy sponsoring jest potrzebny? Czy Pani/Pana zdaniem sponsoring jest potrzebny? Tak Ani tak, ani nie Nie Nie mam zdania

Czy sponsoring jest potrzebny? Deklarowany brak znajomości pojęcia sponsoring N=385

Kto deklaruje najmniejszą wiedzę o sponsoringu? MĘŻCZYZNA i KOBIETA WIEŚ PODSTAWOWE N=94 – nieznający terminu sponsoring