Skuteczny savoir – vivre w biznesie,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Advertisements

Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
AUTOPREZENTACJA.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Jak pisać pracę dyplomową?
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
Profilaktyka agresji i przemocy
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
Przypadek Phineasa Gage
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Wystąpienia publiczne.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
poznać po słowie , co kto ma w głowie
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Prezentacja w Power Point
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
Tworzenie prezentacji multimedialnej
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Jak pracować aby kwalifikować się do programów Forever.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Metody komunikacji ludzi
Metody komunikacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Pomysł na promocję książki.
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Speakers’ Corner. Speakers’ Corner Innowacja edukacyjna „Kącik Mówców” w XLII Liceum Ogólnokształcącym im Innowacja edukacyjna „Kącik Mówców” w XLII.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Skuteczny savoir – vivre w biznesie, czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych.

Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej?

pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej? pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści łatwiej o awans, podwyżkę Wygląd zewnętrzny i styl zachowania są Kluczem do sukcesu

Główne zasady savoir – vivre.

Dobry wizerunek podstawą autoprezentacji.

Zasady skutecznego marketingu osobistego: Gruntowna analiza własnego potencjału Uwidocznienie swoich zalet Efekt pierwszego wrażenia Efektywna komunikacja niewerbalna Skuteczna komunikacja werbalna Pewność siebie Entuzjazm z rzeczy wykonywanych Efekt samospełniającej się przepowiedni

Efekt pierwszego wrażenia Koło Mehrebiana

Komunikacja właściwa

Kanały przesyłania sygnałów w komunikacji niewerbalnej i ich znaczenie

Złe nawyki mowy ciała podczas wystąpień publicznych

Kluczowe słowa w komunikacji podczas wystąpień publicznych

Pewność siebie Prawidłowa postawa ciała Dobry kontakt wzrokowy Wyrazistość i odpowiednia modulacja głosu Oryginalność własnego zachowania

Wystąpienia publiczne Główne zasady wystąpień publicznych

Zasady wystąpień publicznych Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Koordynacja i zespolenie komunikacji werbalnej z niewerbalną Umiejętność aktywizowania grupy odbiorców Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Radzenie sobie z tremą i stresem.

Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści: Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści: Prosta i krótka budowa zdań Właściwa kolejność i odpowiednia struktura Zwięzłość wypowiedzi Pobudzające dodatki: porównania, przykłady, obrazy

Aby osiągnąć najlepszy efekt prezentacji należy: Mówić głośno i wyraźnie Różnicować tempo wypowiedzi Stosować przerwy w wypowiedziach Używać bogatego słownictwa

Umiejętność aktywizowania odbiorców

Określ sytuację, w jakiej prowadzona będzie rozmowa, prezentacja Ilu jest słuchaczy, W jakim wieku są słuchacze Co łączy słuchaczy Jakie są oczekiwania słuchaczy Jakie uprzedzenia mogą mieć słuchacze Czego słuchacze mogą sie obawiać Na czym zależy słuchaczom Czy uczestniczą w prezentacji z własnej inicjatywy, czy nie Czym można ich zaskoczyć Odczytuj znaki zainteresowania widowni

Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Zasada 60/40 Pozostałe metody

Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji

Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji Brak wyraźnie określonych założeń i układu prezentacji, Zbyt długa, niezrozumiała treść Złe rozplanowanie czasu Nerwowe zachowanie Odwracanie się do słuchaczy Dążenie do absolutnej perfekcji prowadzącego Niedopasowany strój

Cechy profesjonalnego wystąpienia Nie przepraszaj słuchaczy za brak doświadczenia Nie jąkaj sie i nie wahaj. Zgubiwszy wątek, zachowaj spokój Nie zniżaj głosu kończąc każde zdanie. Nie odbiegaj od przesłania, które masz przekazać

Walka ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznych.

Sposoby zwalczania tremy i stresu: Starannie przygotuj i przemyśl prezentację Przygotuj notatki i materiały, Myśl pozytywnie o tym, co robisz Przećwicz swoje wystąpienie przed lustrem Wyśpij się Bądź odpowiednio wcześnie Sprawdź sprzęt i nagłośnienie Załóż, że widownia jest nastawiona do Ciebie przyjaźnie

Tuż przed prezentacją Zrób kilka rozluźniających ćwiczeń fizycznych Rozluźnij mięśnie twarzy Zjedz cukierek miętowy lub owocowy Przećwicz intonację głosu Weź kilka głębokich wdechów

Dziękuję za uwagę