Program „Uczenie się przez całe życie” Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: „ Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: 2010-1-PL1-LEO01-10449.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

Technikum im. Karola Wojtyły w Sułkowicach
W obiekcie hotelarskim
KILKA SŁÓW O ZAWODZIE KELNERA.
Program „Uczenie się przez całe życie”
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
Hotelarsko Turystycznych
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Program Uczenie się przez całe życie Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: Absolwent z Somonina na europejskim i regionalnym rynku pracy nr.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Struktura egzaminu zawodowego
GIMNAZJALISTO, jeśli marzysz o dobrej pracy! Chcesz profesjonalnie gotować i serwować potrawy Lubisz kontakt z ludźmi i chciałbyś świadczyć im usługi.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
ZESPÓŁ SZKÓŁ MORSKICH W DARŁOWIE
INSTYTUCJA WYSYŁAJĄCA: INSTYTUCJA ODBIERAJĄCA: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego Somonino ul. Wolności 39 Koordynator.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Praktyki Ostseebad Baabe Niemcy Nasza dzielnica.
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Staż zawodowy w Wielkiej Brytanii Londyn
Technik organizacji usług gastronomicznych
usług gastronomicznych
Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 "Absolwent z Somonina na europejskim i regionalnym rynku pracy„ Nr umowy: PL-LEO Okurcalar,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
STAŻ ZAWODOWY W NIEMCZECH – OSTSEEBAD BAABE
Technik żywienia i usług gastronomicznych
Praktyki zawodowe w Baabe Rügen w Niemczech 
TECHNIK HOTELARSTWA.
SZKOŁA W KOTOWIE PROPONUJE KIERUNKI:
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Holiday Inn Elstree – czyli gastronomia hotelowa od kuchni
Standard obsługi to podstawa sukcesu Prezentacja: Daria Bosek i Damian Pławski Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka.
Praktyki zawodowe w Londynie r.
Equity Point London - RAJ DLA TURYSTY W SAMYM SERCU LONDYNU JULITA JÓŹWIAK Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają.
Mobilność techników CE SZANSA szansą na dobry początek kariery zawodowej „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praktykę zawodową odbyłyśmy w terminie r. w hotelu Zum Blauen Hecht w Kipfenberg-Grösdorf.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej – mój wybrany zawód
Jedynymi elementami przemieszczania się między kolejnymi slajdami są ikony umieszczone w prawym dolnym rogu każdego slajdu. lub Zdjęcia: Po kliknięciu.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Hotel Brauhaus Zum Löwen & Mirage Hotel Joanna Mądrzyk Anna Kramarczyk Mühlhausen, –
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
13-24 października 2014r. Granada, Hiszpania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz Ź ródło: Prezentacja zawodu Zespół Szkół Gastronomiczno-
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Praktyki zawodowe odbywały się od 8 kwietnia do 5 maja w hotelu Rennsteig w Masserbergu.
Kucharz w kuchni króluje. Dobre posiłki gotuje ;).
Lindau im Bodensee Termin praktyki: – Aleksandra Wójtowicz Nikola Flor.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praca na stanowisku służby pięter: Główne zajęcia to: Ścieranie kurzy Ścielenie łóżek Mycie okien Odkurzanie jednostek mieszkalnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Program UE nr PL LEO LEONADRO da VINCI MŁODZIEŻ ZESPÓŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W NAKLE ŚLĄSKIM NA CYPRZE 2012 'Doskonalenie.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
My i nasze zakłady Berlin 2016/2017.
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Oferta edukacyjna dla dorosłych
STAŻ ZAWODOWY Hiszpania
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M
Miesięczne praktyki w Hiszpanii
Zapis prezentacji:

Program „Uczenie się przez całe życie” Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: „ Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: 2010-1-PL1-LEO01-10449

Partnerzy Organizacja wysyłająca: Organizacja pośrednicząca: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego ul. Wolności 38 83-314 Somonino Organizacja pośrednicząca: IPF CALLE ESPERANTO 8 (Entreplanta) 29007 Málaga ESPAÑA Organizacja przyjmująca: Hotel Bali Avda. Telefonica, 7 29630 Benalmadena Costa (Málaga)

Cele projektu: Zdobycie umiejętności i doświadczeń zawodowych oraz doskonalenie już posiadanych na polu branży hotelarskiej, związanych z kompleksową obsługą gości, które przyczynią się do pozytywnego postrzegania zawodu i podniesienia jego atrakcyjności.

Uczestnicy: Karolina Walkusz IV Ta zawód – Technik Hotelarstwa Justyna Kuchta IV Ta Ewelina Wikariusz IV Tb Karolina Nadolna IV Tb Opiekun: Remigiusz Kąkol

Hotel Bali *** Hiszpania, Banalmadena Hotel położony jest ok. 12 km od lotniska w Maladze. Jest to obiekt 8 piętrowy posiadający 6 wind, należący do sieci Medplaya, usytuowany na niewielkim wzgórzu, składający się z 2 budynków, oferujący 376 pokoi oraz 52 studio, 6 apartamentów oraz 2 studio-apartamenty.

W hotelu odbyłybyśmy praktykę łącznie na pięciu działach recepcja restauracja kuchnia bar służba pięter

Restauracja Na restauracji zajmowałyśmy się przygotowaniem zastawy stołowej, stołów oraz obsługą konsumentów podczas lunchu i kolacji. Restauracja hotelowa oferowała dania kuchni lokalnej i międzynarodowej.

Restauracja podczas pracy Ewelina Karolina Justyna i Veroniką Ewelina z Isabel

Recepcja Na recepcji do naszych obowiązków należała obsługa gości hotelowych, przyjmowanie depozytów, obsługa urządzeń biurowych tj. fax, telefon, drukarka.

Recepcja Podczas stażu na recepcji zapoznałyśmy się z systemem rezerwacji i meldowania gości indywidualnych oraz grup, przyjmowałyśmy zamówienia oraz wykonywałyśmy czynności związane z zameldowaniem i wymeldowaniem gości.

Bar Na barze hotelowym zajmowałyśmy się obsługą klientów, przygotowując i serwując im napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Pod okiem kelnerów obsługiwałyśmy kasę fiskalną, na której dokonywałyśmy transakcji gotówkowych Karolina z Antonio Ewelina z Antonio Justyna z Paco Karolina za barem

Na barze podczas pracy Przygotowywanie napoju bezalkoholowego Przygotowywanie napoju alkoholowego

Kuchnia Na kuchni przygotowywałyśmy i dekorowałyśmy potrawy oraz desery pod okiem szefa kuchni i kucharzy. Karolina z szefem Kuchni Justyna podczas pracy

Kuchnia Poznałyśmy sekrety kuchni hiszpańskiej oraz obsługiwałyśmy urządzenia gastronomiczne tj. krajalnica, piec konwekcyjny.

Wózek obsługowy pokojówek Służba pięter Na dziele służba pięter dbałyśmy o utrzymanie czystości w jednostkach mieszkalnych, socjalnych i w miejscach ogólnodostępnych, uzupełniałyśmy wózek obsługowy w pościel, ręczniki, środki czystości i galanterię hotelową. Pokój dwuosobowy Wózek obsługowy pokojówek

Służba pięter podczas pracy Justyna Ewelina Karolina

W drodze do pracy Hotel znajdował się ok. 50 km od naszego miejsca zamieszkania. Droga do pracy zajmowała nam ok. 1,5 godziny jazdy autobusem.

Tak spędzaliśmy czas wolny Podczas stażu mieliśmy możliwość poznania kultury Hiszpanii, a w szczególności regionu Andaluzji. Zwiedziliśmy centrum Malagi i zamek Alcazaba, z którego rozpościerał się widok na miasto i port.

W czasie pobytu w Hiszpanii udaliśmy się także na Gibraltar, gdzie mieliśmy możliwość zobaczenia Afryki i cieśniny Gibraltarskiej. Gibraltar - Afryka Gibraltar

Małpa z rodziny makaków Gibraltar Zwiedziliśmy jaskinię św. Michała, gdzie mieliliśmy możliwość zobaczenia małp – makaków, które stanowią dużą atrakcję turystyczną. Gibraltar jest jedynym miejscem w Europie, gdzie występuje populacja tych osobników. Małpa z rodziny makaków

Zwiedziliśmy również Katedrę La Catedral Basilica de Malaga oraz dom Pabla Picasso, oba obiekty zapierały dech w piersiach. Katedra w Maledze Pomnik Pabla Picasso

Odwiedziliśmy również Cordobę, w której znajduje się Catedra de Córdoba, która jest połączeniem kościoła rzymsko katolickiego na podstawie krzyża łacińskiego, dzielnica żydowska, most Rzymski nad rzeką Gwadalkiwir oraz meczet Mesquita. Catedra de Córdoba

Most nad rzeką Gwadalkiwir Cordoba Most nad rzeką Gwadalkiwir Patio

W czasie wolnym udaliśmy się również na wycieczkę do Maro, gdzie zobaczyliśmy Akwedukt Águila oraz udaliśmy się do Nerji, gdzie zwiedziliśmy jaskinię Cueva de Nerja. W Nerji zobaczyliśmy również taras tzw. balkon europejski. Akwedukt Águila w Maro Balkon Europejski

W wolnej chwili korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i wodnych. Maro i Nerja W wolnej chwili korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i wodnych. W „białym” sklepie Karolina

Zamek Alcazaba Alhambra Wybraliśmy się również na wycieczkę do Granady, gdzie zwiedziliśmy Alhambrę, warowny zespół pałacowy, Dziedziniec Lwów z fontanną wspartą na lwach oraz Pałac Karola V, który jest największym obiektem wokół okrągłego dziedzińca wewnętrznego w kompleksie Alhambry. Patio Zamek Alcazaba Alhambra Pałac Karola V

Granada

Nabyte umiejętności: Umiejętność doboru potraw i napojów do okoliczności; Umiejętność stosowania zasad serwowania potraw i napojów typowych dla kuchni kraju partnerskiego, przygotowywanie i serwowanie drinków (np. Mojito); Umiejętność stosowania technik sprzątania pokoju zajętego i zwolnionego przez gości; Umiejętność stosowania różnych metod ścielenia łóżka; Umiejętność obsługi urządzeń stanowiących wyposażenie jednostki mieszkalnej; Umiejętność stosowania środków czystości i dezynfekujących; Umiejętność obsługi urządzeń biurowych w recepcji hotelu; Umiejętność przyjmowania, potwierdzania i anulowania rezerwacji; Umiejętność realizowania usług dodatkowych, zgodnie z zapotrzebowaniem gości; Umiejętność analizowania potrzeb i oczekiwań gości hotelowych ze względu na kraj pochodzenia; Umiejętność różnorodnego wykorzystania technik komputerowych oraz technologii informacyjnej. Umiejętność przygotowania sali konsumenckiej z wykorzystaniem zasad typowych dla kraju partnerskiego (akcenty regionalne); Umiejętność przyjmowania i realizowanie zamówień gości, doradzani przy wyborze potraw; Umiejętność stosowania różnych technik obsługi gościa na sali konsumenckiej; Umiejętność porządkownia stołów po posiłku; Umiejętność przygotowania sal z wykorzystaniem elementów dekoracyjnych kraju w zależności od zamówienia klienta – przyjęcie okolicznościowe, konferencja, zjazd itp.; Umiejętność doboru sali i ustawienia stołów do typu przyjęcia; Umiejętność doboru bielizny stołowej, zastawy stołowej oraz dekoracji stołów w zależności od okoliczności;

Rezultaty projektu: Koniec Podwyższenie motywacji, pozytywne postrzeganie i ukierunkowanie w planowaniu własnej kariery zawodowej w zawodzie hotelarza, dzięki zdobyciu nowych i udoskonaleniu już posiadanych umiejętności z zakresu kompleksowej obsługi gościa w hotelu przez 12 uczestników staży w Turcji, na Malcie i w Hiszpanii; Podwyższenie umiejętności komunikacji w językach obcych; Kształtowanie postawy mobilności zawodowej, otwartości, tolerancji na różnice kulturalne, religijne; Zwiększenie zaangażowania w przygotowanie się do egzaminów zewnętrznych: maturalnego i zawodowego oraz osiągnięcie wysokich wyników; Przygotowanie ankiety badającej predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne do zawodu hotelarza; Modyfikacja sylwetki zawodowej absolwenta zawartej w statucie szkoły; Prezentacja multimedialna przedstawiająca przebieg staży.